..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İçine koyabileceğin bir karanlığın olmadan, bir ışığın olamaz. -Arlo Guthrie
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > ATAKAN İNAN




8 Eylül 2006
Ayrılık Ben Sahil ve Bir Adam  
ATAKAN İNAN
Ve aramızda duran o kadehin anlamını daha iyi anlıyordum. Bir ayrılık sadece bir ayrılıktır ve yeni bir sayfanın başlangıcıdır. Ama her son mutlaka o yazgının başlangıcı kadar saf ve onurlu olmalıydı.


:AGFE:
Kumsalda oturup batan güneşi izliyordu adam. Gece, yıldızlar ve ay eşliğinde yeni bir serana ta başlamak üzereydi. Saatler ilerledikçe kumsal kızgın sıcaklığını hoş bir ılıklığa bırakmıştı. Adam kendini sere serpe bu kumların üzerine bıraktı. Elleri kumların üzerinde öylesine narin hareket ediyordu ki sanki sevdiği kadının tenini okşuyordu. Belki de bu kumsalın ılıklığı ona tanıdık bir sıcaklığı taşımıştı. Çevresinden toparladığı çalı çırpıyı tutuşturdu adam. Ateşin yüzünde dans edişini seyrediyordum. Adam benden bi haber yanında duran poşeti açtı içerisinde bir şişe çıkardı ve önündeki iki plastik bardağı doldurdu. Beklediği biri varmış gibi görünüyordu. Saatler ilerledikçe sadece adamın kadehinin dolup boşaldığını fark ettim. Uzun sahilde sadece ikimiz vardık. Belki de onun için sadece kendisi vardı. Yaktığı ateş adamın yüzünde dans etmeye devam ediyordu. Ve bu dans, gözyaşları ile birleşince ay ışığı ve denizi kıskandıran bir yakamoz oyununa dönüşüyordu. Bu gece ne benim nede onun bu sahili bırakıp gitme isteğimiz yoktu. Adam sigarasını yaktı kibrit aleviyle aydınlanan yüzünde gördüğüm o mağrur savaşçı ifadesi beni oldukça etkilemişti. Belli ki birçok savaştan galip çıkmıştı ama yorgundu halsizdi. Önünde duran son savaşına çıkmak istemiyormuş gibi bir hali vardı. Bu savaştan kaçıyordu onu yıkan ya da böyle zayıflatan şey ne olabilirdi. Kibrit alevinde gördüğüm o yüz hiç yıkılmamış yorgun ama azimli bir savaşçının yüzü idi. Ama bu davranışlar ve hareketler bu savaşçının yüzündeki ifadenin tam tersini söylüyorlardı. Yerimden doğrulup adamın yanına doğru ilerleme başladım. Ayaklarım o ılık kumun üzerinde yürürken içimde ki o anlam veremediğim duyguyu yaşarak son adımlarıma doğru yaklaştım. Müsaadesini istedim yanına ayaklarımı kavuşturarak oturdum. Yüzünde gözlerinin parlaklığına hiç yakışmayan bir gülümseme vardı. Konuştuk gün ilk ışıklarını guruba vurana kadar konuştuk. O kadeh hiç ellenmeden bütün gece aramızda durdu. Kendimi tutamayıp o soruyu sordum. Adam yüzüme baktı sigarasından öyle derin bir nefes çekti ki sigarasının koru ikimizin de yüzünü aydınlatmıştı. Hayat zaten bir savaştır ama hiçbir savaşçı onursuz bir şekilde vurulmayı ve yenilgiye uğratılmayı hak etmez dedi. Ve o cevap içimdeki tüm acıları dışarı çıkarmıştı. Şu anda o adamla bir bedeni paylaşıyordum. Ve aramızda duran o kadehin anlamını daha iyi anlıyordum. Bir ayrılık sadece bir ayrılıktır ve yeni bir sayfanın başlangıcıdır. Ama her son mutlaka o yazgının başlangıcı kadar saf ve onurlu olmalıydı. Gözlerimi denizin en yüksek dalgasına diktim üzerimdekilere ve sabahın o soğukluğuna aldırmadan kulaçlarımla o dalgayı kucakladım ve tüm bedenimi sarmasına izin verdim. Gözlerimi açtığımda sahildeydim. Islak kumların arasında çekilen dalganın vücudumu okşayışını hissettim. Ve ayağa kalktığımda gene o kumsalda seni gördüm. Anlamıştım bir zehirdin benim vücudumu saran yüreğimi dağlayan ve bu savaşta ben galip gelemeyecektim. Çünkü sen beni benimle tüketirken ben seni seninle yüceltmiştim. Ve şimdi sensizlikle seni tüketmeye çalışacaktım.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ayrılığın Evreleri
Bir Ayrılık Sonrası
Bir Ayrılığın Ardından Yaşanacak Olası Senaryolar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Nesin Sen Kadınım [Şiir]
Bizi Anlattım [Şiir]
Korkuyorum [Şiir]
Aşkımız Nihavent Makamı [Şiir]
Dokuz Canımda Sen [Şiir]
İki Gönül Tüccarı [Şiir]
Gitmek İstiyoruz [Şiir]
Aşkla Tükeneceğiz [Şiir]
Sen Hiç Sigarasız Kaldınmı [Şiir]
Bir Gariptir Bu Zaman da Aşk [Şiir]


ATAKAN İNAN kimdir?

Hiç bir zaman adımın önüne yada sahsi kişiliğime edebi bir adı yüklemedim. Yazdığım şeyler içimden gelen öfkenin, arzuların, gözyaşlarının, sorumlulukların ve sorumsuzlukların beyaz sayfaya düşmesi idi. Benden önce belirlenmiş edebi kalıplar içersinde uygun yerlere düşerek sizlere ulaştı. Ben sadece acılara inanınırım. Ve acılardır aşkı hayatı besleyen.

Etkilendiği Yazarlar:
Yılmaz Erdoğan, Ü. Yaşar Oğuzcan. Nazım Hikmet Ran, Yusuf Hayaloğlu, Şule Erdem, Ahmet Günbay Yıldız ve Zuhal Olcay


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ATAKAN İNAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.