..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamım boyunca, ondan birşey öğrenemeyeceğim kadar cahil bir adamla karşılaşmadım. -Galilei
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri

Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  

Ömrümüzden Bir Süreya Geçti
Resul Altınöz
Deneme > Yazarlar ve Şairler

“Biz onu İkinci Yeni ile, soy adından attığı “y” harfiyle, Bayan Nihayeti ile, Papirüs ile, Sevda Sözleri ile tanıyoruz. Ama o hepsinden önce ailesi oradan oraya sürülen, 6 yaşında annesiz kalan bir çocuk, üvey annesinden çeşitli işkenceler gören bir genç, kardeşlerini üvey annesinin elinden kurtaramayan bir ağabey, babasının parçalanmış beynini gören bir evlat. Ve ağlayamadığı acıları şiirle çığıran bir şair. Aslında onun Cemal Süreya' nın

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
721 
 Felsefenin Doğuşu 6  (Bayram Kaya)

Devam eden yazı.
722 
 İdealize Etmek 1  (Bayram Kaya)

Genel ve özel bağıntılı düşünmeyi bilmeyen ya da görece olanı ilişkinlikleriyle yansıtamayan, bütüncül oluştan kopuk düşünceler; günümüzde tek yanlı düşünce olmaktan öte gidemezler.
723 
 Elde Var Bir ve Bir Elde 1  (Bayram Kaya)

İlahi mana anlayışı temelde içinizdeki groteski meşruiyetin; sosyal alanla biçimlenip, totemi çevrim merkezi olmak yanında; bir de üretim alanı ile de biçimlenişi içinde ortaya konan bir kontrol ve geri beslen imli çevrim merkezi olmasından başka bir şey değildir.
724 
 Felsefenin Doğuşu 2  (Bayram Kaya)

Devam eden yazı.
725 
 Eksen Çağı 6  (Bayram Kaya)

Köleci süreç içindeki aile anlayışı giderek sosyal ve toplumsal kurumlar olarak, oluştu. Ön ittifaklar içinde olmayan aile kurumu nedenle; gelenekti anlatanlardaki ön ittifaklı özneler köleci inşadaki tekil ve çoğul özneler üzerinde anlaşılacaktı. Bu aktarımlar köleci mantıklı dille yazılmakla çok amorfturlar.
726 
 Art Alanda Br Çığlık 1  (Bayram Kaya)

Tarihi her bir anlatım düzeyi ile hepten mit görmek, bizleri yanıltan ve mantıki bakışlarımızı köreltişle büyüyen bir sürece dönüşmektedir. Mezopotamya ilahilerini ya da destan dediğimiz eserlerini çok çok iyi okumak gerekmektedir. Ayrı ayrı düeyin ayrı zaman zemin düzlemi içinin gelişmişliği ve anlayışlık mantığı içinde yazılmış olmakla, aynı yazı içinin anlatım nüanslarını çok iyi okumalıyız. Aktarım ve anlatımların asıl anlamlarını ilişkileyen sosyo toplucu politik bağıntıların değişmiş olmakla ileri süreçlerce anlaşılamaz bir inisiye yöntemine dönüşeceği hiç unutulmamalıdır.
727 
 Mağara Süreçleri 1  (Bayram Kaya)

Zekâya dek ruhsal evrimi, bencillik oluş düzlemi dışında; sosyal ve toplumsal evrimin diyalektiği içinde olmasını göremeyen söyleşiler zekayı birden bire patlama olarak görüler. Zekâ olan yerde mutlaka sosyo toplumsa evrim yanyana ve bağıntılıdır. Mana anlaması sosyo toplumsa oluşun zeka tetiklemesi olmakla beraber, her bir sosyo toplumsa oluşma da zekayı belirler. Bir diğeriyle at başı olabilir.
728 
 Tarihi Olan İlahi Adalet 4  (Bayram Kaya)

Mülk sahibinin size lütfedip karnınızı doyurması için (ücret- maaş- taşeronluk, sözleşmeli ücret vs.) vermesi inayettir. Himmettir. Azamettir. Ali cenaplınla "veli nimet" oluştur! Buna karşın size gözünüzü toprak doyursun. Nankör olmayın deniyordu. İşte El anlayışlı anlı şanlı adalet ve meşruiyet budur. Sürece yabancılaşma nerelere gelmişti.
729 
 Tarihi Olan İlahi Adalet 7  (Bayram Kaya)

İşte Mustafa Kemal Atatürk, inşada âtıl kalan enerjiyi kendi alanı içinde dönüt yapacağı bir alanlarla sınırladı. Yalıtıma etti. Fetih üzerine, ganimet üzerine, kapitülasyonlar üzerine olmayan; köleliği yücelten söylemle değil, emeği efendi yapan üreten bir bilimsel ilişkili enerji dönüşümlü enerji üreten enerji santrallerini (kurumları) geri beslenim ile inşa ve organize etmiştir.
730 
 Eşitlik Adil mi? 2  (Bayram Kaya)

devam eden yazı
731 
 Tarihi Olan İlahi Adalet 6  (Bayram Kaya)

Şimdi insanın nasıl köle olduğunun cevabını verelim. El’in “rızkı ben takdir ettim. Takdirde kiminize bol bol pay vardır. Kiminize paydan hiç kısmet yoktur” demişti. Böyle demekle kısmetsizleri kısmeti olanlara köle eden kendisi değilmiş gibi kendindeki suçu bir başka yere transfer edip sıçratıyordu.
732 
 Panteoni Tarihselliğe Bakış 1  (Bayram Kaya)

MS. 7. yüz yıl Arap yarımadası iç sosyo-toplumsa habitat (fauna) alanı içinde; egemence sınıfın sosyal yaşantılımlı öznelce kullanımları, dış ticari temaslar etkili oluşla; toplumsal yaşama göre öndeydi.
733 
 Manaca Sahiplik 3  (Bayram Kaya)

Mana anlaması günümüze dek karakter oluşla hangi dönüşümleri yapmıştı? Köleci mana anlayışıyla burjuva demokratik devriminin ne farkı vardı? İnsan hakları evrensel bildirisi yen bir sentez mi?
734 
 Köleci Yasalar 6  (Bayram Kaya)

Ayşe’nin dua eylemi biterken, Zeynep’in duası çoktan bitmişti. Ama bu kez de Yasemin’in duası henüz başlamıştır. Ve dahi sırada Gülcanların duasıyla, dua etme süreci bu kesikli tek tek durumların kendi tekrarı olan akışlarıyla sürekliliktirler. Siz kesikli durumunuzla bir an hastasınızdır ya da dua ediyorsunuzdur. Oysa hastaneye gittiğinizde hastalık ve hasta hizmeti sürekli olukla bir akış içinde, devamlılık arz eder. Dua beyhudedir. Çünkü dua ne üretimin ne çalışmanın ne sahipliğin ilişkin nedeni değildir. Ama böyle sandırılır.
735 
 Ön İttfakı Manayı Köleci Mana İle Kıyaslama 2  (Bayram Kaya)

Fakat çevrenin sürekli değişme yapmasıyla canlıların çevreye akıllıca uyum yapma süreçleri, tam bir uyumsuzluk oluşla başarısızlık olur. Hayata tutunma mekanizması hayata tutunamama mekanizması olmakla bir fiyaskoya dönüşür. Türler yok olur. İşte bu kuralın öznel dünyadaki karşılığı da travmadır.
736 
 Tarihi Oluşuyla İlahi Adalet 5  (Bayram Kaya)

Bencil ben içte ve dışta harcadığı enerji ile yardımlaşma eksenli kolektif yapı üzerindeki kaynaklarından enerji sağladı. Sağladığı enerjinin bir kısmını yine bu kolektif katkıya vermekle yeniden kolektif çevrimi beslemiş oldu. Kısaca kişi eyleme başlarken tüm her şey gibi sahip olduğu enerji paketiyle kendisini çağıran eylem oluşa hazırdı.
737 
 Köleci Sürecin Uyarıcıları 2  (Bayram Kaya)

Köleci sistem kendisinden kaynaklı; kendisinin iman takdirli kararlarından yansımakla baş etmesi gereken ağır sorunları vardı
738 
 Zıtların Faz Geçişi 3  (Bayram Kaya)

Devam eden yazı.
739 
 Müruru Zaman 1  (Bayram Kaya)

El kolektif sistem içine meşru olamadığı için Elohim gibi Adl veya adaletli, acıyan, merhamet eden, lütfeden vs. olmuştur. İlahın acıyacağı, merhamet edeceği, adaletli olacağı, lütuf edeceği durumlar söz konusu değildir. Ya da El’in Adl. olduğu konular, ilahın konusu olmamakla zaten farkında olunmayan adaleti bir durumdurlar.
740 
 Köleci Yasalar 9  (Bayram Kaya)

Ama türkücüleri futbolcuları toplum içinden çekin toplumun kulağı bile duymaz. Topluma değer katanlarla; tolumun sömürü çarkına katılama olan süreçleri birbirinden ayırın. Elbet türkücünün şarkı söylemesi bir geçim karşılığı olacaktır. Ama bu toplum normu dışında astronomik rakamlara ulaşan topluma yabancılaşma da asla olmamalıdır. Toplumun inşacı yasası içinde sen bize şarkı söyle, biz senin için geberesiye çalışırız diyen bir ittifakı sözleşme vaki değildir. Üretim değeri olmayan katkıların olmaları değil topluma egemen zenginlikler olmaları yanlıştır. Egemen olmaları bizim bilinçsiz oluşumuzdan başka bir şey değildir.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Tarihsel 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Anlamak Gerek 71
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Anlamak Gerek 70
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Anlamak Gerek 69
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Kültür 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Anlamak Gerek 68
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Kültür 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Anlamak Gerek 67
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Anlamak Gerek 66
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Anlamak Gerek 65
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Anlamak Gerek 64
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Biyo Dizel 63
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Anlamak Gerek 62
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Anlamak Gerek 61
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Anlamak Gerek 60
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Anlamak Gerek 59
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Anlamak Gerek 58
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Anlamak Gerek 57
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Anlamak Gerek 55
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Anlamak Gerek 54
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2020 | © , 2020
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.