..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanların arasında yaşadığımız sürece, onları sevelim. -Andre Gide
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > osman demircan




15 Mayıs 2012
Sığırların Arasında Gül Olsan da Seni Ot Sanırlar  
osman demircan
Denizdeydim ve boğuluyordum. Sahil insan doluydu; ama kimse yoktu. Kimse yoktu haykırışlarımı duyan. Kimse yoktu yardımıma koşan. Su yuttum ama beni en çok kimsesizlik boğdu. Beni en çok sesimi duyaramamak yordu. Kulaç dolusu sevgi beslerken herkese, kulaçlarımın bir yükselip bir alçalmasını gören yoktu. Deniz beni boğarken acıya, beni en çok insanlardan aldığım darbeler incitti. Bir havuç gibi rendelendim insanların bu darbeleriyle. İnceldim, kırpıldım. Kırıntılarım doldu denize. Ve ben bir havuç gibi çıktım su yüzüne.


:AGCG:
Denizdeydim ve boğuluyordum. Sahil insan doluydu; ama kimse yoktu. Kimse yoktu haykırışlarımı duyan. Kimse yoktu yardımıma koşan. Su yuttum ama beni en çok kimsesizlik boğdu. Beni en çok sesimi duyaramamak yordu. Kulaç dolusu sevgi beslerken herkese, kulaçlarımın bir yükselip bir alçalmasını gören yoktu. Deniz beni boğarken acıya, beni en çok insanlardan aldığım darbeler incitti. Bir havuç gibi rendelendim insanların bu darbeleriyle. İnceldim, kırpıldım. Kırıntılarım doldu denize. Ve ben bir havuç gibi çıktım su yüzüne. Boğulmak çok korkunçtu. Asıl korkuncu cesedimi telefonuyla çekecek insanların bana ellerini uzatmamasıydı. Elleri canıma uzanan Azrail'di. Neden sonra anladım Azrail insanlardan daha merhametliydi. Herkesin keyfi yerindeydi. Benim ise canım boğazımdaydı. Ben ölmek üzereydim. Sahilde insanlar güneşlenmekteydi. Ben sulara düştüm, insanlarsa keyfinin derdine düştü. Kimsenin derdi ben değildim. Benim ise derdim insanların fok balıkları gibi görünmesiydi. Hiçbir insan yoktu sahilde. Herkes fok balığı gibi uzanmıştı yerlerde. Kimse kalkamadı yerinden. Deniz beni az daha boğdu. Bacaklarımı çırparken, yanımda bir zamanlar el ele yürüdüğüm kimse yoktu. Ellerim sularla boğuşurken, bir zamanlar bana parmakla sayılır insanlardansın diyenler yanımda yoktu.
Denizin içindeydim ve boğuluyordum. Susuzdum. Tıpkı kumun ortasındaki kaktüs gibiydim. İçimdeki dikenler, dışımdakilerden çoktu. Salıncak kurulacak bir dalım yoktu. Çocuklar kuşlara benzerdi. Bir ağaç dalına tünemek isterlerdi. Benimse dalım yoktu. Bir kahtüstüm denizin ortasında. Beni hem kaktüs olmam, hem de denizde bulunmam boğuyordu. Tüm kimsesizliğim, hayvanat bahçesinde insan olmaktan ibaretti. Dünyada havlayanlar arasında, kuduranlar arasında insan olmak ne zordu.
Denizdeydim ve boğuluyordum. Sana dalga olma adına, tüm denizi yuttum. Sen yanımda yoktun. Kimsesizliğim sensizlikten değildi; senin için düştüğüm denizde bir karpuz kadar değerinin olmayışındandı. Anlayacağın ben boşuna yere boğuldum.
Sığırların arasında gül olsan da seni ot sanırlar. Ah demek ki bu zamana kadar ot gibi yaşadım. Ah demek ki sığırlar arasında ben her gün derde boğuldum.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: azrail
Gönderen: mehmet avcı / , Türkiye
16 Mayıs 2012
sevgili hocam sen hala parmakla sayılı olan ve kalanlardansın..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Üç Türlü İnsan
Giyinmek Sürtüğe de Çok Yakışır
Yumurta
Yoruldum Fişimi Çekin Artık
Dilekçe
Ben Aşktan Korkmaktayım
Erkekler Bir Başka Erkeğin Cinsel Organıyla Kadınların Bedenini Deşmekte
Cömertlik Mertlikle Olur Bilmekteyim

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Köpekler ve İt Herifler
İnce Bir Tülüm
Tüm Aşklar Faşizm Kokmaz
Başka Bir Yol Yoksa İnancın Seni Nereye Kadar Götürür
Keyfin Bilir
Örümcek ve Kelebek
Dünya
Tüm Evli Sevgililerin, Sevgililer Günü Kutlu Olsun
Olan Dağdaki Garibana, Karakoldaki Garibana Olmakta
Var Olmak İçin Emperyal Olmak Zorundasın

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.