Yaşama karşı sımsıcak bir sevgi besliyorum... -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
Yayla yazılarımız ilkbahar mı Beklesin…beklesin… Nasıl beklesin…dolu dolu gözlerim Özlemlerime hüzün dokunurken Yorgun keyifsiz ve bitkinim Çiçekler solgun Kuş sesinden yoksun Koyun kuzusuna melemez ki Kavalım ötsün Dökülüyorum Dökülüyor doğa Küstü çocuk çığlığı Renksiz Ahenksiz yarından umutsuz kaldım Dudağımda yanık türküler İçim yalnızlık telaş Ey kuytu köşeler bekleyen Koca çınar ağacı Sana sana muhtacım Sığındım gölgene Dayandım duldana Ne haber Geçmişten gelecekten bihaber El sallansın Islıklar çalınsın Ayna tutulsun uzaktan Çoban ateşlerimi yanan ki Gözlerimde boz duman Göçmen kuşlar Göçmen kuşlar size derim Nerede bu çocuk Ufkun kızıl yüzünden uçuverin Az ilerde Yörük çadırlarına iletiverin İlk horoz öttüğünde Oralarda kuru ayaz Acı poyrazlar eser Çatlamıştır acışır eli teni Toprak soğuk bedeni Üşümez mi Üşümez mi o yavrucak Oysa yaz… Gökyüzü ışıl ışıl bekleşir Denizler yakamoz Gel – git akşamları çocuklar yüzer Sen nerelerdesin Nerelerdesin kınalı kuzum Nerelerde fırtına ayaz Karın beyaz örtüsü bahane Bak ayın şavkına Ananın ağlamsı yüzü titrer Örgün örgün düşünür durur Ben hayâl çizerim Resim gibi Ağlarsam ver gözlerime yaş Gözlerinde akşam güneşim Gecelerim sevgisiz Kahkahalarım eksik Çığlıklar isterim dinsin hıçkırıklarım Sarı sıcak sahillere boğulurum Çöller çırpınır içimde El açmış Afrikalı El açmış ölüm artığı kara çocuk Dilenir gözler bakar Gözlerimin ağına Ekmek kırıntısı Işık Sevgi ve merhamet umar Üzgünüm çaresizim Verebilseydim çocuğuma Sahralar serap bekler Gündüzleri soğuk soğuk terler Geceleri buz keser bedenim Susuzum Çok uykusuzum Kızgın kumlarda yanar yüreğim Bana bir pınar Bir vaha gösterin İlahlar ilahlar yardım edin Anamı isterim Konuş konuş söylen hele Kadın güzel anacığım Gül memenden ak sütünü emmedim mi İntizar ah yetim hakkı mı Söylen anacağım söylen Dudaklarında dualar suskun Bana inanmaz İnanmaz ne tanrı ne de kulu Haksızlık değil mi ki bu Hani masumca inanılmış çocuk kalpli dualar Yok mu oldu Yok mu oldu Kara yazı kaldı alnıma Bu yazıyı Yanında yatan bebeğim var ya O yazdı derlerse inanma Asla inanma Saf ve temizdir o Gözlerimden aktı Ellerimden süzüldü Sel sulara karıştı Alnım çizgi çizgi Ya kalbimdeki izi Hıçkırıklar içinde Karşıda bir çocuk ağlar ya O benim işte… Mehmet DOĞAN (Yörük Ozan)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Yörük Ozan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |