..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hala çevrende bulabileceğin güzellikleri bir düşün ve mutlu ol. -Anne Frank
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > Yûşa Irmak




1 Ocak 2021
Mavi Deniz Marmara ve Sen  
Yûşa Irmak
Renkleri severim. Onlarla zihnimin içinde bir şeyler boyamayı çok severim. Özellikle de mavi ile… Mavi, insanda bir sonsuzluk duygusudur âdeta… Özgürlüğü, barışı, huzuru, aşkı ilham eder, yoksun kalplere. Mavi bir derinliktir, her şeye sivrilmiş düşüncelerde. Belki de öze dönmektir. Aşka gelmektir. Siyahın bunaltıcı karanlığından Mavi Deniz Marmara’ya ve sana… Mavinin en güzel ifade edilişi seni ifade edişidir benim için. Ha mavi ha sen… Ha sen ha mavi… Sen ha mavi… Mavi ha sen!


:ADIF:
Renkleri severim.
Onlarla zihnimin içinde bir şeyler boyamayı çok severim.
Özellikle de mavi ile…
Mavi, insanda bir sonsuzluk duygusudur âdeta…
Özgürlüğü, barışı, huzuru, aşkı ilham eder, yoksun kalplere.
Mavi bir derinliktir, her şeye sivrilmiş düşüncelerde.
Belki de öze dönmektir.
Aşka gelmektir.
Siyahın bunaltıcı karanlığından Mavi Deniz Marmara’ya ve sana…
Mavinin en güzel ifade edilişi seni ifade edişidir benim için.
Ha mavi ha sen…
Ha sen ha mavi…
Sen ha mavi…
Mavi ha sen!

***

Şair değilim.
Şair olsaydım şiirlerim iş yapardı şimdiye.
Mavi Deniz Marmara’nın hissiyatı bir insanınkinden daha derin ve mânâlı geliyor bana.
O, hüznünü koyu bir lâcivertle, coşkunluğunu mavinin yeşile çalan güzelliği ile durgun ve içtenliğini, dostluğunu göz kamaştıran maviliği ile ifade ediyor her gün bana.
Belki de o dostluğundaki derinliği söz konusu maviliğinden almışta olabilir haddizatında.
İnanmıyorsanız bu sizin sorununuz ve gidip bakarsınız kıyılarına.
Ayaklarınızı maviliğine daldırdığınızda vuran dalgalarında dostluğu, aşkı ve mütevazılığı sizlerde hissedeceksinizdir anında.
Neden Akdeniz, Karadeniz, Ege varken varken Mavi Deniz Marmara?
Bilmiyorum, bilsem de söyleyemem.
Yokluğunda o var derin derin konuşabileceğim bu diyar-ı İstanbul’da.
Gücüm yetmiyor artık bazı hasretleri dile getirmeye.
Hem dökülmüyor işte adı ne diye zorluyorsunuz beni hala?
Ufuktan kopup gelen rüzgârları, yüzünden yüreğine akan yaşları kendinde toplamak kendi mavi derinliğine katmak için olağanüstü bir çaba sarf eder Mavi Deniz Marmara.
Dinler seni hiç bıkmadan, usanmadan sen de onu dinlersin yeşil çerçeveli bakışında.
Derin sohbetler eşliğinde sevişmiştik lacivert sabahlarda.
Sonra benim güzel mavilim, tatlı sevgilimle yol alırdık Anadolu’ya…
O konuşurdu ben dinlendirdim.
Göz yaşlarımın yakıcılığı ile Mavi Deniz Marmara’nın yakıcılığı birleşir ve kaynardı yüreğimin içinde ona doğru akan tüm kızıllıklar…
Kanayan yüreğimdeki kızıllığın bir yansımasıydı yanaklarımda oluşan bu allık…
Sonra bir sessizlik, yine garip bir fırtına….
Bir yalnızlık ki çektirir ahı en kalabalıklarda…
Ve, sularsın yürek tarlasını kendi buruk kanlı gözyaşlarıla…
Mavi Deniz Marmara ve Sen…
Denizler ve O’nun lisanıyla konuşmak istedim bu gece sana.
Yani tuzlu su olmak, girdiğim kabın şeklini almak; özünden hiç bir şey kaybetmeden vurulmak istedim aşkına…
Senin ağzından akanı, eğilip avuçlarımın arasına alıyorum beste beste türkü türkü…
Avuç sermayem kadar suyu ve akıtıyorum parmaklarımın arasından bitesiye kadar yokluğunda…
Sonra hafif bir ıslaklık ve bitiş…
Gidişlerimiz, küsüşlerimiz ve kaçışlarımız gibi..
Sen mavi mavi baksan akmaz mı tekrar avuçlarıma?
Gel şu suyu parmaklarımızın arasında tutalım!
Yılların arasından akıp giden bu hayat üzmesin bizi lütfen…
Tıpkı suyun elde tükenişinden sonraki o ıslaklık gibi,
birkaç sevenin gözlerinde ki ıslaklık ve sonra onlar da kuruyuvermesin,
sensiz kalan ellerimin kuruduğu gibi…
Avuçlarının içinden parmaklarının arasına doğru akan bu maviliği şimdi öpesim var…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın bireysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kim Bilir?
Tarziye / تَرْضِيَه
Hayat Akıyor Bay X Bakıyor!
Similia, Similibus, Curentur!

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aldanıyor Muyuz? Aldatıyor Muyuz?
Balatlı Deli Behram’ı Kaybettik
Ehram Yokuşu, Beşiktaş
Dörtnala
Bir Şey
Esre Ânı, Hâr Ânı…
Bir Ziyafet
Bir Canım Benim
Çokça Pınarın Başındayım
Güzeller Şahı, Pervanene Selam Ver (!) Sen…

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Geldim [Şiir]
Bir Hicran Nağmesi [Şiir]
Sakin Bir Acı [Şiir]
Sözün Çiçeği [Şiir]
Sevgiliye Hasretle [Şiir]
Geceye Kâside [Şiir]
Benimle Ölür Müsün? [Şiir]
Gözbebeği Turşusu [Şiir]
Beste-i Nigar [Şiir]
Bilemezsiniz [Şiir]


Yûşa Irmak kimdir?

Felsefe ve edebiyat aşığı! Yayıncı, gazeteci ve kitapsever. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yûşa Irmak, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.