..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Doğru şeritte olsanız bile, olduğunuz yerde kalırsanız er geç ezilirsiniz. -Will Rogers
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Türkiye > Tolga EREL




30 Kasım 2010
Türkiye'nin Dünü ve Bu Günü Arasındaki Fark  
Türkiye'nin Son On yılı

Tolga EREL


Son On Yılında Türkiye'de Yaşananlar


:AGCF:
Türkiye'de son 10 yılda pek çok değişim yaşandı özellikle 1999'da uzunca bir aradan sonra rahmetli Ecevit üçlü bir koalisyon hükümeti oluşturarak(Dsp,Mhp,Anap)Başbakanlık koltuğuna oturmuştu.Başbakan yardımcılığını ise Bahçeli ve Yılmaz almıştı.Koalisyon hükümetlerine alışık olan ülkede 'Karaoğlan' rüzgarı esiyordu...Kıbrıs barış harekatı ile ülke insanının gönlünde taht kuran ecevit 50 yıllık ''dost müttefik'' ABD ile sorunlar yaşamış ama yinede kararlılığından vazgeçmeyerek ülke insanının kalbine bir kez daha kazanmıştı..O dönemde elbette Abd'nin Ecevit ile ilgili bir takım endişeleri olacaktı 30 yıl önce amrikaya kafa tutan Ecevit müttefik bir devletin başbakanı olmuştu hele birde koalisyonda ülkedeki milliyetçilerin lideri konumundaki bahçelide varken amerikanın BOP projesini nasıl sürdürüleceği konuşuluyordu beyazsarayda.Bundan sonrası zaten kaostu Amerika önce Öcalan'ı kendi elleri ile Türkiye'ye yerleştirmiş ve İdamı kaldırtmıştı şimdi diyeceksinizki 'efendim olurmu öle bizim istihbaratçıarımız buldu ve türkiye'ye getirdi' evet doğru bizim istihbaratçılarımız getirdi.. kenya'da zaten yakalnmıştı öcalan cıa'cılar ve mosad'cılar tarafından üstelik kenyaya'da yunanistan pasaportu ile giriş yapmıştı.Abd ilerideki planlarını işleve çoktan sokmuştu idamı kaldırıp terörist başını idam sehpasından kurtaran abd bugün yol haritası çizdirerek türkiye'yi bir şekilde terörist başı ile muhatap kılmıştır.O dönemde yine ekonomimizde derin çöküşler başlamış gecelik faizler %1000 seviyelerine çıkmış ve ülke jargonuna 'offshor'' diye birkelime eklenmiştir..Onlarca banka hortumlanarak ekonomi iflasın eşiğine getirilmiştir..Buda tabi yine Amerikan sermayesi ile yapılmıştır yabancı sermayeye verilen yüklü faizler ile tahvil satışı yapan ülkemiz bir gecede hisse sahiplerinin paralarını çekmeye başlaması ile derinn bir krizin içine girmiştir.. Hepimizin 'Anayasa kitabı fırlattı kriz başladı' diye bildiği olay aslında budur merkez bankası satmış olduğu tahvillelere belirli oranda karşılık ayırmadığı için olmuştur aslında ama yinede dışarı çıkan milyarlarca dolar amarikan sermayesi bunun asıl sebebidir.Amerika acaba Ecevit'ten böylemi alıyordu kıbrıs savaşının intikamını..Büyük krizler ile çalkalanan ülkede yavaş yavaş erken seçim rüzgarları esiyordu tabi bunda ecevit'in hastalığınında etkisi vardı o dönemde milli görüş çizgisinde olan fakat 'biz artık değiştik' diye yola çıkan yeni bir oluşum vardı buda Akparti idi Ak parti 2002 genel seçimlerinde ülkenin %34 gibi büyük bir çoğunluğunun oyu ile tek başına iktidara gelirken geçen dönemlerin iktidar ortağı partileri baraj altında kalarak tam bir fiyaskoya uğramışlardı. Yasaklı olduğu için milletvekili olamayan Erdoğan'ın yerine Başbakan Abdullah gül olmuştu.Erdoğan o dönemde boş durmadı tabi öncelikle 'dost müttefik' amerikaya bir ziyaret gerçekleştirerek devlet başkanı sitatüsünde Bush ile görüştü tabi ne görüştükleri muamma daha sonra Chp'nin de desteği ile Erdoğan'ın milletvekilliği yapabilmesi için gereken kanun değişikliği meclisten geçti ve Erdoğan Siirt'ten millet vekili seçilerek 59. hükümetin yeni başbakanı oldu siyaset tarihinde en kısa başbakanlık yapanlardan biri olan Abdullah Gül ise dışişleri bakanlığına getirilmişti.Ekonomik sıkıntılar yaşayan ülkede tek parti rejimi piyasaları bir nebzede olsun rahatlatmış görünüyordu ama asıl tehlike daha gelmemişti amerika komşumuz ırak'ı vurmakta kararlıydı müttefiğinde bir ricası vardı tabi üslerinizi bize açın tabi amerika yine ''hayal kırıklığına'' uğramıştı mecliste görüşülen tezkere kabul edilmemiş ve literatüre 'tezkere krizi'olarak geçmişti.Bu durum Abd'yi çok sinirlendirecek ve ikili iklişkiler kopma noktasına gelecekti milyonlarca insanın öldüğü bu katliamda özgürlük için gittiği Irak'ta antiözgür tutumları ile dünyadan pek çok tepki alacak olan Abd Türkiye'nin onların deyimi ile 'söz verdiği halde' üstlerini açmamasını unutmayacaktı o dönemde pkk terör örgütü eylemlerini arttırarak devam edecek ve bir çok askerimizi şehit verecektik.Aslında yazımda Türkiye'nin son 10 yılını anlatmayı düşündüğümde gerçekten o yılların bu günün bir yansıması olduğunu daha net bir şekilde görme imkanı buldum.Darbeler ile sarsılan ve post modern darbeler ile hükümetleri düşen bir ülkede değişimi yakalamanında nasıl bir duygu olduğunu, yargıda ne kadar bağımsız olduğumuzu, sunni gündemler ile vatandaşların uyutulduğu, faili meçhuller ile gizli örgüt yapılaşmasının ülkeye hakim olduğu o yıllardan acaba bu günlerin farkı nedir diye düşünüyorum İsrail ile gerilen dış siyasetimizde ergenekon yapılaşmasının getirmiş olduğu asker ve sivil gerginliğinin acaba geçmiş yıllar ile nasıl bir farkı olduğunu pek anlayamadım..

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Bir umut var
Gönderen: Engin Kömsöken / , Türkiye
1 Aralık 2010
Tarihi anlatırken, geçmişle bugün arasında tatlı köprüler kurmayı denemelisin. Birde anlayamadım gibi kelimelerle makaleler sonlandırılmaz.Bunların dışında, ülke meselelerini takip ediyor olman çok güzel.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Türkiye'de Televizyonculuk [Eleştiri]


Tolga EREL kimdir?

1983 ankara doğumluyum eskişehir anadolu üniversitesi iktisat bölümü mezunuyum . . yazılarıma çok sevdiğim bir arkadaşım sayesinde denemeler ile başladım daha sonra bu yazılarımı kendi uslübum ile birleştirerek çeşitli derlemeler yaptım

Etkilendiği Yazarlar:
necip fazıl kısakürek,engin kömsöken ve yaşanmışlıklar


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Tolga EREL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.