..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Denemeler"de gördüğüm şeyi Montaigne'de değil, kendimde buluyorum. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > baki baykal




23 Temmuz 2005
Ben Aslında Sen Olmak İsterdim. Sevgili (Y) E II.  
baki baykal
“Hani bana sık sık sorardın ya.?. Yeniden dünyaya gelsen ne olmak isterdin “ diye o zamanlar susar cevap vermezdim. İşte yıllar sonra cevabım : Ben aslında sen olmak isterdim….


:CJIH:
Hafif meltem esintisi ve yağmurlu bir Salı günü yolcu etmiştim Gemlik’ten seni.
Kah güneş açıyor kah yağmur yağıyordu ve biz insanlara inat bütün gün susarak ve suskunluk oyunumuzu bozmadan deniz kıyısında dolaşmıştık..

Toprak kokuyordu Gemlik yağmurdan sonra. “ Bugün hava yağmurlu ve bu yağmur sanki gidişine ağlar gibi “ dediğimde gülüp susmuştun.
Bir ara o kadar çok dolaşmıştık ki deniz kıyısında oturup dinlenirken. Aniden yüzünü bana çevirip “ Nereye bakıyorsun öyle dalgın , dalgın!?” dediğinde “Uzaklara “ diyebilmiştim sessizce gözlerimi uzaklardan ayırmadan sonra, Peki neden adını uzak koymuşlar gibi anlamsız bir soruna. “Sakin ve telaşsız bir ses tonuyla ‘bilmem!’ herhalde hiç varılamadığı olsa gerek. O yüzden adını ‘uzak ‘ koymuşlar “ dediğimde.
“Delisin.! her şeye nede güzel bir kulp bulur cevaplarsın “ demiş. Ardından gülmüştün dakikalarca..

Gün batımına çay bahçesinde tanıklık etmiş. “Allah evreni yaratırken bazı yerleri ayrıcalıklı kılmış bunlardan biride Gemlik herhalde. Onca yer gezdim ama güneş en güzel Gemlik’te batıyor. Beni en çok sensizlik ve bu muhteşem manzaradan uzak kalmak üzecek. Bir yarımı burada bırakıyorum ben gelene kadar onları iyi koru “ diyerek derin bir of çekmiştin çay bahçesinde.
Ah şu zaman var ya.. Şu zaman.. Bir başkasına sunduğu şansı bize sunmuyor vakit ne çabuk geçiyordu, İkimizde ayrılık saatinin gelmesini istemiyorduk çünkü bu gidiş gerisinde ayrılığı getirecekti bize..
“Gitme” diyordum. İçimden Gitme. Ne olur Gitme..
Bir sigara içmiştin derin nefesler çekerek, bir an göz göze geldiğimizde bakışlarımdan anlamış. “ üzülme ne olur , neşeli yolcu et beni “ demiştin.
Zamanı gelmişti ayrılığın. İşte gidiyordun. Birazdan seni götürecek otobüs penceresinin ardındaki hüzünlü bakışın kalacaktı aklımda.. Yıllarca susup biriktirdiklerini bir çırpıda haykıracak gibi oldun sonra vazgeçtin sadece el sallayıp gittin..

Kaç gündüz ve kaç gece geçti ömrümüzden saymadım. Sanki hiç gitmemiş hep benimleydin. Ve hiçbir şey eskisi olmadı senden sonra..

Dün sabah yürürken kendi halimde sıcak bir merhaba sesiyle kendime geldim. “ Günaydın “ dedi İsa. Hatırlarsın sende tanıyorsun onu Gemlik’ten. “Seni sordu.? Ne yapıyor “ dedi.
Sustum. Cevap veremedim sorusuna , ‘uzaklara ‘ bakabildim sadece, sende uzak olmuştun artık..
Elindeki papatya demetinden bir tane papatya uzattı bana aldım kokladım. Sen geldin aklıma yeniden. Papatyaları çok severdin ya. Anladım ki bahar gelmişti artık. Zaten senden sonra ne mevsimleri saydım, ne zamanı..
Beni ısıtan güneşi , tenimi okşayan rüzgarı hisset şehrinin ‘küçe’ lerinde.
Şimdi ne edeyim bu deli gönlü. Kime gideyim de , Kimden sorayım seni. Sığındığım son limanımdın sen.
İnsan aldığı nefes ; bastığı toprak yaşadığı ve yaşattıkları kadar vardır bu dünyada. Yaşamak isteyip de en merak ettiğim öyküydün sen kaydıhayatımda..
. “Hani bana sık sık sorardın ya.?. Yeniden dünyaya gelsen ne olmak isterdin “ diye o zamanlar susar cevap vermezdim.
İşte yıllar sonra cevabım : Ben aslında sen olmak isterdim….


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Son Olmasın
Gönderen: Kağan Konak / Bursa/Türkiye
4 Ağustos 2005
Sayın Baki Baykal, Kimse bu kadar güzel anlatamazdı duygularını ve hissettiklerini.hele gemlik anlatımı,hiç gelmeyen olsa bile nasıl olduğunu düşünür ve canladırır kafasında.Hissettiklerin gönlündekilerinin daha çok olduğunu biliyor ve yazılarından dolayı kutluyorum seni. Ellerin dert görmesin kalmine sağlık




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bilki Çok Sevdim Seni...
İkinci Bahar...
Sevgili(y)e 1

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Eskici [Şiir]
Firari [Şiir]
Elveda [Şiir]


baki baykal kimdir?

SEVGİNİN GERÇEK GÜCÜNE İNAN VE SON NEFESE KADAR BU YOLDA İLERLEYEN BİR SEYYAH

Etkilendiği Yazarlar:
NAZIM HİKMET,MURATHAN MUNGAN,CEZMİ ERSÖZ,KENAN KALECİKLİ


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © baki baykal, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.