..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamdan korkmayın çocuklar. İyi, doğru bir şey yaptınız mı yaşam öyle güzel ki. - Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Asuman Dölek




21 Şubat 2002
Dip  
Asuman Dölek
Geceleri gelsin diye beklerken gün ışığı, fark etmeden ipin ucunu kaçırmışsın..Oysaki beklerken kaç gün ışığı kaçırmışsın; gün ışığıyla beraber kaç umut, kaç diriliş...


:BEIB:
Kaç kere tek boyutlu düşündün ki kendini, kaç kere yaklaştın içine, yaklaştıkça kendini buldun ya da yalnızlaştın iyiden iyiye..Korkuyorsun değil mi..Hesaplaşmaktan, hem de kendini adlandırdığın o masum,o muazzam ile. Çünkü adı başka onun. Çok iyi bilmene rağmen, içinden binlerce kere haykırdığın ama o haykırışın her seferinde bir toprak solucanı gibi dipte kalışını seyrettin değil mi.
İçinin sefaleti ile baş başa kalmak,bugünlerde seni yalınlaştırıyor değil mi, oysaki ne kadar da çoktun, çoklaştıkça yok olmadın mı zaten. İşte bu düşüncelerle kendine hakimiyetin zayıfladı,yok oluyordun, yok olmayayım derken iyiden iyiye batmadın mı dibe, hayatını dünden kurtarayım derken bugüne asılı kalmadın mı?
Bağırmadın, çünkü sen bir toprak solucanısın.Bağırsan sesini kendin ve senin gibi dipte kalmış bir düzine solucan daha duyacak..
Geceleri gelsin diye beklerken gün ışığı, fark etmeden ipin ucunu kaçırmışsın..Oysaki beklerken kaç gün ışığı kaçırmışsın; gün ışığıyla beraber kaç umut, kaç diriliş...
Uyanayım derken uyumuş, uyuyayım derken uyanmışsın,uyanıkken bile uyumuşsun.Uyuyuşu bir kaçış olarak benimsemişsin,ne kadar kaçıyorsan o kadar yok oluyorsun.Gözlerini açarsın,kaç bedenin varsa o kadar acı çekersin,çünkü onları çıplak görürsün,tiksinirsin onlardan.Bezgin,çürümüş bedenler,yürekleri zincirle bağlanmış ama bir hayli zorlanmış,zorlandıkça kendine kabuk bağlamış yürekler.Bu bedenleri atmak istersin,gönlünde yatan bedeni seçersin ama o bedenin sana bir numara büyük geldiğini görürsün.
Onu taşımanın seni yoracağını bildiğin için biraz daha büyüyeyim istersin.Büyüyene kadar o küçülür.Atarsın, hatta unutursun bir köşede ..Sen böylesin işte.
Her şey zor mu gelmeye başladı,mumunu bile üfleyemiyor musun?Bir nefes verecek gücü toplamak için kendinle savaşıyor musun, sonra da bırakıyor musun kendi kendine sönsün diye..
Kaderini nasıl da bırakıyorsun havanın eline..
Yalnızlık sana mahsus..Yalnız kal..yalnızca yalnız.....



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Karanlık Boyutlar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Omuz [Öykü]


Asuman Dölek kimdir?

bensiz uçurumun başına gelemeyen benim; bir adım daha diye, kendi elleriyle daha derine iten de benim. . .

Etkilendiği Yazarlar:
kafka,nietzche,murathan mungan,erich fromm,


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Asuman Dölek, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.