..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevginin ölçüsü ölçüsüz sevmektir. -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam >




18 Şubat 2004
Bıraksak Akar mı Berrak Su Gibi Yaşam?  
DENEME




:BJDA:
bir filmden bir anektod:
"sana ilk yakınlık gösteren insana bağlanma eğilimindesin.. yalnızlık kendi kararlarını verebilmektir. kendini kısıtlama"
Aslında bu eğilim insan olmanın özünde var sanırım. Yaşadığımız her şey öyle bir an geliyor ki bizi bunaltıyor. Hem öyle bir bunaltıyor ki “tekrarı yok mu bunun” diye haykırmak geliyor içimizden.. bir daha başa saralım ağır çekimde her kareyi dondurarak yeniden izleyelim. Ve tekrar baştan, ta en başından hiç yalansız, hiç saklanmasız yeniden yaşayalım.
Yok mu tekrarı?
E o halde unutalım.. Nasıl unutalım, nasıl yok sayalım, yaşanmadı ben yoktum orda, ben yapmadım diyelim.. Ancak nasıl nasıl nasıl?
Yeni bir hayat bulalım kendimize.. Taptaze el değmemiş yeni bir hayat. Sonra onda tekrarlayalım kendimizi yeniden. Belki bu tekrarla buluruz kendimizi “ha tamam şimdi oldu işte” dedirtir belki bize o yeni hayat. Ya da o hayatı da bayatlayan hayatlar diyarına terkederken “tekrarı yok mu bunun” diye haykıralım yeniden. Gözü dönmüş aç ucube yaratıklar gibi tüketecek taze hayatlar arayalım. Hadi bize yakınlık gösteren herkese bağlanalım tüketene kadar, tekrarı olmadığını anlayana kadar belki de..
Durup bir kez olsun geriye bakmamızı sağlayabiliriz belki.. Aslında hep takrarlayarak yaşadığımız hayatımızın gittiği yeri görmemizi sağlarız belki bu duruşla.. Bu durup geriye baktığımız o bir tek an belki de
yepyeni bir ufka yolculuk kararı verdirir.
Ama yok..
Ne yeni bir ufuk lazım bize.. ne de yeni bir yön..
Tıpkı suyun kendi yönünü bulması gibi bırakalım kendimizi..
O yasak bu günah öbürü zararlı demeden akalım berrak bir su gibi..
Her durakta biraz daha kendimiz olalım. Biraz daha “öz” olalım her girintisinde hayatın.
Yapabilir miyiz?
Kimbilir?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kar Var Anne... Anne Üşüyorum... [Öykü]


kimdir?




yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.