Herkesin derdi başka. -Orhan Veli |
|
||||||||||
|
GERİYE DÖNÜK TARİHİMİZE BAKTIĞIMIZDA İSLAMLA İÇİÇE OLAN BİR TOPLUM, BİR COĞRAFYA VE KÜLTÜR GÖRÜRÜZ. ANCAK GEÇMİŞE AİT OLAN BU İSLAMCILIĞIMIZ BİZİ MÜSLÜMAN YAPAR MI. YA DA İSLAMLA İÇ İÇE OLMAK, ALLAHIN BİRLİĞİNE İNANMAK, HZ. MUHAMMEDİN (SAV) ALLAHIN RASULÜ OLDUĞUNA İNANMAK YETERLİMİDİR. VEYAHUT ALLAHA İBADET ETMEK, İNZİVAYA ÇEKİLMEK TASAVVUF YOLUNA GİRMEK, ALLAHI ÇOKCA SEVMEK BİZİ MÜSLÜMAN YAPAR MI? SORDUĞUMUZ BU SORULAR BİRAZ GARİPTE GELSE YUKARIDAKİ İNANÇ VE İBADETLER İSLAMIN İÇİNDE OLSADA YAŞAM TARZIMIZ ALLAHA DÖNÜK OLSADA ÖNEMLE DİKKAT ÇEKMEK İSTEDİĞİM NOKTALAR BULUNMAKTADIR. İSLAMDA DEĞİŞMESİ MÜMKÜN OLMAYAN, ALLAHIN KİTABINDA BELİRTİLEN ESASLAR VARDIR. BU ESASLARA RİAYET BİZİM MÜSLÜMANLIĞIMIZI SORGULAYACAK ÖLÇÜLERDİR. BU ESASLARI SIRAYLA ELE ALALIM. 1-YALNIZ ALLAHA KULLUK: YÜCE ALLAHIN VAHDANİYETİNE İNANMAMIZ, YA DA ALLAH’TAN BAŞKA İLAH YOKTUR İNANCINA SAHİP OLMAMIZ YANINDA İNANÇDAN ZİYADE AMELLERE DİKKAT ÇEKMEK İSTİYORUM. YANİ ALLAHIN BİRLİĞİNE AMELLERİMİZLE NE KADAR İNANIYORUZ. FİL SURESİNDE GEÇEN EBREHENİN KABEYİ YIKMA GİRİŞİMİNDE 360 PUTU BULUNAN MEKKENİN İLERİ GELENLERİ BU BÜYÜK BELADA ANCAK ALLAHA DUA ETMİŞLERDİR. ALLAHTAN YARDIM DİLEMİŞLER ALLAHA TEVEKKÜL ETMİŞLERDİR. PEKİ YA SADECE ALLAHA İNANMIŞ OLAN SÖZDE MÜSLÜMANLAR BAŞLARINA GELEBİLECEK GÜNLÜK SOSYAL, EKONOMİK İLİŞKİLERDE KÜÇÜK DE OLSA BELALARDA KİMLERE GÜVENİYORLAR, HANGİ İLİŞKİLERE, HANGİ GÜÇLERDEN YARDIM İSTİYORLAR. YA DA BİRİKİMLERİNİ DEVREYE SOKUYORLAR. SİGORTALI HAYAT SİSTEMLERİYLE YAŞIYORLAR. DEMEK Kİ ALLAHA KULLUK DA BULUNMAK YALNIZ ONA İBADET ETMEK DEĞİL HER AN DA HER KÜÇÜK YADA BÜYÜK BELALARDA, SEVİNÇLERDE, HÜZÜNLERDE LE HAVLE VELA KUVVETE DİYEREK O’NU ANMAK VE O’NDAN YARDIM DİLEMEK VE HER OLAYDA HAYRI DİLEMEKTIR. ÇALIŞMA HAYATIMIZDA İŞYERİMİZE OLAN GÖREV VE SORUMLULUKLARIMIZ BİZİ ALLAHA OLAN SORUMLULUKLARIMIZA ENGEL TEŞKİL EDİYORSA NE YAPALIM BU BİZİM RIZIK KAPIMIZ GİBİ DÜŞÜNCE VE VEHİMLERLE SORUMLULUKTAN KAÇIYORSAK ALLAHA KULLUK BİLİNCİNİ YENİDEN DÜŞÜNMEMİZ LAZIM. BİZLER GERÇEKTEN ALLAHA KULLUK YAPAN MÜSLÜMANLAR MIYIZ? 2-ALLAHIN HÜKMÜNE RAM OLMAK: PRATİK HAYATIMIZA YABANCI OLAN BİR KAVRAM ALLAHIN HÜKMÜNE RAM OLMAK. ÖYLE YA HAYATIMIZI KUŞATAN HUKUKSAL ALANLARDA, UYULMAMIZ İSTENEN VE BİZE SORUMLULUKLAR YÜKLEYEN KANUNLAR NİZAMNAMESİ… PEKİ NERDE ALLAHIN HÜKMÜ… ÖNCE BEYİNLERİMİZDEN SİLDİĞİMİZ SONRA YABANCILAŞTIĞIMIZ ALLAHIN HÜKÜMLERİ. BİZE UZAK OLAN YA DA KENDİMİZİN UZAKLAŞTIRDIĞI VE İNANCIMIZDAN EKSİLEN UNSUR ALLAHIN HAKİMİYETİ. İLLA DEVLETLEŞMEK Mİ LAZIM. BİZLER ALLAHIN HÜKMÜNÜ HER AN BEYNİMİZDE, KALBİMİZDE YERLEŞTİREREK O’NU ANARAK, O’NA UYARAK YAŞAMAMIZ LAZIM. HER OLAYDA HER ADIMDA VE HER HÜKÜMDE YAPILAN İNSANİ ZULÜMLERİ NORMAL GÖRMEDEN İSYAN EDEREK, EN AZINDAN KALBİMİZLE BUĞZ EDEREK KABUL ETMEMEMİZ LAZIM. ÖYLE YA. ALLAHIN HÜKMÜYLE HÜKMETMEYENLER KAFİRLERİN, ZALİMLERİN, FASIKLARIN TA KENDİLERİ DEĞİLMİ. YOKSA UNUTTUK MU. SİSTEM MUHALİFİ OLAN KURAN VE KURANA UYANLAR SİSTEMİ ELEŞTİREN, SİSTEME ÇÖZÜMLER SUNAN VE BUNLARI UYGULAMAYA GEÇİRMEK İÇİN EN AYDINLANMIŞ ALİM YADA MÜTEFEKKİRLER GRUBLARINI OLUŞTURANLAR, ORGANİZE OLANLAR ALLAHIN HÜKMÜNÜ UNUTTULAR MI YOKSA. YA DA DEVLET, VATAN, MİLLET KAVRAMLARI AĞIR MI BASTI KURANDAN. SEVİYORUZ HAZRETİ İBRAHİMİ, HAZRETİ İSAYI , HAZRETİ MUHAMMEDİ… GÜLLER SUNUYORUZ SEVGİMİZDEN. AMA ONLARIN HAREKETLERİNİ, ONLARIN DAVALARINI SANKİ HAFİFE ALIYORUZ. HAYIR ONLAR YAPAMADI, BİLEMEDİ AMA BİZLER SORUNU ÇÖZDUK. ŞİMDİ HEP BİRLİKTE ŞİRKİN İÇİNDEYİZ AMA İSLAMA VE ONU YAŞAYANLARA KİMSE DOKUNMUYOR DEĞİLMİ. ŞİMDİ HEPİMİZ RAHATÇA KURAN OKUYABİLİRİZ. ETKİNLİKLER DÜZENLEYEBİLİRİZ. ÇÜNKÜ İÇİMİZDEKİ İYİLER BİR CİHAD VERİYOR MİLLET MECLİSLERİNDE ÖYLE Mİ. SORUYORUM SİZLERE BİZLER MÜSLÜMANMIYIZ. 3-VELAYETİ ALLAHA VE RASÜLÜNE VERMEK: ÇALIŞMA HAYATIMIZ, SOSYAL HAYATIMIZ VE ÖZEL HAYATIMIZ DA TUTUNDUĞUMUZ BAĞLARIMIZI SORGULAMAMIZ LAZIM. ORTAYA ÇIKAN SORUNLARDA ÇÖZÜM METODLARIMIZ, ÖNCELİKLERİMİZ, KRİTERLERİMİZ VE ÖLÇÜLERİMİZ NE KADAR İSLAMA BAĞLI. YANİ KURDUĞUMUZ DOSTLUKLAR, YARDIM İSTEDİĞİMİZ KİŞİ VE KURULUŞLAR, KENDİMİZCE OLUŞTURDUĞUMUZ SİGORTALAR YA DA KURGULADIĞIMIZ A, OLMAZSA B PLANLARI. MÜSLÜMAN ALLAHA VE RESULÜNE OLAN SORUMLULUKLARINI YERİNE GETİRİRKEN ASLA BU SORUMLULUKLARI TAŞIYAMACAK ŞİRK DİNİ MENSUPLARINA HAVALE EDEMEZ. BU SORUMLULUKLARI TAŞIYACAK ŞİRK DİNİ MENSUPLARINA DA VEREMEZ. BİZLER KESİNLİKLE ŞİRK DİNİ MENSUPLARINA BAĞIMLI OLAMAYIZ VE ALACAĞIMIZ KARARLARDA ONLARIN DANIŞMANLIĞINI KABUL EDEMEYİZ. BIRAKIN DANIŞMANLIĞI BİZLER ONLARI SEVEMEYİZ VE ONLARLA DOST OLAMAYIZ. ŞİRK DİNİ KURUMLARI İÇERİSİNDE OLUŞTURULAN SOSYAL VE SİVİL KURUMLARDA ONLARLA HAREKET EDEMEYİZ. ÜLKENİN KURTULUŞU VE ISLAHLAŞMASI, EKONOMİK KALKINMA, KÜLTÜREL VE AHLAKİ GELİŞMELER İÇİN BİRLİKTE OTURUP FİKİRLER ÜRETEMEYİZ. PEKİ NEDEN? BU SORUNUN CEVAPLARINI KURAN VERMEKTEDİR. NE OLURSA OLSUN SİYASİ KİMLİĞİMİZLE MÜSLÜMAN SIFATIMIZI ASLA ŞİRK DİNİ MENSUPLARI HOŞ GÖRMEZLER VE KABUL ETMEZLER. YANİ BİZLER ŞİRK DİNİNİ KABUL ETMEDİKÇE VE BU DİNE KARŞI OLDUĞUMUZ MÜDDETÇE ONLAR BİZDEN RAZI OLMAZLAR. ÖYLEYSE SORUYORUM SİZLERE BİZLER MÜSLÜMANMIYIZ?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ATIF OSMAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |