..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Fırtınalar insanın denizi sevmesine engel olamaz. -Maurois
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Deneysel > Uçiskazdika




18 Eylül 2003
Oyunbaz Obur Kedi ile Açıkgöz Muhabbet Kuşu  
Uçiskazdika
Büyüklere Masallar


:BFFH:
Bir varmış, bir yokmuş. Masalların gerçek, gerçeklerin masal olduğu bir ülkede obur mu obur, oyunbaz mı oyunbaz bir kedi yaşarmış. Oyunbaz obur kedi kuşlara çok düşkünmüş, özellikle de gösterişli tüyleri olan kuşlara bayılırmış. Göz alıcı tüyleri olan bir kuş görmeye dursun, bizim oyunbaz obur kedi hemen en sevimli gülücüğünü suratına yapıştırır ve başlarmış kuşa övgüler yağdırmaya. Öyle tatlı güler, öyle tatlı sözler söylermiş ki, zavallı kuş büyülenir, yerinden kıpırdayamazmış. Kuşu böylece sersemlettikten sonra, tüylerine dokunabilmek için kuşa diller döker, ayaklarına kapanır, yalvarır yakarır, hatta ağlayıp sızlanırmış. Zavallı kuş da sonunda dayanamayıp oyunbaz obur kedinin tüylerine dokunmasına izin verirmiş. Oyunbaz obur kedi izni alır almaz kuşun üzerine atladığı gibi kanatlarını koparırmış. Sonra da kanatları olmadığı için uçamayan kuşla oynamaya başlarmış. Kuşu bir top gibi oradan oraya fırlatır, atar tutar, ağzına alıp yer gibi yapar, kısaca sıkılana kadar aklına gelen bütün oyunları oynar, sıkılınca da kuşu midesine indiriverirmiş. Sonra da yeni bir kuş aramaya başlarmış.
Oyunbaz obur kedinin midesine indirdiği kuşlar o kadar fazla imiş ki, sayısını unutmamak için bir ağacın üzerine çentikler atarmış. Üstelik övünmesini de çok severmiş. Arkadaşları ile bir araya geldiğinde ağacını gösterip ne kadar çok kuş yediğini ve onlarla oynadığı oyunları böbürlenerek anlatırmış.
Oyunbaz obur kedinin namı kuşlar arasında da yayılmış. Büyük kuşlar küçük kuşlara oyunbaz obur kediden uzak durmalarını söylüyorlarmış ama, küçük kuşlar meraklarını yenemiyor ve oyunbaz obur kedinin büyüsüne kapılıp ona yem oluyorlarmış. Sonunda bakmışlar olacak gibi değil, kuş topluluğunun ileri gelenleri oyunbaz obur kediyi durdurmaya karar vermişler. Ülkenin her yerine haber salmışlar ve oyunbaz obur kediyi durduracak olana büyük bir servet vereceklerini ilan etmişler. Ülkenin en cesur, en güçlü kuşları bu işe gönüllü olmuşlar, ama hiçbiri oyunbaz obur kedinin pençesinden kurtulamamış.
Ülkenin uzakça bir köşesinde açıkgöz mü açıkgöz bir muhabbet kuşu yaşarmış. Günlerden bir gün açıkgöz muhabbet kuşu ilanı duymuş ve oyunbaz obur kedinin hakkından ancak ben gelebilirim diye düşünerek, oyunbaz obur kedinin yaşadığı bölgeye doğru yola çıkmış. Aramış, taramış oyunbaz obur kediyi bulmuş. Oyunbaz obur kedi açıkgöz muhabbet kuşunu görünce yalanmaya başlamış. Ama daha ağzını açıp övgülerini ve güzel sözlerini sıralamaya vakit bulamadan açıkgöz muhabbet kuşu ötmeye başlamış. Öyle tatlı ötüyormuş ki, oyunbaz obur kedi şöyle bir duraklamış. Açıkgöz muhabbet kuşu bu duraklamadan faydalanıp, başlamış oyunbaz obur kedinin ihtişamlı görünüşünü, tüylerinin yumuşaklığını övmeye. O övgüler yağdırdıkça oyunbaz obur kedi kurum kurum kurumlanıyor, şişim şişim şişiniyormuş. Açıkgöz muhabbet kuşu, oyunbaz obur kedi gevşeyip yumuşayınca, bıyıklarına dokunabilmek için yalvarmaya başlamış. Oyunbaz obur kedi büyük bir böbürlenmeyle izni verince de bir hamlede oyunbaz obur kedinin bıyıklarını koparmış. Oyunbaz obur kedi neye uğradığını şaşırmış. Can acısıyla açıkgöz muhabbet kuşuna bir pençe indirmeye çalışmış, bıyıkları olmadığı için dengesini yönünü bulamamış. Bıyıkları olmayınca oyunbaz obur kedinin ne oyunbazlığı kalmış, ne oburluğu. Bıyıksız kedi bile sayılmıyormuş. Bu yüzden kimselere görünmeden kaçmış gitmiş. O günden sonra da oyunbaz obur kediyi gören olmamış.
Açıkgöz muhabbet kuşuna gelince, oyunbaz obur kediyi yendiği için hem büyük bir üne, hem de servete kavuşmuş ve ömrünün sonuna kadar mutlu yaşamış.
O ermiş muradına, biz çıkalım kerevetine.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın deneysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Uçiskazdika
Yüreksiz Tüfekli Av ile Tüfeksiz Yürekli Avcı
Yaşamam İçin Bir Neden Söyle

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bulut Parçası
At Gitsin
Birazcık Isıtabilseydim Ellerini

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Nokta [Şiir]
Döngü [Şiir]
Camille [Şiir]
Masal [Şiir]
Y [Şiir]


Uçiskazdika kimdir?

1,2,3,4,5 İşte Hodri Meydan Bir bilmecedir Dinlediğin Çöz beni bul Artık Bir tek çığlıktır gözlerime Takılan

Etkilendiği Yazarlar:
Özdemir Asaf, Tahsin Yücel


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Uçiskazdika, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.