Zamanı gelen bir düşüncenin gücüne hiçbir ordu karşı koyamaz. -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
BENGİ BİR GÜZEL Bilmem ki gönlümün sahibi Hangi bir güzel ? Saçları kabuslarıma pelerin Gözleri ateş rengi bir güzel... Cennetten bir çift inci düşmüş gözlerine Tekmil dualarım bakışlarında kaybolmuş Kaç kere unutmuşum, seni, Gözlerim unutmamış... Masmavi bir heyecan kaplamış yüreğimi... Bir kerecik düşlerime gözlerin deyse Kudemânın aşklarını anlatırmışım ifrite ‘Seviyorum seni’ dermişim güzel kız, ‘Âşığım sana, söz yerindeyse...’ Aklımda cazibesi Pençeleri pencereye düşmüş hayallerin Dilimde türküsü akşam kokulu fenerlerin. Ruhumun yapraklarına Kezzaplar yağdırılır, Bilmem kaç şiddetinde zelzeleler Beynimin en tenha semtlerini deler... Belki göreceğim daha neler Duyacağım belki Daha ne bahaneler... Tekil bir aşk yaşayacağım ömrüm boyunca Âteş-i aşkta eriyeceğim Kûfî bir alınyazısı okuyacağım... Bir ara gelirsin belki Ama tanıyamazsın, bilirim Gözlüklüyüm, bıyık bıraktım... Bilmem ki gönlümün sahibi Hangi bir güzel ? Susuşları âbidevâri asırlara meydan okur, Bakışları bengi bir güzel... Makamsız şarkılar firar etmiş Dudakların arasından Şeb-i yeldâ bayramıymış düşlerimin... Bazen Kerem’in yüreğindeki kandilmişim Dokunanı dağlarmışım, Bazen Aslı’nın elindeki mendilmişim Dokunsalar ağlarmışım... Sesin ummanımda akseden Bir alâmet-i fârikaymış Dinleyeni mahv ü perîşan edermiş Dinlemeyeni binler kere pişman Hele, sessiz adımlarla gelişin Bir hârikaymış... Zirvesine çıktım, Semâya uzanmış tepelerin... Deryasında yüzdüm Ayyûka çıkmış dalgaların... Beynelmilel hisleri yazdım Kelebek kanatlarına... Ayaklarımı gezdirdim sokaklarda, her gece Yıldızların saklambacını İzlettim gözlerime Sen yoktun orada, sen yoktun sadece... Sermest olurum İsmin bir dile dokunduğunda, Nâzenîn güzeller arasında Âsude bir prenses gibi Hücrelerime aşkını telkin edersin Kuzgunî bir siyahlık Perçinler gönül ufkumu, Zanneder görenler; serbest olurum... Hayatım aşk mısraları yazılı bir kağıtsa Ne de güzel olur, Mürettipler göz yaşlarımı teksîr ettirip Âşıklara dağıtsa... Aynı anda ölürler Aynı yere gömülürler Olur ya, gelirsin belki Ama tanıyamazsın, bilirim Geride bir ayrılık bıraktım... Bilmem ki gönlümün sahibi Hangi bir güzel ? Göz yaşları toprağa âb-ı hayat, Kendisi güzeller hevengi bir güzel... Her gece bir rüyadan bir rüyaya koşarmışım Fışkırırmış yüzümden perâkende handeler Bir tanesini yakalamak için Dualar edermişim, yazarmışım neşîdeler... Her âşığa bir mâşuk yaratılırmış Benimki sensin sanarmışım Dört bir yana seslenirmişim: Âah yâr!... Semâdan, her gence bir yâr atılırmış, Yapılırmış keşîdeler Heveslenirmişim, yanarmışım Çalar saatler, Düşlerimin en güzel saatlerini çalarmış Uyanırmışım... Yüzün ziyâlara gömülmüş Nur üstüne nurdur Bir kez bakan Artık, başka bir şey göremiyordur... Mevsim kış, sene kıyamet yılıdır Âhir zaman dergâhlarının kapısında İsmin yazılıdır Okuyan artık, başka kelime bilmiyordur... Bilmezsin sen âah, Sevdan ne kadar zordur... Yan, ey bedbaht duygulara müptelâ beden Git, ey müebbet aşka mahkûm olmuş akıl O, olmayınca görmeyen göz Yeryüzünün her yüzünde dağ ara, Dökülecekler avuçlarımdan kum misâli... Işıt mekânımı ey âfet-i devrân İşte sana karanlıklarla boğulmuş Baht-ı siyah bir mağara... Yok et, gözlerimdeki feri Ateşte eriyen mum misâli... Senden gayrısını görmesinler... Ne bir Budist duasında Ne Mecûsi bir alevdeyim Arama boşuna başka yerlerde Kâf dağındaki evdeyim Haydi, gel, kapımı açık bıraktım... Değildir gönlümün sahibi Herhangi bir güzel... Huyu huyuma uygun, boyu boyuma O, yaşımın dengi bir güzel...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin Yıldız, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |