..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyanın her tarafından öğretmenler insan topluluğunun en fedakâr ve muhterem unsurlarıdır. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Modern > Beyza Ersoy




12 Aralık 2004
O  
Beyza Ersoy
Kasada para üstü çevirirken, müşteriye biraz para veriyor, sonra “Oldu mu?” diyordu. Müşteri “Eksik” deyince biraz daha veriyordu. Kasada sık sık açık çıkıyordu.


:BCJA:
Kasada para üstü çevirirken, müşteriye biraz para veriyor, sonra “Oldu mu?” diyordu. Müşteri “Eksik” deyince biraz daha veriyordu. Kasada sık sık açık çıkıyordu.

Marketlerde deodorant reyonlarının önünde, deodorant kokularına bakıyor, ama fazla koklamaya korkuyordu. Çünkü kokladıkça kokularının biteceğini düşünüyordu. Market sahiplerine zarar vermek istemiyordu.

Evde salondan çıkarken, boşuna çalışmasın diye, saatin pillerini çıkartıyordu. Geri döndüğünde pilleri geri takıyordu. Saat de kaldığı yerden çalışmaya başlıyordu. Zamanı bir türlü kontrol edemediğinden yakınıyordu.

Karpuz yediğinde çekirdeklerini yutuyordu. Öğrenciyken toprağa düşen çekirdekten meyve ağacı çıkacağını öğrendiğini hatırlıyordu. Taze ve zahmetsiz karpuz yemek istiyordu.

Maddi durumu belirsizdi. Bazen bir misafirlikte “Sütlü kahve içer misiniz?” dendiğinde “Ücretli mi?” diye soruyordu.

Saçları döküldüğünde üzülüyor, dökülen teli alıp tekrar tepesine koyuyordu. Bunu yaptığını gören çocuklar –çocuklarla arası iyiydi-, saçlarını kapışıyorlardı; alıp kendi tepelerine koyuyorlardı.

Ancak misafir geleceği zaman temizlik yapıyor, bir yandan da üzülüyordu. Yeni alınmış giysi gibi, yeni temizlik yaptığının ve aslında pis olduğunun belli olacağını düşünüyordu.

Bazen ağladığında gözyaşı ona farklı geliyordu. Su gibi; tuzsuz, gözünü yakmayan, damlasız, kesintisiz.

Bazen gözkapaklarının gözyaşlarını kapatacak kadar büyük olmamasına canı sıkılıyordu.

Ne zaman parmakları tozlansa gözleri kaşınıyordu. Parmaklarıyla gözleri arasında bağlantı olduğunu düşünüyordu.

Sinirlenince eşyaları ters çeviriyordu.

Sinekten korkuyordu.

Yüzünün ayna ve fotoğraflarda asimetrik çıktığını söylüyorlardı. Gerçek yüzünü bilmiyordu, merak ediyordu.

Camın güneş ışığını engellediğini düşünüyordu. Hava kararmaya başladığında cam açıyordu.

Terinin kokusuna bayılıyordu. Peynirli poğaça gibi koktuğunu düşünüyordu. Yine de biraz yürürse, kokunun geçip geçmeyeceğini deniyordu.

Yolda yürürken gözü kime takılsa takılıp kalıyordu. Gözünü kurtaramıyordu.

Yolda yürürken kimden gözünü kurtaramasa, bir anda adımları da o tarafa yöneliyordu. Kimseye bakmadan yürümeye çalışıyordu.

Hızlı yürüdüğünde rüzgar yaptığı için üşüdüğünü düşünüyor, art arda hapşırmalarını buna bağlıyordu.

Kapıyla telefonu karıştırıyor, kapıyı açınca “Alo!”, telefonu açınca “Kim o?” diyordu.

Birinden ayrılırken “Güle güle”, uğurlarken “Hoşça kal” diyordu.

Güle Güle!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yüzük Hikayeleri
Kırmızı Paltolu Kız
İhbar
Yol Ağzı
Puzzle
Elmayla Randevu


Beyza Ersoy kimdir?

Çocuksu, meraklı, muzip, Cimcime'yi sever, Fedor Amca'yı sever

Etkilendiği Yazarlar:
Reşat Nuri Güntekin, Hüseyin Rahmi Gürpınar


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Beyza Ersoy, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.