Düşgücü güzelliği, adaleti, mutluluğu yaratır. -Pascal |
|
||||||||||
|
GLOBALİZM, Globalizm,globalleşme;Dünya hakimiyetini amaçlayan süper gücün Kızıl Elma’sı.Geri kalmış ve gelişmekte olan toplumlara,sanki altın tepside sunulan kalkınma ve refah projesi. Her ne hikmetse bir çok millet ve topluluklarca kalkınmışlık ve çağdaşlık modeli gibi algılanan globalizm,aslında;tek güce itaat,kölelik ve tam anlamıyla bir yok oluştur. Globalizmin en önemli özelliği alt kültürleri tetiklemesidir. Globalizm,önündeki en büyük engel olan,milli kültürü,milli devleti ve millet olma bilincini bertaraf etmek için,toplumların alt kültürlerini tetikleyip ön plana çıkararak amacına ulaşmayı hedefler. Milli devletlerin mevcudiyeti ve milletlerin hayatiyeti bu ulvi amacın önünü tıkamaktadır. Bütünü yok etmek için parçalara ayırmak gerekmektedir. Bunun yolu da alt kültürlerin ve kabile aşiret milliyetçiliğinin güçlendirilmesinden geçmektedir. Avrupa Birliği Uyum Yasaları olarak bilinen;ana dilde yayın,ana dilde eğitim ve öğretim çiftestandartlı insan hakları uygulamaları,ikiz sözleşmeler gibi örneklerini çoğaltabileceğimiz daha bir sürü dayatmaların altında yatan asıl neden budur. Bu oyunun figüranları,aldıkları dış desteklere güvenerek,korunduklarını ve kollandıklarını sanmaktadırlar.(PKK örneğinde olduğu gibi.) Sırtları sıvazlanırken köleliğe bir adım daha yaklaştıklarının farkında bile olamıyorlar. Bu kölelik maratonunda,birliğe girebilmek için bir biriyle yarışan siyasilerin ve iktidarların durumu içler acısı . Bir milleti millet yapan unsurlar,o milletin olmazsa olmazları,aynı zamanda asgari müşterekleridir. Sınırları belli bağımsız bir kara parçası üzerinde yaşamak. VATAN. Toplumsal karakteri belirleyen müşterek bir kültüre sahip olmak. MİLLİ KÜLTÜR. Aynı dili konuşan,milli kültüre sahip;aynı mukaddeslere inanan,tasada ve kıvançta bir. MİLLET. Bu umdelerin tümünü temsil eden bir simge;kutsal bir alameti farika BAYRAK. Bunlar bir toplumu millet yapan değerleridir. O milletin kutsallarıdır. Olmazsa olmazlarıdır. Vatan : Şairin dediği gibi; “ Toprak,uğrunda ölen varsa vatandır.” Sınırların kaldırılmasını amaçlayan,siyasi ve ekonomik birleşmelerle birden fazla devletin tek devlet olma yolundaki çabalarının hedefinin milli devlet ve üniter yapı olduğuna şahit oluyoruz. Kendilerini,globalizmin tek ve yenilmez gladyatörü sayan süper güçler, zaman zaman sabırsızlanarak silaha sarılmaktadırlar. Globalizmin şövalyeleri,üstün silah gücü ve ileri teknolojiye sahip olmalarına rağmen,milli mukavemet karşısında mağlup olmaktadırlar. Rusya’nın Afganistan bozgunu,Amerika’nın Vietnam bataklığı ve Irak’taki perişanlığının altında yatan sebepler bu çerçevede tahlil edilmelidir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Celal Odabaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |