..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan melek olsaydı dünya cennet olurdu. -Tevfik Fikret
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Saltukalp İnan




23 Şubat 2005
Ballade No 1 Op 23 In G Minor  
Yap-boz

Saltukalp İnan


Bir yap-bozum olsun, eksiksiz olsun; bir yap-bozum olsun hiç dağılmasın!


:BCBB:
Frédéric Chopin.. Hayranlığın ve ümitsizliğin, huzurun ve kederin bir arada olduğu bestelerinin sebebi olarak ülkesine duyduğu tarifi imkansız özlem gösterilir.. Bu bilginin doğruluğu tartışılır ancak tartışılmayacak birşey var ki o da insanda hissettirdiği duygular.. Saf keder ya da saf huzuru sağlayan yüzlerce beste var ama her an hissettiğimiz ve çözmeye çalışırken geçirdiğimiz zamana ömür dediğimiz o karmaşıklığı en güzel biçimde betimleyen bestelere sahip kişi şüphesiz Chopin'dir..   
Yağmur yağıyor şu anda.. Hava kapalı, puslu.. Çoğu insanın aksine çok severim böyle havaları.. Karanlığın ve yalnızlığın insanı düşünmeye; bazı şeyleri çözmeye çalışmaya ittiği gibi garip bir mantığa sahibim..   
Düşünüyorum.. İdealimdeki "ben"e ulaşmam için gerekenleri ve buna mukabil beni bundan uzaklaştırmış olan kararları.. Ne olursa olsun mantıkla hareket eden biriyim..Çoğu zaman kalbime taş basmam gereksede tutarlı ve çizgili bir yol izlemekte olduğumu görünce hayatımı daha anlamlı yaşadığıma dair bir yargıya varıyorum ki saçmalıktan öte birşey değil, bunun da farkındayım..   
Her insanın kalbinin yap-boz misâli parçalardan oluştuğunu ve bir bütün haline getirmek için uğraştığını düşünüyorum.. Ancak ne yaparsa yapsın her zaman bir parçası eksik kalıyor.. Kimi o parçayı Ahmet'de, Mehmet'de arıyor kimi Ayşe'de Fatma'da kimi de müzikte, yaptığı işte, kendini adadığı ilimde.. Her arayış insiyaki; içten gelen, engellenemez bir istek.. Arayışların sonundaki yanılsamalar, hüzünler, boş umutlar o ana kadar kurulan tüm yap-boz'u dağıtıyor! Bir süre boşvermiş, vazgeçmiş, yaralı bir vaziyette dolaştıktan sonra yine engellenemez bütünü tamamlama çabası ve o bütünü oluşturabilmenin imkansızlığı.. İnsanoğlunun bir lanetin esiriymiş gibi bu döngüyü hayatı boyunca yaşıyor.. Tüm bunların farkında olmanın tek değiştirdiği şey ise acının fazlalaşması! Yazabildiklerim hissettiklerimin yanında okyanusta bir damla kalıyor bunun sebebi yazamayacağımdan değil yazamadığımdan.. Elim titriyor, tek şey istiyorum.. Bir yap-bozum olsun, eksiksiz olsun; bir yap-bozum olsun hiç dağılmasın!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Maneviyat Vs Maddiyat...
Sabun...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
'Adam'lar
Kelimeler Yettiğince Mektuplar Yazdım...
Kimiz?
Sigara
Değil Midir?
Ağlarken Gül

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Uyumak [Şiir]
Neden İçiyorum? [Şiir]
Hayat Hanım [Şiir]
Derin... [Şiir]
Bulantı [Şiir]
Gayet İyi [Şiir]
Hayat Veren [Şiir]
Rötar [Şiir]
Olabildiğimce... [Şiir]
Rivayetin Hikayesi [Şiir]


Saltukalp İnan kimdir?

Düşünebilmek için yaşayan, hergün "bitse de gitsek!" diye düşünerek uyanan, kalbinin eksik parçasını doldurmaya çabalayan bir adam. .

Etkilendiği Yazarlar:
Gördüğüm ve tanıdığım herkes..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Saltukalp İnan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.