"...öyküyü yazan bilge, beşinci ya da altıncı göbekten kral torunu olduğumu ortaya çıkaracak şekilde belirleyebilir soyumu." -Cervantes, Don Quijote |
|
||||||||||
|
Evrimin karşısındayım. Şimdi ne yanında ne de karşısında yer almanın bir anlamı olmadığını görüyorum. Allah'a inanıyorum. Yaratılışa inanıyorum. Ama yaratılışın nasıl olduğunu hiçbirimizin detaylarıyla bilmediğini biliyorum. Hz. Adem'in nasıl yaratıldığıyla ilgili çeşitli bilgiler var. Ama Allah çeşitliliği sever. Dünyadaki milyonlarca belki milyarlarca türün yaratılış şekliyle ilgili benim detaylı bilgim yok. Ne ilahiyatçıyım, ne kozmoloji ile ilgili detaylı bilgilerim var. Şuna inanıyorum ki, doğan her çocuk, büyüyen her ot, yağan yağmur, doğan güneş, hepsi yaratımdır. Allah'ın yaratmasıyla olur. Bu yaratımda vesileler yer alır. Evrim olmuşsa da, bunu yaratan Allah'tır. Bu kadar olumlu mutasyonun bu kadar üst üste denk gelmesini şansa bağlamak akıl dışı. Ama şansla olmuşsa bile, şansı da yaratan Allah'tır. Aklı, zamanı, fikri, hatta inkarı da yaratan Allah'tır. İyi de kötü de O'ndan gelir. Böyle bir durumda olup olmadığına emin olamayacağımız evrim konusuna karşı yoğun bir tartışma içinde olmak bana anlamsız geliyor. Dahası, bu bir iman konusu değil bir kelam konusu olarak görünüyor bana. Ben Allah'a iman ediyorum. "Müslüman gayba iman edendir" diye ayet var. Evrim varsa ne lazım gelir? Onu da yaratan Allah'tır. Evrim konusunda sanki bu imanın temel şartıymış gibi tartışmaya şartlandırılmış olan bir zamanlarki kendime benzettiğim gençlerin ne kadar büyük bir enerjiyi bu anlamsız tartışmaya gömmüş olduklarını görmek acı. Ki tartışma, asla sonu olmayan bir şeydir. Evrime karşı çıkarak tartışmak, bunu yaratılış alternatifi gören insanların ateizme meylini artırmaktan başka ne işe yarar? İnsan istemediğine karşı çıkmaya değil, istediğine odaklanmalıdır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mustafa Acungil, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |