Umutlar, tersine çevrilmiş anılardır. -Anonim |
|
||||||||||
|
uyku büyüten bir anne kadar şefkatli değil zaman, aşımına dünya sığdırıp gözlerini kapatabiliyor birden. dönmeyi unutan bir dünya düşün, bana ne kadar benzediğini anlayacaksın. Dünyayı kibrimizden kurtaramaz kitaplar ama seni dünyadan kurtarabilirler bazen ve omuzlarında taşıdığın sefil kamburun iliğine zerk ettiği yaşam temanla bir çeyrekliğe dönüşebilirsin belki. Amatör bir kadının üretken deliğinden çıkardığı çığlık kadar tiz bu yaşam bir anıdan kaçarken, ya da üstüne giderken Ay'ın Ve ağlayan bir şarkının sert suretinden dökülen pas içini doldurur. Vitrinlerde sergilenen kısır bir meme ucu gibi sadece sergilediğin kadarından sorumlu tutulursun emzirdiğin hayatın. Yine de veremezsin sınavı. soluduğun havayı satın aldığın akvaryumdan değersiz bulup kendi boğazında, kendi ellerinle ölebilirsin.. Ellerine bulaşan havanın boğazından kayarken sanata tutunması gibi Ay’ın önünde ışığı kapatıp geceye domalırsın sonra. Bir kaç sayfa daha eklediğin yaşından bir ön kapak daha çıkıp gider ve bu hikayenin adını kimse bilmez ilerde. Arka kapak alkolik bir tınının son katilini yazar, başın döner sonra, sonra bunalıp telaffuzundan aşkın, kendini terk edersin.. Utkum geldi, gözlerimi daldırdığım yamacın sırtından seken sırça yatağa uzanırken. uyudum mutluydum mutluluğun sonuydum mutlu bir sondum o kadim mutlu sonla, ufkunda ufalan bir uçurumdan düşerken hemde uykuyla.. aslında Birkaç tur atıp o derin rüyalarda hala canlı kalabilmiş bir şeyler aradım. canlı kalmış bir yanını aşkın asrın Ay'ın ve ağlayan bir şarkının sert suretinden dökülen pas içimi doldururken demir yumuşaklığındaydı dünya. Düşerken canım yanmadı. Ve tutunmadım ne aşka ne hayata ne Ay'a içimden tapınaklar eziyordum, tebriz’li bir şair gibi kalemi oynatarak nispi bir zayıflıkla. Üzerine dikilmiş hikayeden dışarı fırlayan ayak parmakları üşüyen bir çocuk gibi ya da.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gülbahar Karakoç, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |