..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ben bir öğretmen değil, bir uyandırıcıyım. -Robert Frost
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Yeraltı > Gökçe Gün




18 Aralık 2006
İntihar Planı  
Gökçe Gün
......Geriye sadece zehri içeceğe katmak ve izlemek kalıyordu. Kolay gibi görünüyordu ama hemen sonuca varmayacaktı, önce denemeliydi. "Başlamazsan bitmez" hep böyle söylerdi babası......


:AHHF:
Herşeyi hazırlamıştı, bugün yapacaktı. En zor kısmı karar vermek olmuştu. Hazırlıklar beklediğinden çok daha kısa sürmüştü. Özellikle zehri bulmanın zor olacağını sanıyordu ama internet düşündüğünden çok daha fazla yardımcı olmuştu. Geriye sadece zehri içeceğe katmak ve izlemek kalıyordu. Kolay gibi görünüyordu ama hemen sonuca varmayacaktı, önce denemeliydi. "Başlamazsan bitmez" hep böyle söylerdi babası. Aklına babasının bu sözü gelince hafif bir şekilde gülümsedi. Hayatı teorik yaşayanlardandı. Hani o herşeyi aklında kurup, düşünüp, olası sonuçları görüp gerçek hayata geçirmeyenlerden. Ama bu sefer farklıydı bu sefer başlayacak ve bitirecekti.
Düşüncelerinden sıyrılmaya çalışarak kafasını iki yana salladı ve ayağa kalktı. Bir kaç haftadır ilk defa annesini ve babasını ziyarete gidecekti. Ev arkadaşına veda etmek için yanına gitti. Fazla şüphe uyandırmak istemiyordu fakat elinde değildi, gerçekten sevdiği bir arkadaşını belki son kez görüyordu. Sarıldı ve yanaklarından öptü arkadaşı biraz şaşırmıştı ama bazen böyle garip şeyler yaptığını biliyordu, altında fazla bir anlam aramadı.
Yolda da aklına hep babası geliyordu. Babasının kendisine özgü bir motive yöntemi vardı, her zaman kardeşiyle kendisini doldurmaya çalışırdı. Mesela önemli sınavlarından önce genellikle geçemeyeceklerini söyler, yeteri kadar çalışmadıklarını vurgular ve hakketmeden başarılı olamayacaklarını yinelerdi. Her zaman babası yüzünden her işe bir adım geriden başladığını düşünürdü. Sanki kalkıştığı hiç bir işi başaramayacağını biliyor ve bu nedenle kendini hiç bir işe tam olarak veremiyordu. Gerçi bu alışkanlık onu çok büyük bir yükten kurtarıyordu, hayal kırıklığı. Hayatında belki hiç hüsran yaşamamıştı çünkü beklentileri hiçbir zaman yüksek olmamıştı. Herşeyden alabildiğini alıyor kendini hiçbirşeye bağlamıyordu. Babasının çok küçük bir davranış biçiminin onda ne kadar çok karakter özelliği oluşturduğunu düşünüp şaşırdı. Yine hafif bir şekilde gülümsedi.
Eve vardığında (hala burayı evi olarak adlandırmayı seviyordu) kapıyı annesi açtı, kucaklaştılar. Babasıyla da öpüşüp konuşmaya başladırlar. Bu tarz aile buluşmalarındaki sevgi gösterilerini hep sahte bulurdu. Sanki herkes zorunda olduğu için sarılıp öpüşür ya da hiç umurunda olmasada birbirlerine nasıl olduklarını sorardı. Aslında o gerçekten merak ediyordu nasıl olduklarını ama yinede bu izlenimden bir türlü kurtulamıyordu işte. Uzun bir süre sohbet ettikten sonra babası birer kahve yap ta içelim demişti. O anın planı için mükemmel olduğunu düşünmüştü. Herkesin gözü önünde yapacaktı. Bir an fikrinin güzelliğine kendini kaptırıp gülümsedi. Sonra babası fikrini değiştirmeden kahveleri yapmaya gitmenin iyi olacağına karar verdi. Mutfağa gidip kahveleri hazırladı tabi bardaklardan birinede daha önceden hazırladığı zehri boşalttı.
İlk yudumlarını aldıkları sırada babası ona hayatında neler olduğunu işinin nasıl gittiğini soruyordu. Anlatmayı fazla sevmediği şeylerdi bunlar çünkü başarılı değildi. Tabiki babasının içini rahatlatmak için bazı şeyleri farklı anlattı. Gerçeğin öbjektif olduğunu düşünürdü. Babasının, işlerinin iyi gittiğini düşünmesi bunu babası için doğru yapıyordu. Yani teknik olarak yalan söylemiyordu. İşiyle ilgili sohbet bir süre devam etti.
Babası öksürmeye başladığında kendini gülmekten alamdı. Kahkaha atmıyordu, gülüyordu. Huzurlu ve rahat bir şekilde, sanki yıllardır taşıdığı bir sorumluluğu üzerinden atmıştı. Uzun süredir taşıdığı çok ağır bir yükten kurtulmuştu. Babasının öksürüklerinin sesi yükselince içeri odadan annesi koştu, merakla ne olduğuna bakmaya gelmişti. Annesi mutfaktan bir kaç çeşit ilaç getirdi. O sadece izliyordu hiç müdahale etmeden gülüyor ve izliyordu. Bir süre sonra öksürükler kesilmeye başladı onun yerine çok sesli bir şekilde nefes almaya çalışıyordu babası. Tam bu sırada babasının yanına gitti, gülümseyerek babasının kulağına "elveda" dedi ve annesine göstermeden babasının cebine içinden zehri boşalttığı şişeyi koydu. Bir süre sonra telefona gitti ve ambulansı aradı. Sesini biraz ağlamaklı yapmaya çalışarak şunları söyledi : "Babam bir çeşit nöbet geçiriyor, nefes alamıyor. Bir ambulans gönderin, adresimiz....."



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güneş Tersten Doğarken...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gecenin Müziği [Deneme]


Gökçe Gün kimdir?

yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Hayyam, Orhan Veli


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gökçe Gün, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.