• İzEdebiyat > Eleştiri > Özgürlük ve Eşitlik |
1
|
|
|
|
Ortaçağ kurallarıyla ve despotizmin emri ile işleyen mahkemelerde, hukuk kuralları, yalnızca hukuk kitaplarındaki sayfalarda unutulmuş kurallardır.
Ortaçağ kuralları demek, dağbaşı kuralları ve kanunları demektir.
Dağbaşı kanunlarını ve kurallarını eşkıyalar koyar. |
|
2
|
|
|
|
Artık fikir adamlarını mumla arıyoruz. Ortalık, bağırıp çağıran, slogan atan bir sürü lümpene kaldı!
Fikir değil, slogan üreten olduk.
|
|
3
|
|
|
|
Özgürlüğün tanımı; onu yaşam alanınızda uygulamanızla paralellik gösterir. Herkes kendi özgürlük tanımını yapabilecek, özgürlük sınırlarını belirleyecek kadar özgürdür. Tanım da, seçim de size ait!
|
|
4
|
|
|
|
Yayınevleri de, eleştirel kitapları yayınlamaktan korkuyorlar. Onlarca avukat dava açmak için fırsat kolluyor diyorlar… |
|
5
|
|
|
|
Her ne kadar geçmişiniz geleceğinizin aynası olsa da; yazmanın cazibesine kapılıp havalara girmeyeceksiniz…
Hayatın her evresinde olduğu gibi tevazu buranın da anahtarıdır… |
|
6
|
|
|
|
Hiçbir zümrenin veya dinî kisve altında teşekkül edilmiş kurum veya kuruluşun herhangi bir şekilde üstünlük kurmasına, daha doğrusu; imtiyazlı bir kesimin diğer halk kesimleri üstünde tahakküm kurmasına müsaade edilmeyeceği, sosyal paylaşımın adil olarak ve hakça yapılmasına veya benzeri argümanlarla ortak yaşama verilen bir yönetim biçimi olarak görüyoruz… |
|
7
|
|
|
|
Binlerce yılın tecrübesinden süzülerek vücut bulan evrensel hukuk, yine binlerce yılı kapsayarak süregelen tek Allahlı dinlerle de çelişmez. |
|
8
|
|
|
|
Zira eğer ben örneğin Fransa’da yaşıyor olsaydım böylesine saçma sapan bir gerekçeyle 30 gün yasaklama yapılması skandala yol açar ve Eyfel Kulesi havada takla atarak kıçıyla gülerdi. Ama burası Fransa değil ve Siyonist lobi Türkiye’de tahmin edemeyeceğiniz kadar güçlü. |
|
9
|
|
|
|
"...Aslında abartı övgüler hiç de hoşuma gitmez. Düşünürüm altından hangi “Çapanoğlu” çıkacak diye. İltifat her insanın hoşuna gider. Kimin gitmez ki! Ama aşırısı da sıkar, derim kendimce. Gelelim bana gönderilen yazıya;"
|
|
10
|
|
|
|
İslam’ın Almanya’ya ait olup olmadığını elbette bir kısım duygusal siyasilere soracak değiliz. Bu soruyu sadece; bilime, tarihe, edebiyata, sanata ve günümüz gerçekliğine sormamız yeterlidir. |
|
11
|
|
|
|
Efendim bendeniz hala bir felsefe öğrencisiyim. Bu alanda okumalarımı da kendimi geliştirmek ve doğru olanı tercih etmemde bana ışık tutması için yapıyorum. Bu nedenle Felsefe bölümünü bitirmeyi hiç düşünmedim. Zira kendimi öğrenci görmek ve hissetmek daha özgür düşünmemi ve daha özgür ifade etmemi sağlıyor.
|
|
12
|
|
|
|
Özgürlük rüzgârları bir kere esmeye görsün. Esince önünde hiçbir diktatör, hiçbir güç ayakta duramıyor, kapalı kapılar ardında kurulan hiçbir sinsi plan tutmuyor... Zaman, Arap halklarının estirdiği özgürlük rüzgârı zamanıdır. Despotlar birer ikişir gidiyorlar; halkın hürriyet arzusunun önünde dikiş tutturamıyorlar. Gidiyorlar, gidecekler, gitmeliler... |
|
13
|
|
|
|
Belki tarih boyunca bilinmeyeceksiniz ama tıpkı umut gibi iyilik de çoğalır. Sizin iyiliğiniz, başkalarına ışık olur ve böylelikle de kötülükler ve karanlıklar devrilir. Her şeyin ve de kendinizin güzel olması dileğiyle… |
|
14
|
|
|
|
'Bir tren başka bir treni gizleyebilir.' Bu ek uyarı ile, görünen tren geçip gitse bile, ikincisinin henüz geçmekte olduğu konusunda sizi uyanık kılar ve ona göre hareket ederek, öbür trenin altında ezilmezsiniz. |
|
15
|
|
|
|
Kaç gündür Gandhi'nin pasif direniş ve satyagraha feslefesi örnekleri üzerine tefekkür ediyorum. Peygamberimiz'in onca direniş örneklerine şahit ve varis iken biz neden hala Gandhi'nin yapabildiğine ulaşıp, hatta aşıp sağlam, Müslümaanca bir direniş sergileye miyoruz?!
Pasif direnişi; kendileri bizzat şiddeti kullanmasalar bile şiddete maruz kalmayı göze alabilen toplulukların mücadele şekli diye tanımlıyorlar. Öte yandan bunları yazarken Malcom X'in özgürlük manifestosundaki "Öfkeni Kullan" ibaresini de göz ardı etmemek gerek. Bir şekilde itidali bulmalı. |
|
16
|
|
|
|
Sayın Amerika Birleşik Devletleri Başkanı Barack Obama |
|
17
|
|
|
|
Sanatçı, “Olduğu yerde duran suçsuz bir insana vurmanın ne demek olduğunu anlaması için şikayetimi geri çekmeyeceğim. Bu ülkede eğlenmeye giden insanların can güvenliği kalmadı mı? Sizce şikayetimi geri çekmeli miyim?” diye soruyor. |
|
18
|
|
|
|
Bizi, bizden alacak, irademizi yok sayacak olanlara; iradesizleşenlere, değerlerimizi hiçe sayanlara, iç huzurumuzu bozmak isteyenlere karşı var olmasını bilmeli; süreci, hiçbir detayını kaçırmadan izlemeli ve istisnasız her şeyi sorgulayarak özgürleşmeyi öğrenmeliyiz. Özgürleşmek, idealimiz ve yaşama inadımız olsun. |
|
19
|
|
|
|
İşin özü burada. Samimiyetsizlik. Ülkemizde siyasi görüşlerin argümanlarıyla, bu siyasi görüşe sahip insanların yaşam biçimlerine bakın, hep çelişki görürsünüz. Üsttekiler hep ezer alttakileri..Bununla ne siyasi görüş, ne inanç, ne de konulmuş kurallar baş edebilir. Bu nedenle kavgamız hep birinin üstünde olabilmektir. Üstünde olalım ki daha az ezilelim; üstünde olalım ki daha çok ezebilelim! |
|
20
|
|
|
|
Türkiye, seçim atmosferine girmiş bulunuyor. Halkı aldatmak için, halkı kandırma yarışı başlayacaktır. |
|