..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"...öyküyü yazan bilge, beşinci ya da altıncı göbekten kral torunu olduğumu ortaya çıkaracak şekilde belirleyebilir soyumu." -Cervantes, Don Quijote
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Öyküsel > Ayşe ATILGAN




20 Şubat 2006
Öğrenmek ve Öğretmek  
Ayşe ATILGAN

:BJII:



ÖĞRENMEK VE ÖĞRETMEK


Sahira o cennet bahçesinden bu cennet bahçesine süzülürken Sirius’dan üç melek geldi. Dediler “sana bir müjdemiz var”
-     Nedir nedir!?…
Meraklanmıştı Sahira.
-     Zamanın geldi dünyaya gidiyorsun. Şimdi bir serçe olup konacaksın evinin penceresine. Göreceksin dünyadaki aileni.
-     “İstemiyorum” dedi Sahira usulca.
Kaçarken oldu bir serçe
Konuverdi bir pencereye
Annesi anladı mı ne
Başladı konuşmaya serçeyle
-     Sen ne güzelsin şeysin böyle
-     Hoş geldin evime.
Sahira’nın gözleri gördü annesini
Annesinin gözleri serçeyi.
Uçtu geldi Sahira cennetine. Meleklere dedi. “İstemiyorum.”
Duymuştu dünyalık hikayeleri. Korkmuş muydu ne? İstemiyordu işte. Gitmeyecekti dünyaya. Şiddet vardı dünyada. Açlık vardı. Yoksulluk vardı. Çocuklar ölüyordu Afrika mıydı neydi ?İşte orada.Düşünceli yürürken cennetinde, bilge ruh geldi.
-     Zamanın gelmiş dünyaya gidiyormuşsun.
Dedi Sahira “gitmiyorum.”
Anlamıştı bilge ruh. Korkuyordu Sahira. Başladı anlatmaya.
“İnsan demek sevgi demektir. Sevgi demek bütünlük demektir. Görmedin mi annenin gözlerindeki sevgiyi. Nasıl sevdi o küçük serçeyi.
İnsan demek hissetmek demektir. Nasıl hissetti annen o küçük serçeyi?
İnsan demek duymak demektir. Annen duydu o küçük serçeyi.
Öğrenmek ve öğretmek için gidersin dünyaya. Ama iyiyi öğretirsin ama kötüyü. O senin iraden işte. Unutma öğrenmeye ve öğretmeye gidiyorsun.İnsan demek varolmak demektir.”
Sahira merak etti sevgiyi. Görmeyi, dokunmayı, hissetmeyi. Annesinin gözlerindeki ışıltıyı hatırladı. Uçtu bir serçe olup pencereye.
Annesi ile geldi yine göz göze.
Annesi dedi “gitme.”
Bir iki kırıntı verdi serçeye.
Karnını severek dedi “bak bu minik bir serçe”
Döndü Sahira cennete.
İstiyor muydu dünyayı ne?
Bilge ruh neler anlatmıştı öyle.
Kendi kendine söz verdi iyiyi öğretmeliyim diye.
Melekler geldi dediler “hazır mısın?”Sahira biraz korkak , umutlu ve meraklı dedi “evet.”Uzattılar ona bir antlaşma imzaladı. Sıradaki insan adayları “görüşeceğiz yine dünyada” diyerek vedalaştı. Melekler sardı etrafını “asla yalnız olmayacaksın biz hep seninleyiz”. Bilge ruh göz kırptı uzaktan dedi “unutma seninleyim.”
Açıldı cennetin kapısı. Annesinin kucağındaydı işte. Bilge ruhun dediği gibi hissetti annesinin kokusunu. Annesi nasılda sevgiyle bakıyordu. Gülümsedi Sahira. Annesi dedi “meleklere gülümsüyor.”
Sahira çıktı geldi cennetten dünyaya. Korkularıyla, umutlarıyla, meraklarıyla . O söz vermişti iyiyi öğreteceğim diye.
Sen ne öğretiyorsun?
Sevgi ve ışıkla kal…

Bilirkişi Serapis Bey: İyi güzel hoş yazıyorsun da Ayşa’nım bu arada sen ne öğretiyorsun!?




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın öyküsel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gökten Düşen Üç Elma
Gökten Düşen Üç Elma
Yolcu
Yavru Kekliğin Gözyaşları

Yazarın şiir ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yunus Balığı
Ego Üzerine
Metal Fırtına Bağdat Kafe Imagine
Yaratandan İnsana
İnsan Olmak
Artı Eksi= Varolmak
Latife Hanım
Küçük Şeyler
Canın Bugün Birşeylere mi Sıkıldı?
Zamanın Kendi İçindeki Doğrular


Ayşe ATILGAN kimdir?

Ayşe ATILGAN

Etkilendiği Yazarlar:
Kerime Nadir


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ayşe ATILGAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.