..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bulanmadan ve donmadan akmak ne hoştur. -Mevlânâ
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > FATİH TANER VURAL




17 Ekim 2022
Milletvekilliği Adaylarının Belirlenmesi  
Milletvekilliği Adaylarının Belirlenmesi

FATİH TANER VURAL


Merhaba. Milletvekilliği Adaylarının Belirlenmesi başlıklı yazımda ülkemizde bu konudaki genel durumu ve gelişmiş demokrasilerdeki durumu değerlendirmeye çalıştım, yorumlarınızı beklerim.


:CFC:
MİLLETVEKİLLİĞİ ADAYLARININ BELİRLENMESİ

Merhaba. Evet günümüz kanunlarına göre milletvekilliği adaylarının belirlenmesi noktasında, merkez yoklaması denen garabet ve parti teşkilatlarının yaptığı ön seçim metotları uygulanmaktadır, merkez yoklaması denen garabet nasıl oluyor, insanlar partilerinde aday adayı oluyorlar ve bunların içinden parti liderleri dilediklerini seçip milletvekilliği adayı yapıyorlar, bu yolla seçilen milletvekilleri gerçekte LİDERVEKİLİ oluyorlar, ön seçim ise şöyle yapılıyor, isteyenler bulundukları partilerin teşkilatlarında yapılan seçimlerde bağımsız olarak aday adayı oluyorlar ve seçilenler milletvekilliği seçimlerinde aday gösteriliyorlar, ön seçim, merkez yoklaması denen garabete göre çok daha demokratik bir yöntem, 2015 seçimlerinde CHP’de 41 ilde ve 45 bölgede ön seçim uygulandı, ülkenin tamamında uygulanmadı ama bir sonraki seçimde ise , ön seçimle gelen milletvekillerinin yüzde 60’ı tekrar aday gösterilmedi, merkez yoklaması denen garabet uygulanarak, sanırız Kılıçdaroğlu ön seçim yöntemini pek beğenmedi, neden acaba, açıklamasını bekliyoruz, sanırım ABD’de uygulanan diğer bir yöntem de 2 turlu seçim, 1. turda bağımsız aday adayları içinden halkın yapacağı genel bir seçimle adaylar belirleniyor, daha sonra 2. tur ana seçimlerinde milletvekilleri ( senatörler / temsilciler meclisi üyeleri ) seçiliyor, eğer ABD’de böyle değilse de , orijinal bir fikir olarak kamuoyuna sunmuş olayım. Bendeniz , 2023 seçimlerinde ön seçimle milletvekilliği adaylarını belirleyen siyasi partilerden birine oy vereceğim, ama tüm Türkiye’de ön seçim yapmaları şartıyla, ön seçim yapan parti çıkmazsa, BAĞIMSIZ ADAYLARDAN BİRİNE OY VERECEĞİM. Bu ön seçim konusu elbette, belediye başkanlığı adaylarının, belediye meclis üyeliği adaylarının, il genel meclisi üyeliği adaylarının ( eğer varsa bilmiyorum ) belirlenmelerinde de uygulanabilir düşüncesindeyim naçizane. Yorumlarınızı beklerim. E-mail adresim aşağıdadır.
Fatih Taner Vural / İnşaat ( Medeniyet – Civil ) Mühendisi / vuralfatihtaner@gmail.com



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Asgari Ücret Gerçek Asgari Ücret mi?
Uyuyanı Uyandırırsın Ama Uyuma Numarası Yapanı Uyandıramazsın
Cumhurbaşkanlığı Kararnamelerine Yargı Yolu Açık mı?
Promter ve Başkan Erdoğan
Gelişmiş Demokrasilerde Nasıl Oluyor?
Amasra Kömür Ocağı Faciasında Son Durum : Bir Mühendis Bütün Gün Oturduğunu Söylemiş ve Yönetim Sistemi Nasıl Olmalı
Demokrasi : Onlarda Neden Öyle, Bizde Neden Böyle
Zarüretler / İhtiyaçlar Çözüm Yolları Doğmasına Sebep Olurlar ve Gelişmiş Demokrasi
Ödemeler Dengesinde Ciddi Sorunlar Varmış ve Gelişmiş Demokratik Yapı Nasıl Gelecek
Amasra Faciasının Sebebi Korona Pandemisiymiş

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Said Nursi ve Fetö Gerçeği [Deneme]
Kuran'ı Anlayarak Okumak ve Mehmet Akif Ersoy [Deneme]
Ateist Delikanlıdır, Siz Asıl Münafıktan Korkun [Deneme]
Allah'ın İpine Sarılın Ayeti ve Günümüzde Olanlar [Deneme]
Araştırma Yapmadan Karar Vermemek [Deneme]
Asıl Zikr Kuran'ı Anlayarak Okumaktır [Deneme]
Çocuk Tecavüzcüsü ve Katili Birini Çocuk Parkına Bekçi Yapmak [Deneme]
Kuran'ın Anlayarak Okumak ve Müslüman Olan Hollandalı Faşist Bir Siyasetçi [Deneme]
Anlayarak Kuran Okumamamıza Basit Bir Delil [Deneme]
İslama Sonradan Sokulan Bazı Şeyler Olabilir mi? [Deneme]


FATİH TANER VURAL kimdir?

Merhaba. Ben Fatih Taner Vural, inşaat mühendisiyim, Ankara'da yaşıyorum. Toplumsal içerikli genel konularla ilgileniyorum, siyasetten dine, iktisata / ekonomiye dair genel manada tüm toplumsal konularla ilgili araştırmalar yapıyorum ve yazılar yazıyorum, yorumlarınız için vuralfatihtaner@gmail. com adresine yazmanızı rica ederim, teşekkürler.

Etkilendiği Yazarlar:
Pek ayırt etmem, toplumsal içerikli yazıları okumaya çalışırım.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © FATİH TANER VURAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.