..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamım boyunca, ondan birşey öğrenemeyeceğim kadar cahil bir adamla karşılaşmadım. -Galilei
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Boran KALAY




2 Aralık 2003
"Seninle Yaşlanmak İstiyorum Senin Yüzünden Değil"...  
Boran KALAY
suyun en ıslak yeri dibidir


:DFID:
Öyle zamanlar vardır ki hayatta kimse ne istediğini ne yapmaya çalıştığını bilmez. Gitmeler ve gelmeler arasında sıkışmış bir hayyattır ve siz gitmek mi kalmak mı derken bitip tükendiğinin farkına bilşe varamazsınız hayatın...
 
“seninle yaşlanmak istiyorum senin yüzünden değil”...
 
Bir insanın başka bir insanla yaşlanmak istemesi kadar muhteşem bir duygu olabilir mi ve bu duyguyu yok eden “senin yüzünden” aynı cümlede aynı kişi tarafından aynı hayatta...
 
Neden birbirmizi anlamak konusunda ısrar etmek yerine birbirimize hep kendimizi kanıtlmaya çalışırız. Ya da ne bileyim hep filmlerle büyümüş bir nesil olarak filmin kahramanı gibidir hayata duruşumuz. Neyi ne için kime kabul ettirmeliyiz???
 
Hani suyun en ıslak yeri dibidir ya balıklar ne kadar ıslanır sularda yada ne kadar derinlere inebilirler ıslanmaktan korkmadan. Korkak BALIKlar için hayatta onlara nasıl ıslanacaklarını anlatmakla geçirilecek zaman değerli mi dir yoksa yetersiz mi dir???
 
“sen gülünce güller açar gülpembe bülbüller seni söyler biz dinlerdik gülpembe”
 
Gelişini yada gel demeni bekledim senelerce...
Geldin hiç soru sormadan sessiz ve umarsızca
Hep burdaydım sen farkında değildin dedin
Gelişin vardı gitmelerinden önce beni ıslatan
 
“güz yağmurlarıyla birgün göçtün gittin inanamadık gülpembe bizim iller sessiz bizim iller sensiz olamadık gülpembe”
 
Gidişini anlatmadın bana
Ya gerek duymadın yada anlatacak kadar değer vermedin
Tekrar gelmeyeceğim ben artık yokum dedin
Varlığına ürkek yokluğuna korkak bir kalp bıraktın suyun ıslak derinliklerinde
 
“dudağımda son bir türkü gülpembe hala hep seni söyler seni çağırır (seni bekler) gülpembe”
 
Artık çok yorgunum ne beni bekleyecek bir kaptanım nede bekletecek gemim kaldı iskelede...
 
Sizlere denizin en ıslak yerini göstermekten ve sizin korkularınızla boğuşmaktan vazgeçiyorum...
 
Hiçbir korkak balığa “suyun dibine git en temeline en ıslak yerine bak orada beni bulacaksın hayatı bulacaksın belkide anlamsızlıklara, gitmelere gelmelere sıkışmış hayatını anlamlandıracaksın” diyecek zamanım ve isteğim kalmadı. Çünkü hiçbir gidenim orada beni bulamadı ve yine çünkü gittikleri yerde ıslandıkları hayat onların hala korktukları çocukluğumdu...
 
Not: mavi yazılar sevgili Barış MANÇO'nun Gülpembe isimli şarkısının sözleridir. Sevgiyle

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ...
Gönderen: yeşim kırlı / İzmir/Türkiye
9 Mart 2005
denizin en ıslak yeri, yüreğimizin kendimizden bile gizledikleri...dalmak yürek ister..sevgilerimle...yeşim kırlı

:: değildir
Gönderen: m.a. / Ankara
25 Şubat 2004
Suyun en ıslak yeri dibi değildir. Yüzmek o kadar keyifli ve bazen telaşlı bazen de kör edici bir hal aldığından, insan ıslandığını fark ettiğinde zaten çok geçtir. Dibe inene kadar geçen süre ve mesafede ıslanmadığını ya da daha az ıslandığını sanmaksa...

:: Anlatabilsem isyanımı...
Gönderen: ÖZGECAN CAN / (şimdilik) ANKARA
5 Aralık 2003
Ne gözlerine sinen sabah ayazlarını, ne içine peydahlanan aşılması namümküm acıyı anladığımı anlatamıyorum sana... Anlasam, anladığımı da anlatsam ne olur sanki! Acıyı ben çekersem bir yere kadar tamam ama bir candostun gözümün önünde duygularca kurşunlanması ağırıma gidiyor. Kalemi de yüreği kadar sağlam dost, yarın sizdeyim....




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Trenler ve İstasyon

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kara Vapurunda Planlar [Öykü]


Boran KALAY kimdir?

TÜm yaşananlar yaşanacakların bir adımıdr ve unutmayınki bugün geri kalan hayatımızın ilk günü. . .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Boran KALAY, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.