..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşık olmayan âdem / Benzer yemişsiz ağaca. -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Sevgi ve Arkadaşlık > Birkan ASKAN




15 Ocak 2003
Krallarda diz çöker..Bölüm(04)  
Erken olmasına karşın../Dışarı çıkma kararı alması../

Birkan ASKAN


Banyo'dan çıkar çıkmaz, üzerini giyinip hemen aşağıya iner..'Anne ben dışarı çıkıyorum..', der..'Nereye böyle acele, acele..'/'Geleceğim..'/Hızla evden aşağıya inerek bahçe kapısından gölün bulunduğu istikamete doğru koşmaya başlar../


:CDIH:
Bölüm..(04)
Erken olmasına karşın../Dışarı çıkma kararı alması../ve yalnızlığı yine..

Banyo'dan çıkar çıkmaz, üzerini giyinip hemen aşağıya iner..'Anne ben dışarı çıkıyorum..', der..'Nereye böyle acele, acele..'/'Geleceğim..'/Hızla evden aşağıya inerek bahçe kapısından gölün bulunduğu istikamete doğru koşmaya başlar../ Gece yaklaştığı için ortalık karanlık ve oldukça sessizdir.. Rüzgar'a karşı uzun bir müddet koşar../Terlediğini farkeder ama, bunu problem etmez../Biraz sonra yazı ve şiirlerini yazdığı yerdedir../Kimse kendisi ile konuşmasa da, orada bulunanların kendisine 'Nerede kaldın..?'/dediklerini düşündü..'Geldim nihayet..ama yoruldum çok koştum..'/Göl oldukça sakin ve sessizdi.. Bu sessizliğe alışkındı aslında.. Belki bir başkasının bu saatte burada olması korkutucu gelebilirdi ama, o bu karanlığa ve sessizliğe alışkındı..Ağacın kovuğuna bıraktığı feneri ve kağıtla kalemleri alıp, sırtını ağaca yaslanıp oturdu../Biraz üşüdüğünü hissetmişti ama yalnızlığını birbaşına bırakmamıştı../Bu yüzden sevinçli bir ifade hakimdi yüzünde..Gölün durgun yüzüne bıraktı bakışlarını..'Gördüğüm rüya bir gerçek miydi yoksa..Bir gün benimle evlenecek olan insanın yüzünü göstermeni isteyeceğim senden..'/diye seslendi durgun suya karşı..sonra yine saçmaladığını düşünerek, elindeki kağıda birşeyler yazmaya başladı..

Cep telefonunda Güray../Bu gece bana gelsene../Konuşuruz..

Saat ilerliyordu..Gecenin sessizliğinde böceklerin dansı ve söylediği şarkılar duyuluyordu..İlerideki ışıklar yine göz kırpıyorlardı.. Cep telefonu sessizliği bozdu.. Arayan güray'dı..'Müsait misin..?'/'Evet..dışarıdayım..'/ 'Nerede şehre mi döndün yine..?'/'Hayır göldeki yerimdeyim..'/'İstersen gel bu gece bizde kalalım diyecektim, hem konuşuruz..'/'Geç olmadı mı ama..'/'Ya sen gel oğlum, ben seni beklerim, benimde canımı sıkan birşeyler oldu..'/'Tamam, geliyorum hemen o zaman.. Sen kahve suyunu koy..'/'Tamam hadi geç kalma..'/' Oldu..'/Telefonu kapadıktan sonra, feneri, kalem ve kağıtlarını ağacın kovuğuna yerleştirip, evin yolunu tuttu..Arabasının anahtarlarını almak için eve girmek zorundaydı..Kapıyı açıp girdiğinde, babası ile karşı karşıya geldi..Babasının elinde meyve sepeti duruyordu..Bütün meyveleri evde babası keser ve hazırlardı hep../ 'Geceyarısını bulmadın bu sefer, hayret..' der../'Baba, güray'a gideceğim..bu gece sanırım orada kalacağım..'/'Gecenin bir yarısı..ne işin var..?'/'Çağırdı baba, kimse yokmuş onlarda..ben gidiyorum..'/Babası birşey demeden salona geçtiğinde, yukarı çıkıp odasından anahtarlarını alır..ve tekrar aşağıya iner..'Ben çıkıyorum, merak etmeyin..' der ve ardından kapıyı kapatır.. Arabasına atlayıp kent'e doğru yola çıkar../..

Öksürmeye başlayacağını hisseder../Tekrar güray'la../Gelecek planları..

Kente doğru yaklaştıkça, ön cama düşen yağmur damlalarını farkeder../Gökyüzü açık olmasına rağmen herhalde bir yağmur bulutu geçiyor diye düşünür../ve 'Telefon gelmese belki de, gölün kenarında ıslanacaktım..' diye düşünür.. Kent'e yaklaştığında o gün içinde ikinci gelişi olduğunu hatırlar../Aklından geçenleri toparlamaya çalışır..'Bir sevgilim olsaydı..acaba onunla neler yapmazdık ki..benim duygularıma karşılık verecek, bir sevgilim neden yok..ama olabilir..bu benim elimde değilmi ki zaten..Neler paylaşmam ki onunla..Nerelere gitmem..ah ahh..' derin bir iç çekişi ile düşüncelerine ara verir..En azından böyle bir yüreği bulana kadar..'sanki bu hayat birbaşına yaşamayı engelliyor..Zaman geliyor ne kadar da arıyorum, sarılabileceğim bir sıcaklığı..neyse şu adama gideyim bakayım..derdi neymiş..'/diyerek kent içine girer..Bu arada kırmızı ışıkların canlılığı gece içinde oldukça keskinleşmiş görünüyordu../Birkaç araba ile beraber durduğu zaman, radyonun frekansını değiştirdi..Bir şarkıda takıldı..Haluk Levent'in 'Zor Aşk'ı çalınıyordu.. Radyo'nun sesini yükseltti ve eşlik etmeye başladı../Haber saldım.. /dört bir yana../karanfiller susuz kalmış../muhabbete dost aradım../bu şehri deliler sarmış. /Bitip tükenmez sigaram../ciğerim nefessiz kalmış../herşey yalan.. /olsa bile../en güzel aşk../zor olanmış..ahh..yolda bir yandan bu dizelere eşlik ediyor, bir yandan da, bir arayışa doğru gittiğinin farkına varmaya çalışıyordu..

Birlikte olacağı yüreğin düşüncelerinde../Nasıl biri olmalı../nasıl bulmalı..

Ama herşeyin bir anda kendi istediği şekilde olması için bir mucize gerekti..Bunun farkındaydı..Bir mucize beklemektense kendisininde birşeyler yapması gerektiğini biliyordu.. Ama nasıl.. Bir dostun tavsiyesi ile mi, yoksa anne ve babasının bulduğu insanlarla mı..ya da hepsi bir yana, kendi çabaları ile mi../Herşey yalan.. /olsa bile../en güzel aşk../zor olanmış..evet gerçekten zor olmayan birşey yok.. çabalamak ve kazandığında, kaybetmemek için ne kadar gücün varsa ortaya koymak.. /Belki de bu yüzden bu ilişkiler yavanlaşıyor..sarılmaktan öte geçemiyor..

Herşeyin bir günle sınırlı kalması onu korkutuyordu.. Bir günlük ilişkilere yüreğini çoktan kapamıştı.. Böyle bir ilişki artık yaşamak istiyordu../Bu arada şarkıya eşlik ederken öksürdüğünü hissetti.. ve banyolu olarak gölün kıyısına gittiği zaman üşütmüş olabileceğini düşündü..

/Bu durumda terli olarak koşması ona bu öksürüğü hediye etmişti../Güray'da sıcak bir şeyler içerim diye devam etti yoluna.. /Kent girişinden oldukça yukarıda oturuyordu dostu..Dağın eteklerine doğru.. /Birden cep telefonu çaldı../ 'Efendim.' /'Oğlum bu gece gelmeyeceksen haberimiz olsun..Alarmı çalıştıracağız içeriden..'/ 'Anne ben bu gece gelmeyeceğim ya da gelirsem haber veririm, şu an yoldayım..'/ 'Neredesin..?'/'Güray'a gidiyorum..'/'Tamam kalıp kalmayacağını bildir, ona göre bizde yatacağız artık..'/'Tamam anne, bir beş dakikalık yolum kaldı.. varınca ararım..' /'Tamam..' telefonu kapatıp yanındaki koltuğa bıraktı.. /

Gürayların evde../hammerfall dinlerken../ve uyuklama kelimeleri..

Kentin ışıklarından kendini bir türlü kurtaramamıştı yol boyunca../Birazdan evin önündeydi.. Arabayı park ederek, zile bastı..Kapı önündeki diyafondan, '/Kim o..?'/'Ben geldim..'/ 'Tamam yukarı gel..'/Kapı açılır ve yukarı çıkar..Güray onu kapıda karşılar..'Benim sesime, kimsin sen..? gibi birşey söyleseydin..bu akşam Cafe House maceramızı seninkine söylerdim biliyor musun..?'/'Senin sesini her zaman tanırım ben..öyle kötü huylarım yoktur..'/der Güray gülerek ve içeri girmesini söyler..'Sizinkiler yok mu..?'/'Yoklar..Misafirliğe gittiler..'/'Oğlum bu misafirlik kavramı olmasa, herhalde evde kalanlar rahat edemeyecekler..'/'Kendi evimiz yok ki..olsa bak ne kadar değişik olurdu..'/'O da olur zamanla merak etme sen.. Neler yapıyorsun bu arada..'/'Seni bekledim işte..Televizyonda saçma sapan programlar varmış..onlara takılıyordum'

Bu esnada öksürdüğünü anlayan Güray, 'Sen öksürüyorsun..üşüttün mü..gündüz hiçbirşeyin yoktu..N'oldu..'/'Ya banyo yapıp kendimi göl kenarına koşturdum.. sanırım o zaman kaptım bunu..'/'Dur sana limonlu çay getireyim..'/'Zahmet etme demeyeceğim, çünkü yolda da düşündüm bunu..sıcak birşeyler olsun da, farketmez..Boğazlarım ağrır gibi oluyor..'/'Hemen getiriyorum, hatta sende gel istersen şekerini falan ayarlarsın..'/'Oldu..'/'Ne dediler evdekiler birşey dediler mi.. ?'/'Yok demediler, hemen konu değişti, sanırım babam bugünkü halimden sıkıntımı anladı, ama arada bir bunu yapıyorlar, sonra kendilerini geri çekiyorlar.. ben alıştım sanırım ama..her defasında bir şekilde itiraz ediyorum..'/'Eee ne dediler..?'/'Okuma konusu açıldı..haa dur ben onları arayacaktım..bu gece burada mıyız..?'/'Evet burada kalacaksın, söyle..'/

'Tamam dur arayayım, söyleyeyim onlara..'Cep telefonundan annesini arayarak, bu gece dostunda kalacağını bildirdikten sonra, Güray'a dönerek, 'Bana bak sen bana birşeyler dedin, derdin mi var seninde..'/'Ah evet..' der Güray ve konuşmaya devam eder../'Bizimkiler Nil ile evlenmemi istemiyorlar..Ailesi oldukça mutaassıp olduğu için sanırım..Sana akıl vermeye çalışırken şimdi de bizimkiler çıktı..'/'Eee gülme komşuna gelir başına..'/' Oğlum ben sana güldüm mü hiç..'/'Güldün tabiki.. bugün ofiste geçtin dalganı..yok efendim evlendirsinler seni..yok senin iyiliğin falan filan..'/'Ya dur ben sana bugün senden ayrıldıktan sonra aldığım, Hammerfall'ın albümünü dinleteyim..'/ 'Hammerfall'ı ne zaman aldın..?'/'Sen taksiye bindiğin zaman Bestami ağbi'ye uğradım.. Bu arada selamı var..' /'Hmm.. ben uğrayamıyorum ne zamandır..Eee koy bakalım dinleyelim..Sizinkiler ne zaman gelir..?'/'Gelmez onlar..Şehir dışındalar şu anda..Hafta sonu gelirler..' /'Desene hafta sonuna dek yalnız takılacaksın..'/'İşte Nil gelecek yarın..'

/'Adamı delirtirsin sen yaa..Ne dedi sizinkiler anlat bakalım..'/' Ben eve geldiğimde telefonla görüştük.. O an nerede olduklarını söylediler..Bir de biz yokken yaramazlık yapma falan filan..araya bu konuyuda eklediler hemen..Biz yokken şöyle böyle işte..Nasıl canım sıkıldı bilsen..Onların demesi ile olacak birşey değil ama, yine de canımı sıktılar işte..'

/'Yaa..dur bir dakika hemen moralini bozma.. Gerçi bende böyle bir durum yok..ama seninki benim durumumun ilerlemiş safhası.. senin durum daha kolay halledilir..En azından sen sevdiğin insanı bulmuşsun ve onu seçtiğini kabul ettirmen zor olmaz..eninde sonunda kabul ederler.. zorla sana birini bulacaklar değil ya..oysa bak bizde durum farklı bizimkiler ortada kimse yokken, kovalamaya çalışıyorlar..'/'İyi de konuşalım işte..'/

Bu arada Hammerfall oturdukları odayı etkisi altına almıştı..Arada bir susup çalan şarkılara belli belirsiz mırıldanıyorlardı..'Çok güzel bir albüm çıkartmışlar.. ben bitiyorum bunlara..Arabamın kolonlarını bu adamların albümü ile patlatmıştım ben..'/' der Güray, gülümseyerek..'Eee deli adamsın vesselam..'/Güray müzik tarzı olarak Alternatif Rock ve türlerine bayılırdı..Bununla birlikte en sevdiği dostunu da bu müzik türüne alıştırmaya çalıştıysa da nafile..Blues ve R&B hayranı olan birine rock dinletmek herkesin harcı değildi..Bunu bilse de, hemen hemen herşeyi paylaşırdı onunla..

'Nil bu müzik türünü itici buluyor..ama bu durum benim onu sevmemem anlamına gelmiyor..Bana katılıyor yinede..'/'Sahi sen grup işlerini ne yaptın..?'/'İşyerime yakın bir yerde bir stüdyo kuruldu..Orada haftada bir kere toplanıyoruz arkadaşlarla.. Birşeyler yapmaya çalışıyoruz ama..hep eksik kalıyor.. Senin bateri çalan bir dostun vardı..Neydi onun adı..?'/'Tezcan..'/'Hah, tamam ona söylesene bize katılır mı..?'/'Sanmam katılacağını..adam Bongo'da ünlülerin arkasında çalıyor.. Birde Belediye'nin kadrosuna girmiş..'/'Yapma yaa..adamlara baksana sen..' /'Boşver oğlum onu sen..başka bir adam bak..yalnız varya adamın bileklerini bir gördüm..bacaklarının kalınlığı kadar var..'/'Tabiki oğlum, adamlar baget sallıyorlar ha bire..'/'Ölür len adam..vura vura..ne kas yapar biliyor musun sen..'/'Adamlar alışık oğlum..sen ne düşünüyorsun yaa..sana mı kaldı onları düşünmek..'/'Ne bileyim, sen getirdin bu konuyu buraya..'/'Baksana, öyle bir baterist bulursan haber ver..'/'Ya Güray, ben nereden bulacağım, tam adamına soruyorsun sende bunu..'/'Soruyoruz sadece..'/'İyi tamam,bakarız.. Baksana ben sıcak su varsa bir tane daha dolduracağım limon..sende içermisin..?'/'İçerim varsa banada koyuver..'/'Adama bak..evsahibi sensin len..kalkta sen doldur..Dur şaka yaptım..misafirmiyiz burada..'/'Beni söylettirecektin yine yaa..kendin toparladın..'

Bölüm..(04) sonu



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve arkadaşlık kümesinde bulunan diğer yazıları...
Krallarda diz çöker..Bölüm(03)
Krallarda diz çöker..Bölüm(05)
Krallarda diz çöker..Bölüm (02)
Krallarda diz çöker..Bölüm (01)

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sen aslında yaşamıyorsun
Pi ve Bi’nin Ada’sı../Hikayesi hayallerin../02
Pi ve Bi’nin Ada’sı../Hikayesi hayallerin../01
Pi ve Bi’nin Ada’sı../Hikayesi hayallerin../03
Sen aslında yaşamıyorsun-2

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yokluğuna adandım [Şiir]
Hüzünde eskiyen bir geceyim [Şiir]
Seni yaşamaktan dönüyorum [Şiir]
Deli Mavi [Şiir]
Çünkü [Şiir]
Yüzü koyun günaha [Şiir]
Ne Diyorsun [Şiir]
Düşdenizim [Şiir]
Vakitsizce [Şiir]
Pencereler [Şiir]


Birkan ASKAN kimdir?

Kim olmadığımı biliyorum en azından. . /Bir öncesizlik mi desem, bir sonrasızlık mı, ya da evvel zaman içinde bir masal. . /kahramanlarının hepsi ölen. . /tarafından. . Kuru bir kuyu mu desem, gidemediğim bir uzak mı. . hiçbir an, göremediğim bir sevda mı, manası olmayan bir bakış mı. . /bilemedim. . Ama herşeye rağmen, kim olmadığımı biliyorum. . /Artık kullanılmayan bir köprüden. . aşk’ı sallandırıyorum. . Bilmem. . / Kimi anlatmak gerekir kendi yerime. . /ya da kim beni anlayabilir. . /Sadece kim olduğum mu önemlidir, yoksa kimse olamayacağım mı. . /Bunu da bilmek gerekir. . / Birkan tekilden sakin, çoğuldan delidir. . /Kelimesiz değildir. . /Kendidir. . /Kısaca kim ne şekilde düşünürse, öyledir. . /Bırakın öylece kalsın. . /Önemsizdir. .

Etkilendiği Yazarlar:
Lorca / O. Auroba / M. Mungan / B. Brecht / E. A. Poe / Gülten Akın / C. Süreya / E. Batur / H. Hesse / Nietzsche / C. Ersöz / P. Celan..


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Birkan ASKAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.