..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Leyla'nın işi naz ve işve; Mecnun'un gözü yaşı çeşme çeşme..." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun)
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Doğa ve Dünya > Hakan Yozcu




9 Şubat 2015
Hayat mı Zor Ben mi Yanlıştayım?  
Hakan Yozcu
Kimi sevdiysem, kimi kucaklayıp, kime sığındıysam paraladı beni… Taşladı, horladı, paramparça etti… Hep kendini düşündü… Çıkarları hep ön planda oldu… Sadece kendisi oldu… Kimseye saygı duymadı, kimseyi sevmedi… Çünkü sevgi, saygı yoktu onun için…


:AEAH:


     Hayat mı Zor Ben Mi Yanlıştayım?
     Yaşamak, hep güzel gelir insana…
     İnsan, yaşamı boyunca hep güzeli anımsar… Düşünmek istemez kötüyü, çirkini asla…
     Anılarında hep güzellikler yer alır… Belki de bu nedenle geçmiş, hep güzel olarak yâd edilir…     Yaşamak zordur oysa… Kalleştir, kahpedir, haindir…
     İnsanı hep sırtından vurur, arkasından hançerler…
     Ben, gülemedim asla hayatım boyunca… Bir şeyi, ne kadar çok istedimse olmadı… Vermedi hayat onu bana… En çok istediğim şeyler, ne kadar yaklaştıysam dahi, uçup gitti ellerimden… Hayat, hep çok gördü onları bana…     
Belki de bu nedenle hep düşman kaldım hayata, yaşama… Sevgiye hep hasret kaldım. Uzak kaldım. Tutamadım elinden… Aradımsa da bulamadım onu bir türlü…
     “İnsan, çiğ süt emmiş” derdi hep annem “Bu nedenle güvenme kimseye.” Rahmetli babam “Etrafında gördüğün, insan gibi görünen herkesi, insan sanma. Her okumuş insanı da aydın bilme… okumuşlar arasında da ne cahiller vardır. O nedenle güvenme kimseye. Adımlarını bilerek at. Kendine güven…” derdi…
     O nedenle hiç güvenemedim kimseye… Zaten kime güvendimse de sattı beni sonunda… En dost bildiğim, en samimi dediğim, en inandığım, en sevdiğim, en güvendiğim insanlar, hep sattı beni…. Gün oldu karşıma çıktı, gün oldu beni arkamdan vurdu… Gün oldu tekmeledi beni… Hep yüzüme güldü, hep arkamdan kuyumu kazdı…
     Kime uzattıysam, hiç tutmadı elimi… Kime yardım ettiysem, sonunda nankör çıktı..
     Kime verdiysem sevgimi, ayaklar altına aldı, ezdi beni… Yüzünde sahte bir gülümseme ve bir maskeyle aldattı …
     Kimi sevdiysem, kimi kucaklayıp, kime sığındıysam paraladı beni… Taşladı, horladı, dışladı… Paramparça etti… Hep kendini düşündü… Çıkarları hep ön planda oldu…
     Sadece kendisi oldu… Kimseye saygı duymadı, kimseyi sevmedi… Çünkü sevgi, saygı yoktu onun için…
     Oysa hayatın temeli idi sevgi…
     Sevgisiz ne olabilirdi bu hayatta? Saygısız nasıl yaşanabilirdi?
     Yediğimiz ekmekte, içtiğimiz su da dahi sevgi olmalıydı. Sevgisiz yaşam olmazdı çünkü…
     Gülerek baktıkça hayata, hayat bana hep ters geldi…
     Umutla sarıldıkça ona, o bana sırtını döndü…
     Hayallerim, umutlarım, tutkularım çaresiz kaldı, söndü…
     Çırpınıp durdum hayat karşısında amaçsızca…
     Hayat, çırpındıkça vurdu bana…
     Vurdukça ezdi, eledi…
Şimdi çaresizim…
Hayat, acımasız davrandı bana, beni hep böldü…
İçimdeki aydınlık, içimdeki ışık, söndü…
İçimdeki bütün sevgi, bütün umut, bütün her şey öldü…
Artık bambaşka bir anlayıştayım…
Hayat mı zor, ben mi yanlıştayım?      



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın doğa ve dünya kümesinde bulunan diğer yazıları...
Farklı Bir Yönetici,

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Mavi Köşk" Yazısı
Kıbrıs'ın İlk Yerli Komedi Filmi
Kadın Olmak Zordur
Öyle Bir Dünyada Yaşıyoruz Ki!
Girne’de Kahve İçimi
İstanbul Notları
Ben Olsam
Meyhi Keyf
Nerede O Eski Ramazanlar?
güvercinlik’te Hafta Sonu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vakit Gelince [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.