..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Özyaşamöyküsü başka insanlarla ilgili gerçekleri anlatmak için eşsiz bir araç. -Philip Guedella
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > İnternet ve Gerçek Dünya > Bilal Ayberk AYDOĞDU




14 Ağustos 2009
Teknoloji Tuzağı  
Bilal Ayberk AYDOĞDU
Naçizane tavsiyem : "Sanal dünyayı fethedeyim derken hayatı ıskalamayın!"


:BJAJ:
Teknoloji maskesini yavaş yavaş kaldırıyor bugünlerde. Mütebessim halinin altındaki kirli sırıtışını görür gibi oluyorum. Elbette insanlıkla birlikte doğdu ve büyüdü ama hiçbir zaman günümüzdeki kadar vahşileştiğini sanmıyorum. Dünya insanlarının refahına tehdit oluşturan terörizm, doğal afetler, cinayetler, savaşlar, küresel ısınma gibi kavramların listesinde hızla yukarılara doğru çıkıyor. Toplum hayatını kolaylaştıran teknolojik her yeniliğin irili ufaklı zararlarının da olduğu genel geçer bir gerçek. Ancak teknoloji hiçbir alanında internette olduğu kadar kamufle, masumiyet kisvesine bürülü yan etkilere, hatta çeşitli bunalımlara sürükleyici ciddi psikolojik risklere sahip olmadı.
Bilgi akışının çok kolaylıkla ve insanların öğrenme mekanizmalarının merkezinde yer alan iki duyu olan görme ve işitmeye direkt hitap ederek sağlanması sanal dünyayı git gide daha cazip hale getiriyor. Kişisel bilgi ve belgelerin paylaşıldığı bloklar ve spaceler, oyun, haber, arkadaşlık siteleri, resim, şarkı, video, program ve daha birçok türden verinin paylaşıldığı çok çeşitli forum siteleri, ortak ilgi alanına sahip kullanıcılardan oluşan ve belirli konular üzerinde doküman, duygu, düşünce ve tecrübe paylaşımının olduğu fan gruplarının siteleri, her türlü sanatsal, sportif ve bilimsel konu üzerine yoğunlaşmış siteler, amatör yazarların kendi fikirleri ışığında her türlü kavramın tanımını yaptığı sözlük siteleri, ilköğretim, lise, üniversite, dershane arkadaşlarına ve geçmişte hayatın belirli zaman kesitlerinde bir arada bulunan akrabalara ve tanıdık tanımadık diğer insanlara erişebilmeyi ve her türden paylaşımda bulunabilmeyi sağlayan siteler, başka binlerce amaca yönelik siteler ve bütün bu siteler arası koordinasyonu ve bunlara kısa yoldan erişimi sağlayan arama motorlarıyla internet, bin bir renkli hayatın monitörlere siyah beyaz acınası bir yansıması.
Gerçek hayattaki döngünün tersine işleyişinin geçerli olması hasebiyle internet, bir üretici tüketiciden çok av avcı ilişkisinin hâkimiyetinde. Gerçek hayatta üretici rolündeki yazar, şair, şarkıcı ve diğer emektar şahsiyetlerin ürünleri illegal yollarla paylaşıma açılıyor. Emekleri sömürülen sanatçılar av, sömüren kullanıcılar da avcı oluyor. Ancak bu ilişki sanal dünyayla beraber giderek derinleşiyor, her istenilene bedava ve hızlı erişim internet kullanıcılarının çoğunu üretmeden tüketmeye sevk ediyor ve bu, bireylerin yaratıcı zekâlarının önüne büyük birer ket vuruyor. Birçok potansiyel sanatsal ve bilimsel fikir insanların beyinlerinde doğmadan ölüyor. Kendi kalplerinin halis muhlis terennümü olan şiirler yazmak yerine başka insanların duygusallıklarının ürünü olan şarkıları dinlemeyi, içselleştirip gönüllerine kabul ettirmeyi ve ruhlarını uyuşturmayı tercih eden müzik severler, tanımadıkları ve muhtemelen yaşam tarzlarının da hiç uyuşmadığı onlarca amatör yazarın hayat tecrübelerine ve özgür iradeleriyle yazdıkları yorum ve tanımlamalara güvenerek kavramlar hakkında fikir sahibi olan sözlük müdavimleri, araştırma konularını ve ödevlerini üzerinden geçerek öğrenmeye imkân vermeyen basitlikte internetten bulan insanlar, başka objektiflerin kıskacında kalan, sadece izlemekle yetinen ve kendi fotoğraflarını ve videolarını çekmekten aciz olanlar, hayatta farklı kulvarlarda yer alan milyonlarca insanın yer aldığı arkadaşlık sitelerinde monitörde gördüklerinden yaptıkları karakter analizlerine güvenerek arkadaş arayanlar, sokağında ailesinde okulunda hayatını paylaştığı arkadaşlarına ve tanıdıklarına internet üzerinden ulaşarak sanal paylaşımlarda bulunduktan sonra aynı kişilerle gerçek hayatta iletişim kopuklukları, samimiyetsizlikler yaşayan sosyal ortam kullanıcıları ve daha birçokları.
Vaziyeti görerek diyebiliyorum ki internet gerçek hayattaki dostlukları, duyguları ve "harbiciliği" yadsınamaz bir şekilde zedeliyor. Sadece göze ve kulağa hitap eden internetten uzakta kalan büyük küçük müdavimler bir çiçeği koklamaktan, bir meyveyi dalında yemekten ve elini bir arkadaşın omzuna atmaktan imtina eder hale geliyor. Naçizane tavsiyem : "Sanal dünyayı fethedeyim derken hayatı ıskalamayın!"



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sadadan Sükuta [Şiir]
Hareli Koyun Zavallısı [Şiir]
Bilye Hüzünlü Kadın [Şiir]
Yokistan [Şiir]
Eylül Küllüğü [Şiir]
Ankara [Şiir]
Naşad [Şiir]
Eklektik [Şiir]
Post Mortem Matem [Şiir]
Gül Yahut Kül [Şiir]


Bilal Ayberk AYDOĞDU kimdir?

Şairliğe merak salmış amatör bir genç

Etkilendiği Yazarlar:
İskender Pala,Attila İlhan,Küçük İskender,Dostoyevski


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bilal Ayberk AYDOĞDU, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.