Gene gel gel gel. / Ne olursan ol. / ... / Umutsuzluk kapısı değil bu kapı. / Nasılsan öyle gel. -Mevlânâ |
|
||||||||||
|
Bize Kan Oldu Bayram Bir bayram sonuydu, kırıldı yine hayaller Yollar kan gölü’ydü, bize kan oldu bayram Her bayram izlerken haberleri Kulakardı ederdik söylenenleri Bu kez bizi yazdı gazeteler Bize de kan oldu bayram Körük’ten, Bursa’ya bayram dönüşü Mirahor mevkii, rampa inişi Sorgun’da, saat; sabahın dördü beşi Bir aile faciasıydı, akıttı gözden yaşı. Şarampoldeki Kartal, yatar yanda Aile darmadağın, eşyalar ortada Bahaneymiş, yağmur, çise aslında Yurtlu Ailesi’ne kan oldu bayram Sürünerek durdurdu, otobüsü Zehra Başladı ilk müdahale, arandı Bursa Karışıktı kafalar acaba kimler aransa? … Telefonla aradı ağabeyim beni, “Hastaneye yetiş kardeşim” dedi Görmez olaydım o sahneyi Bize kan oldu bu bayram Ağıt sesleri hastaneyi sardı Sevgi omuzdan oldu, kaburgası kırıldı, Kan içinde Zehra’nın şakakları Abimin; kanlı, dikişli kafası, Yengem morg’da, habersiz hepsi. Bir yanda abim, diğer yanda yeğenler Yükselen ağıt sesleri, ciğerimi dağlar Mustafa ambulans’la Kayseri’ye gider Bize kan oldu bu bayram. Ölüm haberi, köyde söylendi Sadece, üç saat gizlendi Gidilmedi Bursa’ya geri dönüldü Bize kan oldu bu bayram. Kayseri’ye sevk oldu, yeğen Mustafa, Dalak’tan da oldu yatar yatakta Dikişler fazla, kırık var vücutta Annesini alçıda biliyordu Mustafa. Ölüm haberini en geç Mustafa aldı, Duyunca, ağlayıp derinlere daldı Öksüzdü artık, annesine dua saldı Bursa’da verildi ölüm haberi. Doksan dört Kartal’la çıkıldı Bursa’dan, Şaziye bu kez ayrıldı; kardeş, ana-babadan. Dönerken, helallik alındı eş-dost akrabadan Kartal’ı hurdaya, anneyi mezara verdik Bize kan oldu bu bayram. “Yurtlu Ailesi” nin büyüktü acısı Ağladı ana baba, kardeş-bacısı Cenazede buluştu hocası hacısı Bize kan oldu bu bayram Yıl; ikibinyedi, ayın ondördü, günlerden Pazar Belli ki, Ekim’de hava da azar Sağolsun dostlar hep arar sorar Bize kan oldu bu bayram.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakkı YURTLU, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |