..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Geçmiş ölmedi. Henüz geçmedi bile. -William Faulkner
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Yeraltı > Can




26 Temmuz 2005
Nikotin Balıkları  
Can
Yol bir yere gitmez...


:BBBB:
Nikotin balıklarıyla buluşkanlıklarım devam ediyor, alışkanlık mı yaptı bilmiyorum ama köpükler yok oluyor ardımızda kalan. Bu sefer sallanan sandalyem imalat hatası olmayan bir sebepten dolayı ters bir hamle yapıyor veziriyle ben bulamıyorum kendimi planktonların olmayan gözlerinde bile yok yansımam, yanılsamam normal ama midyelerin dizilişlerinin enigmasında film afişleri belirginleşiyor; “Hoşçakal Yarın”, “25.Saat”…

Başrollerinde de benim adımı yazmışlar “any” diye, İngilizlerin neden yazdıklarını bilmediğim sözlüklerindeki anlamların karşılığında en tezat meali olan. Işıkçının, senaristin bile belli olmadığı filmler ve her yer ıslak.

Uyuyorum, uyanıyorum, Gebze; uyuyorum, uyanıyorum, Yalova. Peki şu an fiziğim nerede?

Yedi tepeden, Karşıyaka’ya, yedi hüzünlü ve karşılıklı fikirlerin çatışmasından ölen planlar. Oysa ki ne çok plan yapılmıştı nikotin balıklarının üzerindeki yaşamda köpüklerin hiç olmayacağına dair. Hayatımın bilgileri sızmasın kimselere artık diye köpüklenmiş beynimin, seyrüsefer sefasında sudaki yansımamın parantezleri oldukça hayaller kuracağım, 3k1s’lerimin içerisinde!

Bir uyanıyorsun, Bursa…

İkiye ayrılmış yol, evin mi? Evim mi? Gözlerim açılıyor, Bandırma…

Uykusuzluğun beynimle oyun oynama isteğini geri çevirdikçe yorulan ve artık dayanamayan, direnemeyen beynim oyunların içerisinde buluyor kendini, ultrason garantili çift sarı yumurtaların fon yarattığı halüsülasyonlarımda biri var benim yazılarımı okuyan, onu çok eskiden beri tanıyorum ama sevgim hiç seller yaratmadı, baskınlara uğrattığım göz yaşlarımın dışında, sevgi seller olup gitmedi sadece ağlamıştım, hep çocuk olup, doğallıkla salak olduğum için!

Bir uyanıyorsun, Susurluk…

Sevgiseller boğmuş beni sevgililerimin girdabında.

Bir bakmışsın daha Orhangazi’desin!


Ben yarın ölecekmişim! Peki yarın gelecek mi?

.Eleştiriler & Yorumlar

:: o bi duruş biçimi
Gönderen: Nihan Şentürk / İstanbul/Türkiye
19 Eylül 2005
"Ben yarın ölecekmişim. Peki yarın gelecek mi?" Güzeldi. Ve anlamlı... Bu başkaldırı üzerine Buket Uzuner'den "Balık İzlerinin Sesi" iyi gider. Hangi rafta acaba? Aramaya başlamadan şu cümleyi tamamlayayım bari... "Yol bir yere gitmez, o bir duruş biçimidir" Y. Erdoğan.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İntihar Malzemeleri A. Ş.
Gerçekler Silsilesi
Ay İntihar Ediyordu Bu Gece

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Tavla [Şiir]
Çocukken ve Salakken [Şiir]
Yine de Teşekkür Ederim [Şiir]
Son! Bahar... [Deneme]
Her Şeyi Yaratan Ben Miyim? [Deneme]


Can kimdir?

ben kendimi tanıyor muyum da size tanıtayım?

Etkilendiği Yazarlar:
Chuck Palahniuk


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Can, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.