Yaşamın her anı hakkını ister. -Goethe |
|
||||||||||
|
İlk Evim, İş Yerim Projesi çok çabuk çökecek. Nedenini söyleyeyim: İstanbul Borsası tepe taklak oldu, devre kesicilerle onun iflasını durdurmak istiyorlar. Son çöküşte küçük yatırımcı iflas etti, bütün parası çar çur oldu gitti, zaten kumar bu. Akıllı birey zaten oradan hisse senedi almaz. Yabancı yatırımcılar borsadan çekildi gitti. Ülkede güven ortamı kalmadığı için. Siyasi iktidarın yaptıkları yüzünden. Ülkede her şey batmadan en önce borsa batar, sonra bankalar, sonra vatandaş. Ne olur, açık ifadeyle: Amerika’da yaşanan ekonomik krize bakalım: Büyük Buhran, Büyük Depresyon[1] veya 1929 Dünya Ekonomik Bunalımı, 1929'da başlayan (etkilerini ancak 1930 yılının sonlarında tam anlamıyla hissettiren) ve 1930'lu yıllar boyunca devam eden ekonomik buhrana verilen isimdir. YANİ İLK EVİM PROJESİ MİLYONLARI SEVİNDİRDİ AMA GERÇEKLEŞMEYECEK, GERÇEKLEŞMESİ İMKANSIZDIR ÇÜNKÜ: Büyük Bunalım en çok sanayileşmiş şehirleri vurmuş, bu kentlerde bir işsizler ve evsizler ordusu yaratmıştır. Bunalımdan etkilenen birçok ülkede inşaat faaliyetleri durmuş; tarım ürünü fiyatlarındaki %40,60'lık düşüş, çiftçileri ve kırsal bölge nüfusunu kötü…. YANİ BORSA ÇÖKERSE İNŞAAT SEKTÖRÜ ÇÖKER DEMEKTİR, BU DA EV YAPILAMAZ DEMEKTİR, MALİYETLERDEN DOLAYI.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © İsa Kantarcı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |