• ÝzEdebiyat > Deneme > Doða ve Dünya |
61
|
|
|
|
Bu anýlar da ayný dizideki 3. yazýmýz. Ben neyim(Masum bir genin itiraflarý) kitabýnýn üçüncü yazýsý... |
|
62
|
|
|
|
...o boþluðun ortasýnda, kulaðýmda çýnlayan ayný türküyü mýrýldanýrken ve kafamdaki resme dalmýþken þaþkýn þaþkýn bana bakan kepçe operatörüne ne diyebilirim
|
|
63
|
|
|
|
Birçok ülkeler (Farslar, Kürtler, Zazalar, Azeriler, Anadolu Türkleri, Afganlar, Arnavutlar, Gürcüler, Türkmenler, Tacikler, Özbekler, Kýrgýzlar, Karakalpaklar, Kazaklar) tarafýndan geleneksel olarak kutlanan bayrammýþ…
Doðanýn uyanýþý ve bahar þenlikleri imiþ…
Hatta (Nevruz) bazý ülkelerde iki hafta boyunca kutlanan bir bayrammýþ ancak.
Haydi, Nevruz’u anladým, diyelim.
Nevruz’da yakýlan ateþler neyin nesi?
Bana kalýrsa bu yýl en büyük Nevruz ateþi’ni Amerika, Ýngiltere ve Fransa yakmýþ Libya mazlum halklarýn üstüne…
|
|
64
|
|
|
|
Bugün artýk, bize orada öylece sanki hiçbir þey yapmadan duruyormuþ gibi gelen aðaçlarýn ve diðer tüm nebatatýn da birer "canlý" olduðu, sözden de öte bilimsel olarak ispatlanmýþ durumda. Hatta bitkilerde bizim gibi nefes alýp veriyorlar, dolaþým sistemleri var, üreme sistemleri var vs. |
|
65
|
|
66
|
|
|
|
Simur Pers felfesinde geçen ve bizim Zümrütü Anka Kuþu olarak tanýdýðýmýz bir kuþ türüdür. Bu yazýmda sizlere bu kuþu tanýtmaya çalýþacaðým... |
|
67
|
|
|
|
1961 yýlýndan beri Ýtalyan ve Roma “La Sapianz Üniversitesi” arkeologlarý Aslantepe Höyükte yapýlan kazýlar sonucunda; “M.Ö. 3300-3000 yýllarýna ait bir kerpiç saray, M.Ö.3600 - 3500 yýllarýna ait bir tapýnak, binlerce güzel mühür baskýsý, kaliteli metal eserler bulunmuþtur.”
Elde edilen veriler de göstermektedir ki; o dönemde Aslantepe, aristokrasinin doðduðu ve ilk devlet þeklinin ortaya çýktýðý resmi, dini ve kültürel bir merkezdir. |
|
68
|
|
|
|
Yapraklarýnda yeþilin o körpe diriliði, yaþlý çýnarýn yýllara yorgun düþen dallarýný bir telaþ içinde hýzla kuþatarak, baharý müjdeler. Yeþilin bin bir tonu bir belirir, bir kaybolur bu toy filizlerde. Hayata gülümser sanki. Fakat arsýz bir tebessümdür bu. Biraz da iddialý. Hummalý bir azme teslim olmuþtur iradesi. Yaþam neþe’si ile biz duymasak ta fýsýldadýðý aþk þarkýlarýný alýp götüren esintilerin sinsi iþbirliði sayesinde o muhteþem tapýnaðýný kurmaya kararlýdýr.
|
|
69
|
|
|
|
Su tanrýsý Phorcys hüzünle bakýyor geçmiþe, su perileri artýk adlarýnýn bir anlam taþýmadýðýný düþünüyor, güzelliklerini gördükleri su akmýyor... Apollon’un çaldýðý üç telli lirin sesi eþliðinde gürül gürül akan nehirlerin sesi yok artýk, nehir yataklarý kurumuþ, akýntýya karþý yüzen sazanlar yüzemiyor bile... Göller kurudu, gözyaþlarý kurudu... |
|
70
|
|
71
|
|
|
|
Yürek yorgunsa eðer gözlere perde çeker. Ayaklar, yýllarca taþýdýðý bedeni bile yük bilir. Dünyanýn kocalýðýný büyüklüðüne deðil de yaþlýlýða yorar. Hayatý içine hapseder. Umutsuzluðu müebbetliðe mahkum eder ve hiç acýmadan kendi ipini kendi çeker.
|
|
72
|
|
|
|
Geçmiþten gelen bir düþünürün günümüze dair düþünceleri... |
|
73
|
|
|
|
Yok yok ne yaparsam yapayým yine de ýsýnamadým ben þu dýþ cephesi mantolanmýþ dünyaya. Hep bir yerlerden soðuk esiyor. |
|
74
|
|
|
|
Ýlk sahibinden aþklar peþinde koþmak yerine, son sahibi olabilmeyi istesek bir aþkýn doðan günden . Gazete küpürlerinde okumak yerine dalýversek baharýn tam göbeðine. Sýcacýk günaydýnlarla aydýn olsa günümüz bir ormanýn neþeli cümbüþünde. Bahar biz olsa, biz bahar olabilsek keþke…
|
|
75
|
|
|
|
Sonsuz ve evrensel doðamýzdan (Yaratýlmýþ iyiliklerle bütünlüðümüzden) tek Yaratan'a inanan bir hakikate doðru derin bir yolculuk içerisindeyiz. Bu yolculuðun dýþýnda yürüyenlerle beraber yürümek bence o kadar da doðru olmaz.
Görünen ve görünmeyene ait tek hak din Ýslamiyettir. Bu yüzdendir ki, hak olan, hakikat olan deðerler en güzel þekilde sadece Kur'an-ý Kerim'de anlatýlmýþtýr ve sadece orada vardýr.
Elbette iyi niyetli olan diðer kaynaklarýn yazýlarýný, düþüncelerini de takip etmeliyiz, fakat bu görüþler hakka uygun olmalýdýr.
Kötü niyetli düþünceler empoze ediliyorsa ve sanki iyi gibi gösteriliyorsa, bu gibi kaynak ve düþüncelerden uzak durmalýyýz.
En hakiki deðerler hakiki, ahlaklý ve diðer kiþilerinin iyi niyetli özgürlüðüne karýþmayan toplumsal ve bireysel deðerlerdir. Kötü niyetli hiçbir düþünceyi onaylamamamýz gerekir.
Bu anlamda, hakikati ve diðer her milletten, saygýlý insanlara saygýyla kendi milletimden de bahsettiðim bu yazýda, bazý deðerlere saygýsýzlýk etmemeleri gerektiðini de anlatmaya çalýþtým. Milletle ilgili deðerler de önemlidir ve deðerlidir.
En önemli ve en deðerli hakikatin de Kur'an Ýlmi olduðunu da belirterek, deðerlerini koruyan, saygý duyulmasýný bekleyen bir insanlýk düþledim. |
|
76
|
|
|
|
Yayla, tüm muhteþemliði ile gözlerimizin önündeydi. Allah’ým bu ne güzellikti ! Gözlerim, bedenim, ruhum inanmýyordu bu harikuledeliðe ! Dört bir yaný daðlarla çevrili ve yatay þeklinde yukarýdan aþaðýlara doðru edalý gelin gibi süzülerek kurulmuþtu yayla. |
|
77
|
|
|
|
Bazen nasýl bir ülkede yaþadýðýmýzý ve nasýl bir toplum olduðumuzu anlamakta güçlük çektiðimi itiraf etmeliyim. |
|
78
|
|
|
|
Gerçek bir tarýmsal kalkýnma için sistemli bir tarým eðitimi olmazsa olmaz bir gerçekliktir. |
|
79
|
|
80
|
|
|
|
Toroslarda bir gezi anýnda düþünceler. Geçmiþ ve gelecek arasýnda baðlantý. |
|