..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tanrı insanı yarattı, insan da sanat yapıtını. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Adem Eyüpoğlu




16 Haziran 2010
Yoksa Senin Kendine Ait Bir Hayatın Yok Mu?  
Adem Eyüpoğlu
Benim hayatım, ev sahibimin insafıyla patronumun bitmek bilmeyen istekleri arasına sıkışmış minik bir yürekten ibaret" diyenlerin keyifle okuyacağı kısacık bir deneme.


:AGAD:
Şu gördüğün minik ada benim. Gökyüzündeki bütün takım yıldızları benim için yanıp sönüyor. Canımın istediğini yapabilecek kadar özgürüm. Bu beden benim ve onu istediğim gibi kullanabilirim. Savaşmak bana göre değil, hele hele bir insanı kırmak hiç bana göre değil. O kadar uzun kanatlarım var ki, gitmek istediğim her yere uçabilirim. Bu hayat benim. Her nefes alışverişimin tadına varmak, yağmurun beni üşütürcesine yağışını izlemek, yorgunluktan bitkin düştüğümde kalp atışlarımın göğüs kafesimin aşağı yukarı oynamasını telaşlı gözlerle izlemek istiyorum. Ama bugün hayatım birden değişti. İlk önce sırtıma, ‘Bunlar senin gelişmen için gerekli’ deyip taşıyabileceğimden daha fazla kitap ve sorumluluk yüklediler. Hepsini okuyup öğrenmem gerekiyormuş. Ne için olduğunu sorduğumda ise ‘Sus cevap verme’ diye azarladılar. Yıllarca neye hizmet olduğunu anlamadığım bilgileri beynime yükleyip durdular. Ta ki, yıllarımın nereye gittiğini anlayacak yaşa gelinceye kadar. Pegasusları dahi kıskandıracak kadar güzel kanatlarım vardı ama onları kullanmama asla müsaade etmediler. Bir gün iş dediler kanadımdan bir tomar kopardılar. Bir gün aş dediler diğer kanadımdan bir tomar daha kopardılar. Bunlar senin görev listen deyip boynuma çelikten yapılmış iri bir tasma geçirdiler. Yıllar önce canımın istediği yere giderken şimdi boynuma geçirilen tasmanın bana müsaade ettiği birkaç kilometrenin dışına dahi çıkamıyorum. Yıllar üzerimden geçtikte kanatlarımdaki o eşsiz güç cevheri yavaş yavaş eridi. Şimdilerde küçük şeylerle mutlu olmasını, “Azıcık aşım kaygısız başım” sözüne layık bir hayatın bana sunduklarıyla nasıl yaşanacağını biliyorum. O kadar çok sorumluğum var ki, ne çok uzaklara uçabilecek gücüm ne de canımın istediğini yapabilecek kadar cesaretim var. Ödenmesi gereken onlarca fatura varken, yapılması gereken o kadar çok sorumluluk dururken nasıl olurda her şeyi bir kenara bırakıp eski günlerime döneyim. Artık kendime ait bir hayatım yok ki. Benim hayatım, ev sahibimin insafıyla patronumun bitmek bilmeyen istekleri arasına sıkışmış minik bir yürekten ibaret. Evet benim hayatım işim ile evim arasına sığabilecek kadar küçük. Çırpınacak kadar ufak bir gücüm olsa da, o da birbirini ardına gelen vergilerin ağırlığı altında ezilip kalıyor. Yerimden kıpırdayamıyorum ki bana ait bir hayatım olsun. Yıllar önce birileri istedi diye başlayan ve beni belli bir noktaya sabitleyen sorumluluk zincirlerine bağlı yaşıyorum şimdi. Benim kendime ait bir hayatım yok artık. Kanatlarım yere iyice sabitlenmiş, boynumu kıpırdatamayacak kadar sıkı bir tasmadan ibaret hayatım. Bana ait olmayan bir hayatı yaşamak zorunda bırakıldım. Eğer sizi taşıyabilecek kadar güçlü kanatlarınız varsa, ve canınız ne istiyorsa onu yapabilecek kadar da cesaretiniz varsa hiçbir şeyi beklemeyin. Size ait olmayan bir hayatı yaşamak zorunda kalmayın. Kanatlarınız her zaman engin olsun, başınız gökyüzüne değecek kadar dik dursun. Her şeyin değil sadece kendinizin esiri olun.

Yasal Uyarı: Bu eserin bütün telif hakları Adem Eyüpoğlu´na aittir. 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu gereğince İzin alınmadan kullanılması ve yayımlanması yasaktır




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Odalar Kapıları Yedi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sonbahar [Şiir]


Adem Eyüpoğlu kimdir?

Kendini birilerine kanıtlama çabası yok. Sadece dünyaya ve kendisinden sonra gelecek olan nesillere saygın eserler bırakmak istiyor.

Etkilendiği Yazarlar:
Sunay Akın


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Adem Eyüpoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.