Yaşamdan korkmayın çocuklar. İyi, doğru bir şey yaptınız mı yaşam öyle güzel ki. - Dostoyevski |
|
||||||||||
|
Bir yanda açılmış ellerim gökyüzüne Bir yanda duası kimsesizlerin... Gözlerime tutturulmuşsun sen Nereye baksam seni görürüm... Zümrüt bir sayfa daha çevrilince hayattan Kalemin en kadim mısraları okunur Her evin bacasından şiir tüter, artık... Masalcılar hep seni anlatır Güle hep bülbül dinletilir Dillere sığmaz olur şarkılar... Mevsimi fark etmez, Bazı ellerde saz, bazı ellerde keman Notalarla yıkanır zaman... Her saniyeye bir beste dokunur Aşk, gökyüzüne yeniden yazılır Yeniden câmekanlara ikinci el gözler dizilir Kapkara, masmavi, yemyeşil Acemiler bilmez Marifet bakıştadır gözde değil... Bir ben, bir kağıt, bir de gözlerin... Birbiri ardınca vurulmuş âşıklar Kan sıcak, yara taze, iz derin... Gözlerime tutturulmuşsun sen Nereye baksam seni görürüm... Bir rengi daha solunca eleğimsağmanın Yürekler tel örgülerle çevrilir Bütün sokaklar çıkmaz sokağa çıkar Gönül tepesinde âteş sesli bir güvercin öter Konuştukça yakar herkesi... Bazı dillerde vur emri, bazı dillerde ‘aman’ Kanlarla boyanır zaman... Bir göç başlar düşler tepesine... Alınyazıları bulutlarda dolaşır Yıllar eskitir gölgeleri hep Canlar verilir sevgilinin uğruna Kalpler kırılır yokken bir sebep!.. Gözyaşları geceyarıları doğarlar Ve uykuları boğarlar... Acemiler bilmez Marifet akıştadır, yüzde değil... Bir ben, bir mehtap, bir de gözlerin... Gecelerin hatıratını dinlemeye başlarım Bitmesiyle gündüzlerin... Gözlerime tutturulmuşsun sen Nereye baksam seni görürüm... Bazen gönül bahçemden firar eden kaçak olursun Her adımın beynimi inletir, Bazen yüreğime saplanan bıçak olursun Her çırpınışım ruhumu serinletir... Tırmanır ayaklarım katlarını semânın Her hamlemde uzaklaşırsın benden İçer dudaklarım, yeryüzünün en muhteşem andını Çizerken ellerim bir tezhibin hatlarını... Bazı yerlerde misk ü amber, bazı yerlerde duman İnzivaya çekilir zaman... Söylesene, hayallerim yandı mı? Acemiler bilmez Marifet aşktadır, bizde değil Ve bütün âşıklar aynı yaştadır Çok da değil, az da değil İnan bana fazla değil... Bir ben, bir sen, bir de gözlerin... Gözlerime tutturulmuşsun sen Nereye baksam seni görürüm... ... Gözlerime tutturulmuşsun sen Ağladığımda düşüverirsin...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin Yıldız, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |