..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tarihten öğreniyoruz ki tarihten hiçbir şey öğrenmiyoruz. -Hegel
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sanat > NESRIN AKSU




30 Ağustos 2005
Fehim Paşa Konağı  
NESRIN AKSU
Anımsarken bir yumruk boğazımda düğümleniyorum


:BHHJ:

Anımsarken bir yumruk boğazımda düğümleniyorum , tam hatırlamıyorum on ya da onbir yaşlarıydı çocukluktan zorla çıkmaya cabaladığımız, gençliğe koşar adımlarla gitmek istediğimiz ama gençliğin kapısında kabul görmediğimiz yaşlar. Babamın memuriyeti nedeniyle doğunun kücük bir ilçesinde karın soğuğundan, külfetlerinden, ilçe evlerinin kömür kokan tek göz odalarından ve metrekareye düşen acıdan habersiz bahar kokan Erzurum yıllarıydı.

Suyun sesi denildiğinde ilk akla gelen nedir? Musluktan yahut dereden akan su……vs Hiç düsündünüz mu ayak altında maddenin katı halden sıvi hale gelişindeki o güzelim sesi ve bu sesin sizde uyandırdıklarını? Erzurum’da bu özlenen ses baharın habercisiydi, benim icinse bu sesin çevirisi “tatil ve uzaklar” anlamına geliyordu. Ama o yıl öyle olmamıştı. Nedenini şu an bile hatırlayamadığım bir sebepten dolayı yarı yıl tatilinde soğuk, buz ve zincirler eşliğinde cıktık yola. Yolculuğumuz hakkında kafamda hiçbir fotoğraf karesi kalmamasina karşlık ilk beliren kare ışıklar, kocaman geliş-gidiş yollar, ne çok arabalar, sayısız insanlar. Gece bile karartamamış bu şehri. Soğuk hemde geldiğimiz yerleri aratmayacak bir soğuk ama üşümüyorum insanın içini sıcacık yapan bir duruşu, bir azameti var bu şehrin. Tanımlayamadığım ama huzur veren duygular arasında gel-gitler yaşarken düsünürum; sehir mi beni kendine bağlayan yoksa konuk oldugumuz anne yarısı ev mi? Bilmeden ne çok severim bu şehri. O yaşlarda bu şehirle ilgili tek bildiğim ise Anıtkabir’in burada bulunduğu ve başkentimiz olduğu.

Zemheri ayazında bir konuk nasıl ağırlanır ne yapılır bu koca şehirde? İyiki akla gelmiş hoş gelmiş sefa gelmiş, kimin aklına geldiyse ne iyi etmişte söylemiş, her nasıl olduysa tiyatroya bilet alınmıs. Hiç unutmam Altındağ Devlet Tiyatrosu, oyunun adı ise “Fehim Paşa Konaği”. Soluksuz izlenen bir oyun ve yıllarca zihinde büyüyen bir aşk. İzlediğim ilk oyun, bu şehre sorulan soru işaretlerinin cevabı, anlamsız diye nitelenen duyguların tercümanı.

Onyedi yıl sonra yine başkentteyim ama bu sefer başka ülkenin başka kültürün başkenti Bu başkentte zemheri ayazaları yok ama cöl rüzgarlarında üşüyorum, sehri saran sanat kokusu yok, şehri saran saraylar var ama “Fehim Paşa Konağı” yok




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Özlemin Kokusu
Kısacık Bır Ask...
Yapboz Mısalı Yasam
Dostluk...
Adin Bosluk İste...
Kardelen
Dikenlerin İç Kanatması
... Keske
Umudun Otesindeki Umut
Eyvahhhh Anlaşılmıyorum

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Doğmamış Çocuğa... [Öykü]
Yasanılası Yalnızlık... [Öykü]
[Öykü]
Avrupa Birliği ve Üyeliğimiz [İnceleme]


NESRIN AKSU kimdir?

iZMIR'DE SOLUK ALIP VERMEK ISTIYORUM

Etkilendiği Yazarlar:
BIILMIYORUM


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © NESRIN AKSU, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.