Kimse önemsemedi seni. Kimse önemsemedi, yeterince. Kimse önemesemedi gereğince. Sen, onlar için sadece “güzel bir kadın”dın.. Bir masal, bir rüya, bir peri kızı belki. Belki bir melek kadar güzel. Ama hepsi buydu. Bir ıslık çalındı, ve bitti senin kusursuzluğun. Kimse önemsemedi seni. Çünkü sen, sadece güzeldin. O merdivenlerden tek başına çıkarken bile. Çok güzel, hepsi bu. Gözlerin gökyüzü kadar maviydi, yüzün bilmem kaç karat elmas gibi parlak ve beyaz. Saçların kirli denizlerin yağmurunda titreyen martılar kadar ıslak ve hassas. Hepsi bu. Kimse farketmedi seni. Ben farkettim. Çünkü sen sadece güzeldin. Kimsesiz bir dağbaşında açmış gibi, kimsenin umursamadığı bir iş makinasıyla geçilmiş tepemin, sanki bir ağacı gibiydin, sahibinden yeni filizlenmiş buz ayaz kasımında. Dimdik ve çok güzeldin, sen fazlasını haketmiştin, ama kimse önemsemedi seni. Gereğince. Ben önemsedim. Biliyorum farketmedin ama, belki safi kader, belki safi şans, belki adını bilmediğim başka bir nane ama o kadar güzel baktın ki yüzüme. Ölmek istedim. Ve sordun bana, sıyrılıp gerçekçi yalnızlığımdan, sanki bir rüyaymış gibi. “Gelecek misin sen?”. Hayır dedim sana. Hayır. Ne deseydim. Haykıramazdım ya elli tane yaşayan insan bedeni içinde “evet, işte burdayım”, nası denir, ben hazır değildim bütün hazırlığıma rağmen sana. Nasıl hazır olunurdu ki böylesine sana.. Kimse farketmedi seni. Ben farkettim. Arkamı döndüm sana. Çünkü seni farkettim. Çünkü ben biliyordum, o salaklar bilmese de. Bütün şarkıların, bütün şiirlerin yazıldığı, kırılgan ve nasıl anlatılır bilmem şeffaf gözlerinin baktığı yerde, ömrümün en kırılgan sarısını gördüğüm saçlarının dağıldığı, ve ne yaşanırsa yaşansın anlatılamaz bir zerafetle bana baktığın o yerde, dedim ya, bütün şarkı ve şiirlere, ilam veren kadın. Fazlasını hak etmiştin, çok çok azını aldın. Belki de tanrı adaleti. Benim seni gördüğüm gibi ilk bakışta, sende sana ait olanı anlayabilseydin belki bir çift ucuz bakışta, belki de bugün bu kadar yuvarlak olmazdı birbirimizin gözünden gördüğümüz bu dünya. Belki de sırf bu yüzden. Seni seviyorum. Yulia.