"İçtenlik bütün dehanın kaynağıdır." -Boerne |
|
||||||||||
|
Memleketim kadar ulaşılmaz Ve memleketim kadar güzel gözlerin, Ki memleketimdir onlar Gözlerini anlat bana biraz, ışıltıyla bakan G ö z l e r i n i........ Koklarken...... Gezdiğim günlerde yalınayak, Çocukluğumun kaldığı/ özlemimdir O bakir toprakları anlat/çatlak Dudaklarındır onlar ki Dudaklarını anlat az biraz D u d a k l a r ı n ı...... Alıç ağacını bademi, zeytin ağaçlarını anlat Serviyi,ulu çınarları, kirazı Sonra asma yapraklarını anlat Onlar ki saçlarındır bakımsız Simsiyah gece misali, Saçlarını anlat bana biraz da kabulümdür S a ç l a r ı n ı........ Güneş yanığı tenli insanları Süzülüp alınlardan toprağa karışan terleri, Mısırı,buğdayı tohum ekenleri anlat az da Hoyrat dikenli elleri/sararken yumuşacık, Onlar ki ellerindir manikürsüz Yorgun kınalı ellerini anlat bana biraz E l l e r i n i.......... Anadoluyu anlat,Akdenizi çarşaf misali bana Sonra Karadeniz’i hırçın,deli poyraz Kabına sığmaz dalgalarını anlat, Anlat bana Fırat’ı, Dicle’yi Ve de Kızılırmağı, Tuna’yı, Toroslar’ı, Süphan’ı anlat Nemrut’u Sonra da Erciyesi, yaylasını Tekir’in, Ki onlar gülüşündür mahsun, sıcak Gülüşünü anlat birazcık daha mecalimdir G ü l ü ş ü n ü.............. Sarı kızdan sağılan sütü Gelin anamın yetmişinde yoğurduğu hamuru anlat, Karlı dağları, çeşmesindeki suyunu, Çimini,papatyasını,ille de gelinciğini Anlat az daha, acı tütününü anlat Tenindir onlar ki hasretimdir Tenini anlat biraz solgun yanmış T e n i n i............ Anlat bana biraz düğünleri, yanık türküleri, Kavalı anlat davulun sesini, ninnileri, Ağıtları sonra ağlayan bebeleri anlat, Anlat biraz onlar ki gül kokulu, tarçın kokulu Nefesindir, nefesini anlat biraz N e f e s i n i............... Eksik yanımdır, dermanımdır Acımdır, dinmeyen özlemim, isyanımdır Tükenmeyen hasretimdir, başım üstüdür. Anlat biraz daha memleketten Ne söylersen kabulümdür, Memleket koksun şu taş duvarlar, Memleket koklayalım biraz yahu Memleket sevdamızdır......
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ali Aldemir, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |