Yaşamak ne güzel şey be kardeşim. -Nâzım Hikmet |
|
||||||||||
|
Hatırlayamamam doğal diyelim. Hayatımın ilk zamanlarıydı ve anı kutum henüz hazır değildi belki. Belki ben asıllı değildi bana alınanlar. Oyuncaklar, elbiseler... Bir şeylerin ilk olduğuna karar verdiğimiz, beynimize resmedilen anları bu kutulara doldurduk. İçine önce ne koyduk? Kim bilir Ankara'nın hangi puslu seksen küsürleriydi. Hayatımın en uzun yolculuğu olsa gerek, Ankara' nın Aydınlıkevler semtinden Kızılay semtine geliyoruz. O zamanlar dünyanın en güzel koltuğu olan babamın dizleri beni uykuya almış. Göz kapaklarım her sert frende aralanırken bulanık yol ışıkları, caddeler, camda kafası zıplayan yorgun insanlar hayal gibi görünüp kayboluyor. Birden uzun süre kaybolmayan ışıkların arasına giriyoruz. Daha kalabalık, daha aydınlık bir yerlerdeyiz. Ovuşturduğum gözlerimin arasından bir de bakıyorum ki Tom ve Jerry birbirlerini kovalamakta. Koca bir apartmanın cadde yüzünde dev gibi bir televizyon! Babama dönüyorum heyecanla " baba bak bak baakkk". Gözleri yorgunluktan süzülmüş babam aniden heyecanlanıyor. "Kalk hanım kalk gelmişiz!" . Apar topar otobüsten aşağıya iniyoruz. "Aslan kızım" diyor babam "cin gibi cinn". Zamanla anlıyorum ki buna övgü ve gurulanmak deniyor. Tom ve Jerry evde yeni alınmış siyah beyaz televizyonumuzda da var. Ama bu his her yerde yok ki...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © defne, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |