..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yüz kişinin içinde aşık, gökte yıldızlar arasında parıldayan ay gibi belli olur. -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Roman > Aşk Romanı > Birol Karakuzu




1 Ağustos 2002
Yaşanmamış Yıllar-Bölüm 2  
Sevenlerime Sevgilerimle...

Birol Karakuzu


Devam...


:CJFG:
Bölüm 2 – İncelemeler

     Günler geçmekle uğraşıp dursun ben etrafı kolaçan ediyordum ne var ne yok diye. İki de bir beşiğimin yanına gelip,yanağıma öpücük konduran bir kız ve bir erkek çocuktan bayağı hoşlanmıştım biliyormusunuz? Bunlar ağbim ve ablamdan başkası değildi. Yanıma her gelişlerinde öpmeleri bir tarafa yaptıkları şaklabanlıkları bir görseydiniz eminim bana hak verirdiniz. Onların bu hareketlerine karşı içimden katıla katıla gülmek geliyordu ama bir bebek olduğum için bunu yapamazdım yapsam bile tuhaf olurdu değil mi?
     Hani derler ya zaman su gibi akıp geçiyor diye,işte bu yüzden midir nedir bir türlü geçen günleri yakalayamıyordum. Günlerim sütümü içmek,uyumak,etrafa gülücükler atmak ve altımı pisletmekle geçiyordu. Yavaş yavaş ele avuca gelmeye ve yerlerde sürünmeye başlamıştım. Her ne kadar beceremesem de kendi çapımda emekliyordum işte, bu yaşta kalkıp ta koşacak halim yoktu zaten. Ara sıra bacaklarım ile ellerimi karıştırıp yuvarlanmasam daha da iyi olacaktı ama neyse buna da şükür.
     Gündüzleri zaman çok çabuk geçiyordu biz üç kardeş kudururken ama gecenin olmasını istemiyordum. Annem ev işlerini bitirip akşam ezanı okundu mu, babam işten gelene kadar yine o gaz lambasını yakar ve odayı kasvetli bir loş ışık alırdı. Evde akşamları dışarıya el işi yapardı. Hani şu dedelerimizin giydiği ponponlu hacı takkeleri vardır ya işte onlardan. Onları keser,ponponlarını yapar sonra da dikerdi. Babam işten geldiğinde hep beraber yemeğimizi yer,babam kahveye, ağbim ile ablam derslerinin,annem tekrar takkelerinin başına bense annemin dizinin dibine otururdum. Bu olay adeta bir kısırdöngü gibiydi,her gün aynı hiçbir değişiklik olmadan...
* * *
     Annemin o hali şimdi bile gözlerimin önünden gitmiyor. Ne zaman bir gaz lambası görsem çocukluk yıllarıma dönüyorum. Etrafa yaymış olduğu o ağır koku,o loş ışık... O zamanlar da elektrik daha bizim eve uğramadığından bununla idare ediyorduk. Ağbimle ablamın derslerini yapabilmeleri için gaz lambasının ışığından faydalanabilmeleri için türlü türlü yer değiştirmeleri hala aklımda. Herkes gibi bende zor şartlar altında büyüdüm. Bir gün gelip de bu yaşadıklarımı yazacağımı hep hayal etmiştim. İşte şimdi o gün bugünmüş. İnanın yazdıkça eski günlere dalıyorum ve gözlerimden yuvarlanmaya çalışan göz yaşlarımı zorla kelepçeliyorum şimdi göz kapaklarıma. Evlendim çoluk çocuk sahibi oldum ama o kadar çok istememe rağmen benim ihmalkarlığımdan dolayı bir gaz lambası alamadım hala. Oysa onun içine gazı koyup,fitilini yakıp,lambasını da kapatıp karşısına geçip oturmayı ve eski günlere dalıp gitmeyi o kadar çok istiyorum ki...
* * *
     Babam eve hep geç geliyordu kahveden. Annem ise o gelene kadar durmak nedir bilmeden hiç yorulmadan takkelerini dikmeye devam ediyordu. Hatta bazı sabahları bizden önce uyanıp yarım kalan takkelerini bitirmeye çalışıyordu.
     Seneler birbirini kovalayacak ta ben böyle mi kalacaktım? Büyüyordum işte bende herkes gibi. Ağbimin her gün okulu asıp sokakta oynaması annemi bezdirmiş olacaktı ki ortaokula başlamadan onu kürkçü dükkanında işe koymuştu belki adam olur uslanır diye. Ama bir gün gelip hiç de onun ummadığı gibi olacağını nereden bilebilirdi ki? Ablamsa ilkokulun birinci sınıfının zor matematik soruları ve benim onun defterlerini yırtmamam için boğuşmaktan epey zorlanıyordu. Ta ki beşinci sınıfa gelip benim ilkokula başlamama kadar.
     Annemle beraber okulun kapısından girince içimi tarif etmekte zorlandığım hoş bir duygu kaplamıştı o gün. Bu hem bir korku,hem de okula başlamanın vermiş olduğu bir duyguydu bence...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın aşk romanı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yaşanmamış Yıllar-Bölüm 1

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Suskun [Şiir]
Aşk... [Şiir]
Sevda Yağmurları [Şiir]
. Dua. [Şiir]
Sen Yoksan [Şiir]
O'na Dair... [Şiir]
Mahpus [Şiir]
Yol... [Şiir]
Yalanmış [Şiir]
Ne Zaman [Şiir]


Birol Karakuzu kimdir?

Herkesin içinde bir şairlik,bir yazarlık vardır. Kimileri bunları ortaya çıkarır kimileri de içinde gizli tutar. Kimileri de vardır ki bu yönlerini ortaya çıkarmadan karşısındakine içindekileri anlatmak ister bir kaç cümle ile. İşte ben bu son kişilerin sınıfındanım. Bir gün tanışmak umuduyla . . .

Etkilendiği Yazarlar:
Sonuç olarak aklımın aldığı kulağıma hoş gelen içinde yeterli bir anlamı olan tüm yapıtların yazarları,sanatçıları beni etkiler.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Birol Karakuzu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.