..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Prensiplerden hoşlanmam. Önyargıları yeğlerim. Daha içtenler. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Beklenmedik > kesish




23 Haziran 2001
Kör  
kesish
beş yıl önce kör oldum


:BCIF:
Bundan tam beş yıl önce kör oldum. O zamanlar kör olan birini gördüğümde acımayla karışık bir tiksinti ve nefret duygusu oluşurdu içimde. Özellikle de körlerin hayatın içinde rol alma hevesini taşıyan cılız çabaları büsbütün artırırdı bu nefretimi onlara karşı. Çoğunlukla otobüs duraklarında karşılaşırdım; ellerindeki sopalarla atacakları adımı tayin ederlerken, biz görenlere binmek istedikleri otobüsün nerede olduğunu sorarlarken. Neden böyle yarım, aciz bir şekilde dolaştıklarını anlayamazdım. Nereye gidiyorlardı, sonsuz karanlığın içinde sürüklenirken hala yaşamdan tad almaya mı çalışıyorlardı?
Yardımsever, ateş içinde kıvranan vicdanlarını bir nebze olsun ferahlatma fırsatını yakalamış, bundan da anlamsız bir şekilde gururlarını tatmin edici yönler bulan insanların verdikleri basit işlerde hayatta kalma mücadelesi içinde karınlarını doyurmak için çalışan ve bunu yapamayıp da sefil olarak dilenen körlere hak vermemek elimde değildi doğrusu.Bu iğrenç tabloda ellerindeki sopalarla yer almak zorunda olmalarının bende azalttığı nefreti varlıklı olmalarına rağmen yine biz görenlerin aralarına karışıp yaşamlarımızı emen körlere aktararak dengeyi sağlıyordum.Evet, ulaşılmaz hayallerle bezediğimiz düşleri gerçeğe dönüştürmeye çalışırken içimizde bize coşkulu bir mutluluk veren duygularla kaplı dünyamızı körler, yerle bir ediyordu. Hayatın acı dolu yanlarını ister istemez ve görmeden, gözlerimizden kalbimizin derinliklerine işliyorlardı. Tüm bunları görmezlikten gelmek istesek de henüz taşlaşmamız kalbimizde bir sızı duyuyorduk. Ne hakları vardı ki bizleri karanlık dünyalarına çekmeye?

Bu fikirlerim kör olunca hiç değişmedi. Beş karanlık yıl boyunca evimden dışarıya adımımı atmadım. Siz görenlerin arasına karışıp yaşamlarınızı emmedim.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın beklenmedik kümesinde bulunan diğer yazıları...
vapur

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
son gece


kesish kimdir?

SIRADAN

Etkilendiği Yazarlar:
peter handke,henrich böll,james joyce,kafka


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © kesish, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.