Dünyada insandan çok aptal var. -Heinrich Heine |
|
||||||||||
|
her parçaya; bir parça şizofren yalnızlık bir parçaya; panik-atak alışkanlık paramparça manik-depresif kırılganlık… bana ait olmayan gözlere mi dokunuyorum ? iki farklı hüznün çarpışmasından doğmuş olacağı düşünülen tuzlu su kıvamında mı bu ıslaklık ? ben mi ağlıyorum arka yüzü siyaha boyalı camlarda ? bu gece ürkütüyor karanlık.. çocukların ruhsal ve ahlaki gelişimine engel teşkil ettiği gerekçesiyle.. çünkü içerde gözyaşı ve kahkaha sevişmekte çünkü içerde nur topu gibi bir çelişki üremekte.. okuduğun bir romandan kaçıp geleceğim sana katilin olacağım ya da sevgilin iki ihtimal içinde bağışla beni başka bir tercih bırakamadığım içinse üzgünüm duymak istediğin sesleri takip et.. eğer takip edilmiyorsam, bunun içinde üzgünüm.. ben üzgün ve aç bir coğrafyayım.. coğrafyamda iklimler geçirmeni isterdim.. kış yok hep sonbahar.. adı bile güzel.. mantığı bile sevilesi.. bahar ve son.. ve coğrafya.. gömülelim beraber toprağımıza.. ağlama sevgilim.. çünkü; eğer sen ağlarsan; toprak aşırı sulanır.. yarına ekebileceğimiz “her şey düzelecek tarlası” daha parselleşmeden daha üzerine işçilik yapılmadan ve daha ellerimiz toprakla uğraşırken yaralanmadan nadasa bırakamayız.. nadasın erdemi; huzura inancın kattığı bir bekleyiştir.. bekleyişler güzeldir, güzel güzel bekleyelim… olur mu sevgilim? bak bir kelebek daha kozasından çıktı.. bak tek renk nasıl da değişti, varlığı bile değişti.. sen soykırımı sevmezsin, gerektiği kadar kelebek öldür sevgilim.. a-politik bir aşk düşle herhangi bir fabrika sahibi olsan düzenlenen bir yanılış grevinde, kendine bile kalleş dersin.. işçini seversin.. sen gereğinden fazla tüzelsin.. makul maaş veren bir işverensin.. greve gerek yok, yanılmayı da kabullenirsin.. gerektiği kadar ağla sevgilim.. -ki ekip biçelim düşlerimizi.. sürebileceğimiz mantık tarlamız, yiyip, içebileceğimiz inancımız olsun.. giyinmeyi boşveririz, vakit kaybı.. çıplağız biz.. cüretkâr utanışın yansımasıyız.. şimdilik deniz yok pastoral fikirlerde.. istediğin zaman deniz yaparız.. ona bakar, onu severiz.. biz denizin içine girmeliyiz.. ama asla yüzeysel değil, profesyonel yüzmeliyiz.. ben sana yüzmeyi de öğretirim.. sen de bana üşümemeyi.. ahlak dediğin paslanmış bir kelepçe, özgürlüğün mavi bileklerine vurulu.. yenilik dediğin devrim değil mi ? devirelim mi baskı altındaki bozulan pilsizliği.. el ele verip devrim yapalım mı sevgilim? köpürelim!! sökülelim tutukluktan!! tutuklu gözlerini çıkar, tutkulu lenslerini tak.. bakışlarınla resmini çizelim pastel dünyanın.. hadi fırlayıp yetişelim başımıza geleceklere.. hala susuyor musun sevgilim? yara : yaramaz çocukların künyesine kazınmış iz biliyorum.. kıpırdamıyor perdeler rüzgar getirmedi hala yağmuru.. kıpırdamıyor dudakların.. sal beni gecenin korku dolu gözlerine anla bir kaos biriktiriyorum olası buluşmamız adına şimdiden adımıza ayinler düzenleniyor çocuk bahçelerinde susam sokağını izler miydin sevgilim? ben hep sokaklarda simit paylaşır, susam yerdim.. bilebilmeni isterdim seni hüznünle içime çekerken ağzımdaki susamı sevdiğimi.. susam yedikten sonra seni içtiğimi bilmeni.. ve tadabilmeni isterdim..susamadan.. görebilmeni isterdim bir çocuğu güldürdüğünü.. sanırım teknik olarak mümkün değil.. çünkü; ya çocuk uzakta duruyor.. ya da sen çocuğu göremiyorsun.. belki sen uzağı göremiyorsun.. neydi o rahatsızlığın ismi? aman boşver.. söylüyorum işte..görme duy sadece.. …gözlerin olabilmeyi isterdim… hızlı nefesler yüreğimin devrik hükümdarlığından dehşetli geceler, özlem ve tutkunun birleşiminden.. bu gece sevişmenin kokusu yayılıyorsa; iğrenç tarihin tarihi kaşınışın tarifinden.. sevmek mekanik değildir ki tekniğini bulalım.. görünen köy çoktan talan edildi yeniden ev yapalım mı sevgilim ? 2 oda 1 salon bahçesi de olsun ama.. müstakil bir yapı inşa edelim.. saman kağıta en çok yakışan dünyanın en zor sorusu bu hangisidir? “ okuduğumuzu anladık mı “ “ şair burada ne demek istemiş “ unuttuysan başa dönebilirsin.. sana ne kadar çok sevgilim dedim.. farkında mısın sevgilim? söylemeye çalıştığım şey yüreğimin moleküler yapısı hakkında yani öyle ki; odacıklara ayrılmış her odaya bir geç her geçene bir –miş eki.. her –miş ekine bir aşk her aşka bir parça acı.. ve bir kilit; içinde az acılı, bol baharatlı aşkın olduğu odanın kapısına.. kapılardan birini aralamaya çalışıyorum zamanlar geçmiş üstünden.. insanoğlu özlüyor mu geçmişini ? vuruluyor yüzüme kapılar.. kapılar hala kapalı mı sevgilim ? oysa kapalı bir kapının üzerine kapı kapanmaz.. - ki iki kapı üst üste durmaz sevgilim… düşleyebiliyor musun sevgilim? düşünmek ve düşlemek düş kökünden geliyor.. düşmeyelim sevgilim.. uçurumun tanımını yap bana.. gözlerine düşmek isterdim.. yere çakılıp kendi ağırlığımca kucağında doğmak.. doğduğum yeri sevmek..seni sevmek.. düşer miyiz? teknik olarak mümkün değil.. düşüncelerimiz düşer.. düşlerimiz düşmez!! çünkü düşünürken de, düşleriz.. biz düşerken de seni seviyorum deriz.. biz konuşan sevgilileriz.. konuştukça anlaşan, anlaştıkça sevişen.. susmasını da biliriz..sevişmesini de.. sahteliği sevmeyiz, çünkü kırılganız.. biz çiçeğin çocuklarıyız.. barış ve özgürlüğe ihtiyaç duyar, aşk yaşarız.. aşk yapar gibi yapmayız.. diğer kavramlar sadece bizim üzerimize kurulan devrik cümlelerdir.. ama biz devrik cümleleri de severiz.. mekan, zaman gereksiz.. biz ne olmayı istiyorsak; bir bildiğimiz olduğu için hissederiz.. biz aslında istediğimiz için kendimizi seçeriz.. çünkü biz aşkı adil yönetiriz..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hayal Taciri, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |