Hayır yalnız değiliz ve yalnızlık diye bir şey gerçekte hiçbir zaman olmadı. Evrendeki küçük büyük herşeyin bir amacı var ve evrendeki tüm amaçlar alt alta yazılıp toplandığında insan aklının ekranına sığmayan, düşünce sınırımızı aşan kutsal amaç çıkıyor ortaya: "varoluşun kutsal amacı...” ...kuşlar , balıklar, insanlar ve onları oluşturan sayısız canlı hücre evrendeki atomların karşılıklı ilişkilerini hızlandırmak, dolayısıyla evrensel amaca ulaşmak için geçmesi gereken süreyi ve sarfedilmesi gereken enerjiyi evrensel amaçla bağdaşan düzeye getirmek için varolmuş olabilirler. İnsanlığın varoluşunun evrensel amacı tüm varoluşun evrensel amacı için gereken enerji ve süreyi tüm varoluşun evrensel amacıyla bağdaşacak düzeye indirmektir. Evrensel derecede büyük bir reaksiyonun oluşmasında gerekli olan aktivasyon yani etkinleştirme enerjisi doğal olarak çok büyük olacaktır. Bütün varlık evrenini, milyarlarca ışık yılı yarıçapındaki kütleyi topyekün reaksiyona sokacak enerjinin tahmin edemeyeceğimiz kadar büyük olması gerekir. bilindiği gibi insanın vücudundaki canlılık faaliyetlerini sağlayan kimyasal reaksiyonları gerçekleştirebilmek için de çok büyük aktivasyon enerjilerine ihtiyaç vardır. Ama bu enerji seviyesi öylesine yüksektirki canlı varlık bu enerji seviyesinde yanar, kül olur, yaşayamaz. Evren bu yaşamsal sorunu enzimlerle çözmüştür. Vücudumuzdaki yirmibine yakın sayıdaki enzim yaşamımızın devamını sağlayan reaksiyonların aktivasyon enerjisini düşürerek canlılığı sağlamaktadırlar. İnsanlık ta evrenin enzimidir.