Hiçbir şey insan kadar yükselemez ve alçalamaz. -Hölderlin |
|
||||||||||
|
Son balonu yavaşça indirip içine küçük, parlak, renkli şekerimsi çikolata konmuş bir şekilde şişirirken hava soğuk olduğu için ağzından vermekte olduğu hava biraz buharlı çıkıyordu. Ve odasının kapısının altından, içeride uyanık birinin olduğunu destekleyecek bazı sesler dışında, ışık süzülüyordu dışarı doğru. Işık demetlerinin dibinde zile basmak üzere bir sokak çocuğu vardı. Korulukta onu balonları alırken görmüş ve eve kadar takip etmişti. Suçüstü yakalayıp(?) onun düşlerle oynayamayacak kadar para kazanmak zorunda olduğunun öcünü almak istiyordu. Evet acı gerçek şu ki bu ve benzeri çocuklar çalışmak zorundaydı. Şöyle demişti çocuk adama kapıyı açtırdıktan sonra: Tüm balon alacak çocuklara içinde şekerimsi çikolata olduğunu onun için o çikolatalara çabuk ulaşmak için balonları patlatmaktan başka hiç bir şey yapmaları gerekmediğini söyleyeceğim. Şöyle bir avantajı olduğunu düşündü adam: kim bir sokak çocuğunu, hele lunaparkta doyasıya eğlenmesinin son ayağı olan balonu aldırmışken dinler ve önemserdi ki? Artık biliyorsunuz yanınıza gelip balonun içindeki küçük, parlak, renkli şekerimsi çikolataların hikayesini anlatan sokak çocuğunun söylediklerini. Ya da başka bir deyişle: Bir kutu “selpak” alır mısınız?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ozan fertelli, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |