..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Avukatlar da bir zamanlar çocuktular herhalde. -Charles Lamb
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Sevgi ve Arkadaşlık > DURU




6 Ağustos 2004
Tamamen Gerçekti...  
DURU

:BBHI:
Her şey hep hayalini kurduğum o şehirde, herkesin ışıklarına hayran olduğu o koca şehirde başladı.. bir okuldu buraya gelmemin sebebi,yani emeğimin karşılığıydı;geldim ödülüme.. kapısını açtım ilk sınıfımın ve içeriye girdim, önce biraz şaşırmıştım, sonra arkalardan bi yere kuruldum, en arkada biri vardı.. yavaş yavaş tanımaya başlamıştık birbirimizi, adı YUNUS tu, YUNUS emre.. öğretmenlerimizden biri ismini taşıdığın adamın hikayesini biliyo musun diye sorduğunda o evet demişti, bu belki de ilk belli edişiydi kendisini..zaman akıp geçtikçe birazcık daha yakınlaştık, ikimizin de bazı denemeleri vardı. Ben her yazdığım şeyi ona hemen okuturdum, oysa tam bi muammaydı, yazdığı şeyleri sır gibi saklardı, okutmazdı bana...Ben ona aşklarımı anlatırdım o yine susardı, sadece tavsiyeler verirdi,kendisi yine hiç bişey anlatmazdı, başkalarıyla paylaşırdı bilirdim çünkü bana o başkalarını sorardı hep ve niye sorduğunu da söylerdi..
Sonra bi akşam dışarı çıkmıştık, Taksim'e 4 arkadaş birlikte..Sinemadan sonra bir tur atmak istemiştik İstiklal'de.. Biraz yürüdükten sonra bi sokak çocuğu gözümüze takılmıştı; hava soğuktu ve onun her halinden çok üşüdüğü belliydi..Hepimizin, herkeste olduğu gibi, yüreği sızladı bi anlık sonra geçti.. Ama Yunus biraz sonra yere çömeldi ve başını tuttu, o çocuğu düşündüğünü söyledi,orda o çocuk öylece..Sonra ben bu üzülmelerin o çocuğu ısıtmayacağını eğer gerçekten istiyorsak bişeyler yapmamız gerektiğini söyledim. Sonra karar verdik; madem üşüyordu çocuk o zaman bi mont almalıydık ona. Herkes elini cebine attı, 1 er milyondan 4 milyona bir mont aldık ve çocuğa giydirdik, ve kalan yerden sokağı arşınlamaya devam ettik..
Zaman geçiyordu, aylar teker teker bitiyordu. O ayların her haftaiçi gününde neredeyse her dersimiz ‘and the last one’ diyen Yunus'un doldurduğu son ingilizce boşluğuyla biterdi..
1.sınıftaydık artık, davutpaşa'da.. Herkes birbirini daha az görüyordu.. O zamanlar bir sevdası vardı Yunus'un, *. Bi gün, bi öğle yemeğinde, davutpaşanın yemekhanesinde ( genelde pazartesileri birlikte yemek yerdik, çünkü sadece o gün zamanlarımız uyuyordu) oturdu karşıma gözlükleriyle ve * a son verdiğini anlattı, yaptıklarını anlattı.. Üzülmemiş gibiydi ama kim nerden bilebilirdi ki içindeki fırtınaları?
O zamanlar öyle arada bir bikaç arkadaşla daha birlikte dışarda buluşuyorduk..
Ve 2. sınıftayız nihayet.. Hayatımın en kötü yılıydı, düşmanıma bile istemeyeceğim kadar kötü zamanlardı.. Sonra bi gün Yunus'u bi markette gördüm, dalgındı,üzgün olduğu belliydi.. 'Neyin var?' diye sordum ama söylemedi, ısrarla bişeyi olmadığını, iyi olduğunu söylüyordu ben de üzerine daha fazla gitmedim ve ayrıldık biraz sonra.. Sonra ben sanırım 1 gün sonra , akşam ona nasıl olduğunu soran bi mesaj attım. O da aradı, buluşmak istedi, tamam dedim.. Bir kafeye gittik, ceviz kafeydi sanırım.. Orda ilk olarak şunları söyledi: ‘sana bunları anlatıcam çünkü sen bana hem yakınsın hem de uzak, ben bunu diğer arkadaşlarıma anlatırsam beni madara ederler.’ Aslında bu sözler bizim yakınlığımızın ilk sözleriydi, elbette o gün ikimizin de birbirimizin gün gelip çok yakın arkadaşları olacağımız aklımıza gelmezdi..Yani aslında Zeynep'ti bizi yakınlaştıran belki de bu arkadaşlığı ona borçluyum.
Yunus o gün anlattıkça ve ben konuştukça, sonraki buluşmalarımızda da, birbirimize nekadar benzediğimizi anladık ve bu arkadaşlık akışında devam etti uzun bi süre..
3. sınıf... Hayatımda geçirdiğim en güzel yıllardan biri.. o yıl yunusla olan arkadaşlığımız iyice kuvvetlendi, daha sık görüşmeye başladık.. aslında 3. sınıfı atlamalıyım çünkü bu senede daha çok ben ve duygularım var.
Ve şimdi, 4. sınıfta onu yavaş yavaş kaybetmeye başlıyorum..en yakınlarımdan biri yok oluyor gözümün önünde, başka birine dönüşüyor, diğerlerine benzemeye başlıyor. Sokakta gördüğüm ve onlarda olan salakça onlarca özelliğin yunus ta olmamasıyla övündüğüm o adam, yunus yavaş yavaş yok olmaya başlıyor..karşıma geçmiş bana emre diye birinden bahsediyor, ben öyle birini tanımıyorum, bana kendini yunus olarak tanıtmıştı.. seneler önce bi gün ona, hazırlıkta, sana yunus mu diyim emre mi diye sorduğunda bana yunus de demişti. O gün seçimini yapmıştı, yunustu ve öyle kalacaktı.. sonradan davetsiz bi misafir gibi gelen emre yi istemiyorum ben, eminim o da istemiyordur.. ama şimdi soru işaretlerinin içinde kıvranıyor, bundan zevk aldığını söylüyor ama biliyorum aslında kendini kandırıyor.. bu zevk veremez insana, ben yunusu geri istiyorum, karakteri geri istiyorum, onunla yaptığımız bütün ciddi ve salakça konuşmaları geri istiyorum, zeynep in başka bir adamla olan sıradışı ilişkisinde müzikler ve bir kutu bira eşliğinde dakikalarca gözyaşlarını tutamayan duygulu yunusu geri istiyorum, herşeye gülüştüğümüz yunusu, gecelerde ona eskiden olduğu gibi mesajlar atabileceğim yunusu, bana biri abandığında ilk olarak aklıma gelen ve ona koştuğum yunusu, eline geçirdiği her kitabımın içerisine duyguya yazdığı şiirleri dolduran yunusu, küfretmeyen yunusu, onunla birlikte türkiye ye ilk oscar ı getirdiğimiz hayallerini kurduğumuz yunusu, ona bu filmin konusuz film olabileceğini söylediğimde hiç bişey anlamadan yüzüme saf saf bakan yunusu, yani aslında ben herşeyiyle palyaçomu geri istiyorum.. onu benden ve tanıdığı hiç kimseden saklamaya hakkı yok....
İçindeki yunusu geri çıkar lütfen, söz hakkını ona ver yine, onun soluk almasına izin ver yoksa sen her nekadar onunla bağımı asla koparmam desen de o emreyle arkadaşlık yapmak istemeyebilir ve çekip gidebilir, bu riski göze alma...
En kısa zamanda görüşelim mutlaka,kendine iyi bak YUNUS.....
   



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kanayan Saçlarım Bileklerim Değil [Deneme]
Kar Yağıyo... [Deneme]


DURU kimdir?

KARMAKARIŞIK

Etkilendiği Yazarlar:
SADECE 'O'


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © DURU, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.