• İzEdebiyat > İnceleme > Toplumsal Olaylar |
101
|
|
|
|
Şiddeti çözüm olarak görenler, 1998 senesinde Trabzon’un Çömlekçi mevkiinde zabıta komiseri ‘adam gibi adam’ olan Köprübaşılı Ahmet Hamdi Altuntaş’ı susturarak kirli kan denizlerine bir damla daha akıttılar. O henüz 32 yaşında, ömrünün baharında arkasında onlarca gözü yaşlı insan bırakarak ebediyete ‘şehit’ sıfatıyla göçtü. Allah rahmet eylesin.
|
|
102
|
|
|
|
Önce cami önüne bırakılan kundak ,sonra Anne baba ayrılığı, enişte tacizi ve bedenle kazanılan ekmek parası.
|
|
103
|
|
|
|
1- Ağlamak istediği için
2- Ağlamayı çok iyi bildiği için
3- Ağlanacak bir şey bulmak istediğinde bulabildiği için
4- Korktuğu için
5- Sinirleri bozulduğu için
6- Gözyaşlarını tutamadığı için
7- Çok fazla gözlerinde su olduğu için
8- Toz kaçtı diye
9- Ayakkabısının topuğu kırıldığı için |
|
104
|
|
|
|
Sessizliğimin tüm Kadrelerinde nefeslenirken hilkatimin muvacehesince bir insan olmam, onun için hayatı anlamam, ruhumla barışık olmam gerekmez mi diye sormadan edemiyorum. |
|
105
|
|
|
|
Trafik bu... Zevkli, heyecanlı bir o kadar da çekici. Taa öteki dünyaya gidecek kadar. |
|
106
|
|
|
|
Dünya, İslamî değerlerin yükseldiği yeni bir döneme girmiştir. Batı ile İslam alemi arasında kurulmaya çalışılan köprü, bugün daha aciliyetli hale gelmiştir. Batı, İslam'ı tanıma ve anlama süreci içindedir ve onu İslam dünyası ile biraraya getirebilecek tek ülke Türkiye'dir. |
|
107
|
|
|
|
Birleri görmüş anlatmış bazıları duymuş anlamamış |
|
108
|
|
|
|
Emek mücadelesi ekmek mücadelesi ile ayrılmaz bir bütün. Çalışanlar bu gün ellerinden alınmaya gayret gösterilen kazanımlarını kolay hak etmediler. .. |
|
109
|
|
|
|
Toplumumuzda ki,eskiden otobüslerde yolculuk esnasında sigara içilmesine dokunan yazı. |
|
110
|
|
|
|
Değişime önce kendimizden başlayalım... |
|
111
|
|
|
|
Bu denli bilinçli mutaassıplaşmanın sebebi devamlı yüzyıllardır yalnız başına ayakta durmaya çalışan göçmen toplumun ekonomik koşullarla baş edebilmesi için şart olan bireyin dini putlaştırma çabasıdır.. Yani vahşi piyasa koşullarında birey yalnızlığını inancını sertleştirerek ve putlaştırarak dışa vurmakta bu da yöneten kesime geniş bir şekilde sorgulamayan isyan etmeyen lümpen kitleyi yönetme lüksü sağlamaktadır… Ve bu karşılıklı etkileşimde gelinen nokta da seçmen kitle meşruluğu müphem olan bir seçimden sonra ikitidarı son dinifaşist bir elit kitle olan neoconlara bırakmıştır. Bu bağlamda ortadoğuya saldırıdan önce Bushun ağzından kaçırdığı ‘haçlı savaşları’ tabiri bu bilinç altının ürünü olup tesadüfi değildir. |
|
112
|
|
|
|
Herkes her şeyi izliyor; Allah kâinatı, ülkeler insanlarını, komşu komşusunu, anne baba çocuğunu, odadakiler dışarıdakileri, otobüstekiler otobüse binenleri... |
|
113
|
|
|
|
Üslü sayılar ve sosyal hayat |
|
114
|
|
|
|
Hrant Dink suikastine toplumsal olarak bakmaya çalıştım. Acaba "hepimiz ermeni miyiz?", suikastin milliyetçilikle bağlantısı ne olabilir? |
|
115
|
|
|
|
Duymuşsunuzdur İngiliz ORAMS çifti KKTC’de, satın aldığı eski bir Rum malı üzerine inşaat yapan bir yatırımcı çift. Yaptıkları yatırım aleyhine 2005 yılı içinde Rum Kaza Mahkemesinde dava açıldı… |
|
116
|
|
|
|
Mükemmel saldırı koca bir şehrin altına çukur kazıp bir torpile toprağın altına gömmek olmalı diye düşündüm, sonra bir toplumun nasıl her çöküşten sonra tekrar ayağa kalktığını düşündüm. Mükemmel saldırı nasıl olmalıydı ve bu saldırı için nasıl hazırlanılıp nasıl bir plan yapılmalıydı ki bir toplum ayağa kalktığını düşünürken ve herkes tarafından ayakta olduğu görünürken bile çöküntünün altında yaşamalıydı. Acaba bizde mükemmel bir planla aynı hayatı yaşıyor olabilirmiydik ve yıkılmayacağımızı düşünerek ayaktamı duruyorduk. İşte size mükemmel bir plan…
|
|
117
|
|
|
|
Her ‘anormal’ durum veya olay veya olgu normalden daha normaldir. Anormallikleri normal olarak kabul etmeyen her sistem çökmeye mecburdur. Bu sistem bir insansa mutsuzluğa mahkûmdur. Yok, bu bir Tanrıysa ölmeye mahkûmdur…/Normal, düşünebilen bir organizma hatta oluşumdur. /Normal, inadına yaşamaktır…
|
|
118
|
|
|
|
Çünkü dinsizliğin temelinde, insanların rastlantılar sonucunda oluştukları, Allah’ın buyruklarından sorumlu olmadıkları inancı vardır. Ayrıca Materyalizm’in kaynak bulduğu evrim teorisine göre ise, insan gelişmiş bir hayvandır ve diğer hayvanlar gibi ihtiyaçlarını karşılamak dışında bir kaygısı yoktur. Bu çarpık teze göre; insan nefsani ihtiyaçlarını karşılama konusunda kendisini kısıtlamak durumunda değildir; hayvanlar gibi davranması doğaldır. |
|
119
|
|
|
|
Son olarak bir sokak çocuğunun mektubunun birkaç bölümünü sunuyorum;
Benim ve arkadaşlarımın anne veya babaları veya her ikiside ölmüş,ayrılmış bizlere bakacak güçleri kalmamış.Mensup olduğumuz milletin güzel duyguları,sevgileri,dostlukları,yardımlaşma melekleri yerini nefret,haset,hırs ve kötülüklere dönüştüğü için bizlere sokakların yolu görünmüştür.Ben ve arkadaşlarım halimizden memnun değiliz |
|
120
|
|
|
|
PKK’nın ideolojik temellerini doğru teşhis etmek ve bunu kitlelere duyurmak, yapılacak fikir mücadelesinin ilk adımıdır. Bu mücadele devlet eliyle ve yaratılışa inanan değerli bilim adamlarının katılımları ile yapılmalıdır. Devlet silaha silahla karşılık verecektir kuşkusuz, o halde fikre de fikirle karşılık verilmeli ve terörün dayandığı sahte ideolojiler çürütülmeli; kısacası, bataklık kurutulmalıdır. |
|