Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx |
|
||||||||||
|
Film diğerlerinin aksine almanca değil fransızca, görüntüde diğerlerinin aksine fazla net değil, diğerleri baya netdi. Önce klasik müzik çalıyor fonda tepelerin üstünde kurulmuş bir şato var, mevzu şatoda geçiyor, 16. yy. Filan, neyse şatonun dük ve düşesi büyük bir masada yemek yiyorlar, konuşuyorlar filan, tabi ben fransızca bilmediğim için konuşmaları pek anlamıyorum, zaten bu tür filimlerde konuşmaları anlamak pek birşey ifade etmiyor, düşes sinirli sinirli düke birşeyler anlatıyor, ama bağırıp çağırmıyor, kısık sesle, yani düşes edepsiz/cadaloz bir hatun değil, düşesin anlattıkları dükün umrunda değil yemeğini yiyip hizmetçiye bakıyor, yemek bitip düşes piyona çalmaya başlıyor. Dükde gidip, yemek yerken baktığı hizmetçiyle sevişiyor, sonra dük başka bir hizmetçiyle sevişiyor, sonra ilk seviştiği hizmetçide geliyor, oraları öyle. Düşesde piyano çalmayı bitririp yatıyor, tabi dükün düşesin yanına gelmesi mümkün değil. İlerleyen günlerde bunlar parti veriyolar, parti esnasında dük bir tane hatuna asılıyor, salonun kuytu köşesinde öpüşüyorlar, düşes bunları görüp çok kötü oluyo, ama dükün umrunda değil, parti bitiyor tahmin ettiğiniz gibi dük iş üstünde, işi bitirip düşesin yanına geliyor düşes kuvettde yıkanıyor, dük ve düşes orada sevişiyorlar. Filimin de yarısına geldik, neyse, benim anladığım bu düşles kafaya koyuyor başka biriyle beraber olacak, şatonun bahçesinde ata binerken orada çalışan seyisi gözüne kestiriyor, filmin ilk başlarında seyis dükün seviştiği ikinci hizmetçiyle sevişmişti, ancak ben size anlatmamıştım, ek bilgi olarak veriyorum, ne işinize yarayacaksa, neyse düşes hemen lap diye seyisle sevişmiyor önce atlardan konuşuyolar sonra beraber ata biniyorlar, bir kuytu bulup sevişmeye başlıyorlar, düşes 35 yaşlarında ama güzel bir hatun, balık eti sarışın kumral karışımı, baya bir hoşnut oluyor seyisten, bu sırada dük tabi boş durmuyor daha önce görmediğimiz bir hatunla beraber, neyse düşes işi bitirip, atına atlıyo, şatoya dönüyo bu sırada, dükde işi bitirmiş söminenein önünde şarap içiyor, içeri düşes girip birşeyler diyor dükde önce şaşırıyo sonra sırıtmaya başlıyor, film bitiyor. Tabi benim anlattığım sahneler, aslında filmde kısa zamanda geçen sahneler, filim ağırlıklı olarak tahmin ettiğiniz gibi sevişmeyle geçiyor.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © astvast, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |