Davud-ý Antaki (Antakyalý Davut)
(kemal düz) 14 Aralýk 2012 |
Saðlýk |
| |
antakya yöresinde bulunan bitkilerden yararlanarak yazdýðý þifalý bitkilerin kitaplarý günümüzde pek çok araþtýrýcýya kaynak olmaktadýr. |
|
Ariflerin Sultaný
(kemal düz) 10 Aðustos 2008 |
Tasavvuf |
| |
bayezid-i bestami iran’ýn bestam kasabasýnda doðmuþ, ömrünün büyük bölümünü o topraklarda sürdürmüþtür.
874 yýlýnda vefat etmiþtir. türbesi kýrýkhan’dadýr.
doðuþ dönemini önemli sufilerindendir.
|
|
Encümen-i Daniþ
(kemal düz) 20 Ocak 2009 |
Kültür Çatýþmalarý |
| |
dini ve milliyeti ne olursa olsun kendilerine katýlmak ve iþbirliði yapmak isteyen herkesi kabul eden bu topluluk 19. yüzyýlda türkler’le rumlar arasýnda edebi ve bilimsel iliþkilerin geliþtirilmesinde önemli rol oynamýþtýr |
|
Ýskenderun'da Kültür Sanatýn Geleceði Üzerine
(kemal düz) 5 Haziran 2009 |
Dönemler |
| |
yerel seçimler sadece yerel yöneticileri deðiþtirmez, yeni kültürel ve sanatsal faaliyetlere, yeni bakýþ açýlarýna da kapý aralar. bu yazýmýz da iskenderun’da geleceðin kültürüne yön vereceklere ‘bir sunum’da bulunmak istedik bu çalýþmamýzla. Ýncelenirse katkýsý olacaðý kanýsýndayýz. |
|
Aybastý'yý Kolbastý
(kemal düz) 7 Haziran 2009 |
Anadolu Kültürü |
| |
bir jandarma kolu, bir çetenin gizlendiði yeri basar. çetenin baþýný yakalayýp götürmek isterler. çetenin adamlarý baþlarlar oynamaya. bunlarý gören kol komutaný “ bunlar eðlence yapýyorlar. çetecilik bunlarýn iþi deðil.” der. ve böylece çeteler baskýndan kurtulurlar.
bu olayýn anýsýna, bu oyun oynanmýþ, yaygýnlýk kazanmýþtýr |
|
Hiçbir Þey Yeni Deðil
(kemal düz) 5 Aðustos 2009 |
Dönemler |
| |
aurelius, roma’da(ms 121- 180)doðar. 17 yaþýnda geleceðin ortak imparatoru olarak seçilir, ancak tahta çýkmasý 40 yaþýnda(ms:161) geçekleþir. zamanýnýn en önemli düþünürlerinden felsefe dersleri alýr.tuttuðu notlardan oluþan, 'düþünceler'i,kiþinin vijdan muhasebesi, yetkinliðe varmak için harcadýðý uðraþ, dünyanýn gelip geçiciliðini gibi kavramlarý anlatýr. |
|
Aybastý'da Kahvehane Kültürü
(kemal düz) 22 Eylül 2009 |
Dönemler |
| |
aybastý’da 1940 ‘lý yýllarda kýraathane ya da çayhane olarak da adlandýrýlan beþ altý kahvehane vardýr. kahvehanelere sadece çay ve kahve içilmek için gidilmezdi. buralar ayný zamanda sivil inisiyatiflerin oluþtuðu, kamusal yaþamýn çekim merkezleriydi. |
|
Aybastý'da Bir Deðil Bir Çok Deðirmen Vardý
(kemal düz) 10 Ekim 2009 |
Dönemler |
| |
insanoðlu önce ateþi buldu, yiyecekleri piþirmeyi öðrendi, baktý ki, ateþ çabuk kayboluyor, onu muhafaza ve kontrol etmek için; fýrýný icat etti. Irmak ve göllerin uygun yerlerine su deðirmenleri ve fýrýnlar yaptý... |
|
Aybastý Ýlçesinin Tarihsel Adý
(kemal düz) 10 Ekim 2009 |
Anadolu Kültürü |
| |
aybastý adýnýn öz biçimi belki ibrasta’dýr. “asta”, ilçenin doðusundaki (aðuderya-bolaman) ýrmaðýný iþaret ediyor olabilir. adýn öz biçimi; luwi/pelasgos dilinde: ibasta (ibrasta) buradan da; ibr(a)-ast®a; bol/gürsu-akýntýsý(dere, çay, ýrmak) anlamýna geliyor. |
|
Tekele Tütün Dizmek Acý Ýçmek
(kemal düz) 27 Aralýk 2009 |
Dönemler |
| |
mürselek(denizgören), yayladaðý ilçesinin suriye sýnýrýna yakýn bir köy. tütün üretilen, yoksul güzel bir konuma sahip. gezip görülesi gereken bir belde. ülkemizin dip köþesi. |
|
Bir Zamanlar Aybastý
(kemal düz) 10 Mart 2010 |
Dönemler |
| |
bir ülkenin sadece topraðýna sahip çýkmakla; o toprak yurt olmuyor. O yerin diline, inancýna, türküsüne, atasözüne, manisine, yaktýðý aðýta, el sanatlarýna, þahsiyetlerine kýsaca her türlü deðerine sahip çýkýlmalý. |
|
Yitik Kent Myriandos
(kemal düz) 3 Nisan 2010 |
Kültür Çatýþmalarý |
| |
ksenophan, onbinlerin dönüþü(anabasis)’nde (m.ö.421) pers prensi kyros’un ordusuyla seferini anlatýr. zamanýn bu en güçlü ordusu, myriandos þehrinde yedi gün kalýr. anabasis’te (s.26’) ksenophan þöyle baþlar cümlesine: ”kyros ordan, suriye içinde beþ fersenk ilerleyip(yaklaþýk 5.5 km) fenikelilerin oturduðu kýyý þehri myriandos’a vardý... |
|
Yarýkkaya Efsanesi
(kemal düz) 18 Mayýs 2010 |
Doða ve Uzay |
| |
iskenderun, ülkemizin günlük yaþamýný, önemli ölçüde doðal olaylara ve iklime göre belirleyen ender yörelerinden biridir. her mevsiminin dikkat çekici en az bir özelliði vardýr. yazýn bunaltýcý sýcaðý, kýþýn ýlýman havasý, bahar aylarýnýn güzel havasý, yolu iskenderun’a düþenin ilk izlenimlerinden birini oluþturur... |
|
Yüksek Sesle Okunan Dergi Hatay
(kemal düz) 24 Haziran 2010 |
Kültür Çatýþmalarý |
| |
ibn battûta ‘seyahatnamesi’nde halep’ten antakya’ya geliþini þöyle anlatýr: “daha sonra antakya’ya uzandým. burasý çok büyük ve kadim bir þehirdir. etrafýnda saðlam surlar þam þehirlerinden hiçbirinde yok. melik zahir baybars, bu þehri fethettikten sonra surlarýnI tamamen tahrip etmiþtir. antakya’nýn ahalisi kalabalýktýr. binalarý çok güzel, her yönden su kaynýyor ve her yer yeþilliktir. þehrin dýþýnda asi nehri geçiyor... |
|
Kore Þehitleri Anýtý
(kemal düz) 1 Temmuz 2010 |
Kültür Çatýþmalarý |
| |
insanlýk ideali uðruna kore’de savaþan kahraman mehmetçiðin mukaddes hatýrasýna yaptýrýlan iskenderun kore þehitleri anýtý’nýn bulunduðu parkýn adý; halk arasýnda kore þehitleri parký olarak anýlmaktadýr. parkta bulunan, anýtýn ön yüzünde 1950-53 yýllarý arasýnda kore’de þehit olan, 770 þehitin; rütbesi, adý soyadý, baba adý, askerlik þubesi, ve þahadet tarihleri kayýtlýdýr. |
|
Bekbele Yayla Þenlikleri
(kemal düz) 22 Temmuz 2010 |
Kültür Çatýþmalarý |
| |
abacýlýlar'la ilgili anlatýlanlar oldukça çoktur. benim gözlemlerim ise þöyle: abacýlýlar; nüktedan, þakacý, hazýr cevap, çalýþkan ve memleketsever insanlardýr. abacýlýlar’ýn; oðuzlarýn bozok koluna baðlý günhan boyundan Dûlkadiroðluna beyliðine baðlý bir büyük aile olduðu belirtilmektedir. |
|
Paris Strasbourg Gezisi
(kemal düz) 18 Temmuz 2017 |
Dünya |
| |
paris dünyanýn tarih ve bir kültür kenti. dünya modasýna yön veren bir kent. en önemli özelliði ise, 'devrimlerin enti' olmasýdýr. strabourg, fransa'nýn kuzeydoðusunda, alsas Eyaleti'nin baþkentitarih boyunca fransa ile almanya arasýnda el deðiþtirmiþ. en son 1945 yýlýnda fransa'da kalmýþ. masal gibi büyüleyici bir kent. |
|
Hatay'ýn Kurtuluþ Mücadelesinde Türk Ordusu
(kemal düz) 11 Aðustos 2010 |
Yazarlar ve Yapýtlar |
| |
iskenderun’da hatay tarihini araþtýrma alanýnda bir ilk gerçekleþti: tarih yapanlar tarih de yazdý: hatay’ýn anavatana katýlýþ mücadelesi; kurtuluþ öncesi ve sonrasý kitaplaþtýrýldý. bunu kýnalýkuzular, mehmetçikler gerçekleþtirdi... |
|
Suriye Lübnan Kültür Gezisi
(kemal düz) 12 Aðustos 2010 |
Dönemler |
| |
suriye ve lübnan türkiye’ye yakýn iki komþu ve dost ülke. bu iki ülkeyi vizesiz, gezme-görme imkaný var. vizeler karþýlýklý kaldýrýldý. pasaport yetiyor. artýk çat kapý suriye’ye kolayca gitmek mümkün. .. |
|
Þükrü Kanadlý Kýþlasý
(kemal düz) 22 Aralýk 2010 |
Kültür Çatýþmalarý |
| |
iskenderun sahilinde, denize oldukça yakýn, denizin çýrpýntýsý ile kara esintisinin buluþtuðu alanda bulunur. kýþlada bulunan muhteþem türk bayraðý her zaman akdeniz’in dalgalý sularýna eþlik eder. bahar aylarýnda ve yaz mevsiminde kýþla ile deniz arasýnda parkta Ýskenderunlular akþamlar |
|
Ordu Hatay Dereyolu Projesi
(kemal düz) 28 Aralýk 2010 |
Türkiye |
| |
orta karadeniz ile doðu akdeniz arasýnda 15 yýldýr yolculuk ederim. iki deniz arasýndaki kara yolculuðu, otobüsle aþaðý yukarý 14 – 16 saattir. yollar pek düzgün deðildir. hep bakým çalýþmalarý vardýr, fakat yollar yine de hep bozuktur. bu güzergah da, firmalar genellikle en eski model otobüslerini çalýþtýrýrlar. |
|
Avrupa'daki Türkler: Almanya
(kemal düz) 6 Mart 2011 |
Dünya |
| |
binbir gece masallarý ülkesinden, grimm masallarý ülkesine yaptýðýmýz bu seyahatten belleðimde þekillenenler þöyle. grimm masallarý ükesi olan almanya’da sanat bilim tabiatý taklit ederek onun sesini, görüntüsünü, ruhunu insan beynine, aklýna nakþediyor. taþýyor. binbir gece masallarý olan ülkemiz ve bölgemiz ise, ise sanat ve bilim, insanýn yüreðinden, duygusundan aldýklarýný doðaya taþýyor. |
|
Tarihin Sayfalarý Arasýnda Seyahat: Aybastý
(kemal düz) 18 Mart 2011 |
Anadolu Kültürü |
| |
yazlarý perþembe yaylasýna göç ederdik. babam kahveciydi. çevrük yakýnýnda yolun altýnda, tek odalý ahþap bir evimiz vardý. o evde açtýk gözlerimizi gökyüzüne. topraðýnda belendik. havasýný soluduk. soðuk suyunu yudumladýk. |
|
Benim Sevgili Derviþim
(kemal düz) 18 Mayýs 2011 |
Anadolu Kültürü |
| |
sadece veteriner gibi hayvanlarý deðil, ayný zamanda insanýn baþýna gelen hastalýklarý da, bir “þaman” gibi tedavi ederdi. bir cilt hastalýðý vardý ki, onu mutlaka tedavi ederdi. siðil(temro) olarak bilinen; insanýn elinde, ayaðýnda, yüzünde çýkan bu hastalýðý tedavi etmede bir numaraydý... |
|
Deðirmende Kuþ Sesleri
(kemal düz) 29 Mayýs 2011 |
Anadolu Kültürü |
| |
sözlükler ‘deðirmen’i; “öðüten araç veya alet, içinde öðütme iþi yapýlan yer” olarak tanýmlar. deðirmen ( tegirmen); gök anlamýna gelen; tengri, tegri, tegir kelimeleriyle ayný kökten gelir. deðirmenler tahýlý ezerek ‘un’ veya ‘yarma’ haline getirir. |
|
Ýsyan Günlerinde Suriye
(kemal düz) 7 Haziran 2011 |
Toplumsal Olaylar |
| |
güneþ anlamýna gelen suriye pek çok medeniyete beþiklik etmiþtir. her insanýn iki vataný varmýþ. bir kendi yaþadýðý vataný, diðeri ise suriye imiþ. dileðimiz güneþ suriye’nin baþýndan hiç eksik olmasýn... |
|
Konak Önü Ekþimcek
(kemal düz) 9 Ekim 2011 |
Toplumsal Olaylar |
| |
eriyen karlar ile hayat bulan çiçekler soðuklar baþlamadan, ortalýktan kaybolur. kelebeklerin en güzelleri gökyüzünde dans ederler.çiçeklerin üzerine kanatlarýný açar konarlar. ateþ böcekleri geceleri ayýþýðýn da konser verirler... |
|
Ýssos Savaþý: Yeni Bir Kent Yaratmak
(kemal düz) 5 Mart 2012 |
Tarihe Yön Verenler |
| |
medler’i ortadan kaldýran persler ( mö: 550-330)’in sonunu büyük iskender getirdi
suriye yolu iskender’in ordusuna açýldý. iskender savaþ alanýnýn yakýnýna yeni bir kent kurdu, adýna da kendi “aleksandreya / iskenderun” adýný verdi..
|
|
Püsür Nalet
(kemal düz) 12 Mayýs 2012 |
Anadolu Kültürü |
| |
Bir sinek bir kartalý salladý vurdu yere
Yalan deðil gerçektir ben de gördÜm tozunu.
Çýktým erik dalýna anda yedim üzümü
Bostan ýssý bakýyýp der ne yersin kozumu. |
|
Kulaðýmda Çan Sesleri
(kemal düz) 14 Kasým 2012 |
Toplumbilim |
| |
iskenderun sadece çan sesiyle özlettirmiyor kendisini bana. ebabý, denizi, daðý ve konuþulan farklý lehçe ve dillerden oluþturduðu armoniniyi de aratýyor. sýcak, samimi ve içten yapýlan konuþmalar, muhabbetler iskenderun'a has özellikler olmalý, -ki pek baþka yerlerde görmek olasý deðil. |
|
Habsamana'da At Sýrtýnda Seyahat
(kemal düz) 8 Nisan 2013 |
Anadolu Kültürü |
| |
yaðmur çiselerken, güneþ; taþý topraðý, aðacý otu, çatýyý bacayý, ýrmaðý tepeyi, böceði kuzuyu çimeni avuyu velhasýl yaylayý koyulaþan kýzýla boyuyordu. sonra kurþuni bir þal olup daðlarý, ormanlarý örtüyordu. |
|
Canik Güzeli: Perþembe Yaylasý
(kemal düz) 30 Temmuz 2013 |
Kültür Çatýþmalarý |
| |
güneþli havalarda bulutlarýn, her an ve farklý farklý güzellikte hiçbir ressamýn hayal dahi edemeyeceði ve çizemeyeceði sayýsýz resimler oluþturmasý, insana sýnýrsýz bir özgürlük duygusu verir. Yaz gecelerinde gökyüzü ýþýl ýþýldýr. ay ‘a eþlik eden yýldýzlar en parlak, aydýnlýk ve güleç yüzleriyle bu topraklardaki insanlara göz kýrparlar... |
|
Panayýr'dan Festivale Perþembe Yaylasý Er Meydaný
(kemal düz) 31 Temmuz 2013 |
Anadolu Kültürü |
| |
perþembe yaylasý’nda her yýl yaz mevsiminde yapýlan panayýr/festival, bu sene 12-18 aðustos 2013 tarihlerinde yapýlacaktýr. bir dönem karamanlý obasý’nýn yakýnýndaki alanda yapýlýrken, daha sonralarý, perþembe’nin giriþindeki düzlük alana, orasý yeterli olmayýnca þimdiki yerine taþýnmýþtýr. þimdilerde, konserler bölümü aybastý’da yapýlmaya baþlanmýþtýr... |
|
Türküler Türküler ve Þiirler
(kemal düz) 27 Nisan 2014 |
Yazarlar ve Yapýtlar |
| |
hatay yaz yaz bitmez bir kültür birikimine sahip. bir dünya kenti. korunmaya muhtaç bir “müzekent”. lültür sanat alanýndan ziyade sadece lezzetleriyle yemek kültürüyle öne çýkmasý, ne derece yerinde bir durumdur, tartýþýlmaya deðer bir konudur. |
|
Ýskenderun Caddeleri
(kemal düz) 2 Þubat 2015 |
Kültür Çatýþmalarý |
| |
“soðukoluk yosmasý” isimli kitabýnda ismail varol, iskenderun sokaklarýný, mekanlarýný adým adým dolaþýr tanýtýr. olaylar daha sokaklarda geçer. bu roman 1976'da istanbul'da yayýnlanmýþ. yazarý hakkýnda hiç bir bilgiye ulaþamadýk... |
|
Hayvanlara da Yeþil Kart Verilsin
(kemal düz) 24 Kasým 2015 |
Meslekler & Ýþ Yaþamý |
| |
perþembe yaylasýnda tepelere derelere bakýldýðýnda sýðýr cinsi hayvanlar parmakla sayýlacak seviyelere inmiþtir. koyun sürüleri de benzer duruma gelmiþtir. perþembe yaylasý’da günlük sohbetlerde laflar dönüp dolaþýp hayvancýlýk konusuna geliyor. |
|
Suriye ve Ortadoðu Üzerine
(kemal düz) 24 Kasým 2015 |
Dünya |
| |
Suriye, Osmanlý Ordusu ile Memluk Ordusu arasýnda 1516 yýlýnda halep yakýnlarýnda meydana gelen mercidabýk savaþý sonunda osmanlý topraklarýna katýlmýþtýr. suriye güney komþumuzdur ve bir ortadoðu devletidir. dinler, inançlar, düþünce akýmlarý hep bu topraklarda vücut bulmuþtur. bölgede bulunan kutsal yerler hep ilgi çekmiþ, tarih boyunca da hep hedef olmuþtur. |
|
Gurbette Aybastýlý Olmak
(kemal düz) 24 Kasým 2015 |
Kültür Çatýþmalarý |
| |
gurbetçilik geçmiþte olduðu gibi, mevsimlik veya geçici deðil, süreklilik üzerine bir þekil almýþtýr. kazancýný bulunduðu yerde harcamakta ve deðerlendirmektedir. |
|
Mutlu Güney
(kemal düz) 2 Aralýk 2015 |
Dönemler |
| |
m. ziya ünsel, hatay'ýn anavatan'a katýlmasýndan hemen sonra, antakya erkek lisesine öðretmen olarak atanýr. 1939-40 öðretim yýlýnda derslere girer. hatay'ý çok sever, tanýmak öðrenmek ister, adým adým gezer. |
|
Bir Baþka Dünya: Hatay
(kemal düz) 31 Mart 2017 |
Türkiye |
| |
tadýmlýk ama bir o kadar da doyumluk hatay hatýralarýný da içine alan eser, hatay’a dair pek çok sýr perdesini aralayarak onu birinci elden tanýmamýzý ve sevmemizi saðlýyor.
kemal düz, bununla da yetinmiyor, kitabýn sonuna eklediði tam 28 adet seçme ve deðme kaynak eserle çalýþmasýný pekiþtirerek okuru zengin ve ufuk açýcý bir okuma uðraþýna davet ve teþvik ediyor.
|
|
Titus Timsahý
(kemal düz) 28 Mayýs 2019 |
Anadolu Kültürü |
| |
tÝtüs timsahý'nda; mitoloji, tarih, felsefe ve günlük yaþam içiçe, mükemmel bir bütünlük içinde betimlenmiþ. yazar, okuru, kitabýn sayfalarý arasýnda, rüyadan büyülü gerçekliðe þiirsel bir yolculuða çýkarýyor. klasik ve postmodern edebiyatýn tüm unsurlarý yer aldýðý gibi halk edebiyatýnýn tarihsel geçmiþinden de yararlanýlmýþ. samandað'dan dörtyol'a hatay'ýn kültürel mirasý dile getirilmiþ. yerel deðerler evrensel deðerlerle baðdaþtýrýlmýþ. |
|
Atatürk ve Hatay
(kemal düz) 27 Temmuz 2019 |
Tarihe Yön Verenler |
| |
aþaðýya aldýðým yazý milli yasýn 10'ncu günü, 19 sonteþrin 1938 cumartesi günü, ulus gazetesinden alýnmýþtýr. bu çok önemli ve tarihi yazýnýn gazete sayfalarýnda kaybolmasýna gönlüm razý gelmedi. ýstedim ki, bilinsin okunsun. |
|
Büyük Antakya Kasesi
(kemal düz) 11 Eylül 2019 |
Toplumsal Olaylar |
| |
elimde tuttuðum ve okuduðum tarih dergisi þubat 1965'e ait. derginin ilk sayýsý; dergilerin ilk sayýlarý hep ilgimi çeker ve mutlaka okurum... |
|
Sarýkamýþ'tan Esarete
(kemal düz) 31 Mayýs 2020 |
Tarihe Yön Verenler |
| |
anýlar, bir kiþinin herhangi bir dönemde, yaþadýklarýný kaleme almasýyla oluþan eserlerde yer alýr. genelikle olaylar yaþandýktan sonra kaleme alýnýr. bu durum bazen unutulmalara, abartýlara veya yaþanýlan koþullarýn etkisiyle taraflý anlatýmlara da yol açabilir. Ancak “sarýkamýþ’tan esarete”te, bu tür yaklaþýmlar yok. yorumlarda hiçbir duygusallýk ya da gereksiz suçlama ve hakaret yok. |
|
Sarýkamýþ'tan Esarete
(kemal düz) 31 Mayýs 2020 |
Tarihe Yön Verenler |
| |
anýlar, bir kiþinin herhangi bir dönemde, yaþadýklarýný kaleme almasýyla oluþan eserlerde yer alýr. genelikle olaylar yaþandýktan sonra kaleme alýnýr. bu durum bazen unutulmalara, abartýlara veya yaþanýlan koþullarýn etkisiyle taraflý anlatýmlara da yol açabilir. Ancak “sarýkamýþ’tan esarete”te, bu tür yaklaþýmlar yok. yorumlarda hiçbir duygusallýk ya da gereksiz suçlama ve hakaret yok. |
|
Harflerin Ýzinde Bir Yazar: Fatin Hazinedar
(kemal düz) 7 Mart 2021 |
Kültür Çatýþmalarý |
| |
fatin hazinedar’ýn “balkon’dan düþen l’ kitabý günlerce elimden düþmedi. okudukça okudum. çok rahat okunan, yormayan, akýcý üslubu ile okuyucuyu etkileyen bir kitap. ben, okurken hem keyif aldým, hem de çok þey öðrenmenin mutluluðunu yaþadým. bu kitap bir defa okunup da býrakýlacak kitap deðil. bir baþucu kitabý. |
|
|
MENDÝLÝMDE KAN SESLERÝ
Her yere yetiþilir
Hiçbir þeye geç kalýnmaz ama
Çocuðum beni baðýþla
Ahmet Abi sen de baðýþla
Boynu bükük duruyorsam eðer
Ýçimden öyle geldiði için deðil
Ama hiç deðil
Ah güzel Ahmet abim benim
Ýnsan yaþadýðý yere benzer
O yerin suyuna, o yerin topraðýna benzer
Suyunda yüzen balýða
Topraðýný iten çiçeðe
Daðlarýnýn, tepelerinin dumanlý eðimine
Konyanýn beyaz
Antebin kýrmýzý düzlüðüne benzer
Göðüne benzer ki gözyaþlarý mavidir
Denize benzer ki dalgalýdýr bakýþlarý
Evlerine, sokaklarýna, köþebaþlarýna
Öylesine benzer ki
Ve avlularýna
(Bir kuyu halkasýyla sýkýþtýrýlmýþtýr kalbi)
Ve sözlerine
(Yani bir cep aynasý alým-satýmýna belki)
Ve bir gün birinin adres sormasýna benzer
Sorarken sorarken üzünçlü bir görüntüsüne
Camcýnýn cam kesmesine, dülgerin rende tutmasýna
Öyle bir cýgara yakýmýna, birinin gazoz açmasýna
Minibüslerine, gecekondularýna
edip cansever
|
|