Sevgi sabırlı ve yürektendir, sevgi kıskanç ve övüngen değildir. -İncil |
|
||||||||||
|
Aydınlatır seni ışık bilgide. Akılla yükselir,bilgiyle büyür, kişi bunlar ile itibar görür.'' Diyordu yusuf has hacib kutadgu biligde.eser bundan 1900 yıl önce yazılmış ,üzerinden asırlar geçmiş,çağlar kapanıp çağlar açılmış ve yıl 2006 eser de olduğu gibi hala bilgi,çağının en önemli varlığı insanlar için. Bilgiler çoğaldı,teknoloji gelişti insanlar tam bir yağmur altındalar;ama ılık bir nisan sabahın da delice ıslanma hissi yaratan bir yağmur değildi bu...adımların sağlam olması,düşüncelerin çok boyutlu olması gereğini ortaya koyan bir bilgi yağmuru ... önce gözlerimizi geçmişe dikelim,dünya var olduğundan beri milyarlarca insan geldi geçti,ama bakarsanız kaçının ismi dünyada halen yaşıyor?en eskilere iskendere ,atillaya ,fatih sultan mehmete edisona,gramhele,sokrata,ibn-i sinaya,mimar sinana ... kadar uzana bir liste ama dünya tarihi açısından bakınca ne kadar azlar,kimi hükümdarlığıyla kimi mucitliğiyle kimisi düşünceleriyle dünyayı değiştirdi peki onların farkı neydi?yetinmeyen insanlardı onlar, mesela fatih sultan mehmet istanbulu almış daha nice yerleri osmanlı topraklarına katmış sadece bu kadar mı fatih tam 6 dil bilmekteydi,avni mahlasıyla şiirler yazmıştı,sadece devlet adamı değildi o. Atatürk için onu sevmeyen ve zamanın posta müdürü olan kurtulış savaşı sırasında onun telgraf sistemini kullanmasını engellemeye çalışan adam Refik Halit Karay onun için ''Cüceleşmeyen dev'' ibaresini kullanıyor yıllar sonra. dönemindeki pek çok liderin adı bile aılmaz iken atatürk çağını aşmış ve hala saygı görmekte.Neden?çünkü atatürk bir devlet adamı yanında düşünür,ileri görüşlü,devrimci... gibi bir çok özelliğe sahipti.o tam bir kitap kurduydu doğu cephesinde görev yaparken gündüz savaşıp gece kitap okuyacak kadar bir kurttu.locke;comte;ibn-i sina,imam gazali...hepsi kuracağı devlete ulaşma yolunda birer ışık oldu ona.hatta bugünkü cumhuriyet ve inkilap fikirlerinin çıkış noktası jean jacques reusseau'nun toplum sözleşmesi adlı fransız devrimine zemin hazırlamış olan eseridir.bunlarla kalır mı o bir vals ustası iyi bir yüzücü... onu yaşatan bir çok özellik. hayat yolun da başarı her zaman dar kafalı olmayan çok yönlü olan insanlara yar olacaktır. işte benim başarıdan anladığım şey bu ölümsüz kalabilmek.herkes belki çocuklarına ev araba bırakabilir ama arkamızdan gelenlere bırakacağımız en ölümsüz şey övünülecek bir isim bırakmak olmalı.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © gökhan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |