..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilim şaşkınlıkla başlar. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > 21. YÜZYIL > MUSTAFA Ahmet Tunç CAKAR (Karşıyakalı Ahmet)




17 Haziran 2009
Şizofreni Olmasak Bile... Zaman... Mekan... ve İnsan Algısındaki Bozulma, Bence Ne İfade Eder?  
MUSTAFA Ahmet Tunç CAKAR (Karşıyakalı Ahmet)
21. yüzyılda, bazı şeylerle yüzleşmeden, şiir yazmak ne içindir ?


:BFGG:
Şizofreni olmasak bile...Zaman..Mekan..ve İnsan algısındaki bozulma, bence ne ifade eder ?


Nerde olursanız olun, ne yaparsanız yapın, konu ne olursa olsun, bunu yaşamadım diyen yalan söyler.
Özetle, an vardır ki; belki, biraz kan şekeri düşer, belki de, o an güneşin ışığı gözünüze güzel gelir; bir vesile ile “flu” oluverir her şey.
Pek sevmediğimiz bir duygudur bu, insan olarak.Ama, şairler buna bayılır.Üstelik insandır şairler de.Bakın, tanımlama cüretinde bulunmadıkları ilhamı, tanımlayıverdim; kendimi küçük yazımın, küçük akıntısına koyuverip.
Neden olmasın ki ?
Zaten ölümlüyüm.
Kazık çakmayacağım bu dünyaya.Bu, gün gibi açık ve de gerçek.
Küfür etmiyorum ya ?
En çok, yanılgıya düşerim yada birileri bana felsefi salak der; patatesini, soğanını tartıp, gramının kaç kuruş olduğunu hesaplarken. Dert mi ? Herhalde bir şeyler söylüyorum.Bana öyle geliyor sanki.
Neyse, biz şairiz.Sevmeyiz öyle dümdüz yazıyı.İçimiz rahat dursa; elimiz rahat durmaz, yazıverir düz yazıyı, yüklemine öznesine bakmadan, dilimize öyle hoş geldiği için.
Hem kısa keseceğim; hem de, sadede geleceğim.
Sadet şudur ki; “zaman da boş, mekan da, insan da”; Ammaa; boştan boşa fark da var.
Zaten izafi olan şeylere, akıl erince birazcık çağ içinde; tutup duvara çomakla sokulan meşale eylemi sanrısıyla, gün bulma, huzur bulma kaygısı, “ağlaması, zırlaması ; neye fayda be kardeşim ? “
Otoban yoksa, ara sokakta benzin istasyonu niye açtın ? Yada şöyle diyeyim, cesaret, cesaret, biraz bunalma, el yüz yıka gel; yine cesaret.

Var mı bir başka işimiz ?

Mustafa Ahmet Tunç CAKAR

Muhtemel Kitap ismi “kartal yuvasında, tavuk civcivinin ne işi var ?” yada “şairler düz yazı da yazar bazen ama bazen” olacak. “Çok bilmiş şairciklerime, sabah kahvaltısına bisküvi getirdim.. Şeklinde ithaf olunur. Sevgi, saygı, selam herkes e….

17- haziran-2009 Çarşamba 03: 04
Bir Yerlerde..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Seni Özledim [Şiir]
Bebek Anıları [Şiir]
İhtiyarın Can ve Cemal Korkusu Dünya Perdesi Ardından [Şiir]
Zümrüt , Kırmızı , Çeşme [Şiir]
Seçin Bir Başlık Sizden Kıymetli mi? [Şiir]
"Orta Batı Çakalistan" '' da , Can, Cinnet Rüzgarına Karışır Da; Rüzgar, Fısıldar; Sevgi, Doğruyu Söyletir. [Şiir]
Vazgeçmeyi Bilmek [Şiir]
Avuturuz Biz [Şiir]
Uykusuzluk [Şiir]
Bir Solukta Eski Bir Şeyler [Şiir]


MUSTAFA Ahmet Tunç CAKAR (Karşıyakalı Ahmet) kimdir?

Adımı sorma bana. Ayakkabılarınla girmişsen eğer. . Kutsal toprağıma. Her ne kadar yanar gözüksem de ben. . Muhtemel ki. . Yanış senin bakışında. Israrlı sorunu da. . al götür. . Çık dairemden. . beğenmediysen. Canımı sıkar. . Tahakküm amaçlı. . sinsi sorun. Bir yanımla. . Mustafa olmaya çalışırım. . Diğeri seni de. . beni de aşar. . Ben. . ne isem oyum.

Etkilendiği Yazarlar:
Sınırlandırmamayı tercih ederim.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © MUSTAFA Ahmet Tunç CAKAR (Karşıyakalı Ahmet), 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.