..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanlığın hangi filizi köreltilmek istenmişse, tersine o filiz daha gür büyümüştür. -Freud
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Yeraltı > LawLess




24 Haziran 2007
ve Dilenci  
Fanzin - Sokak Edebiyatı

LawLess


kapı çalıyo.. yada zil.. ne diyosanız.. benim için fark etmiyo.. ikisininde çalmasından nefret ediyorum.. iksinide sökmeyi çok ciddi anlamda düşündüm.. ve şimdi bu konuda mantıklı bi teori üretmeye çalışıyorum.. başarırsam kapısız ve zilsiz bi evde son derece sorunsuz bi şekilde yaşayabilirim.. kimsin.. Benim.. ne aydınlatıcı bi cevap.. "benim.." ne güsel bende benim.. herneyse sesi tanıyorum.. tanımasam da umrumda değil.. çok güven dolu bi kelime.. "benim..." "rahat ol kenks kapıyı açıp işinin başına dönebilirsin.." gibi bi cümlenin özetlenmiş hali.. dış kapıyı da giriş kapısınıda açıp işimin başına dönüyorum.. kısa bi ara.. ve beklenen ses..


:AHFB:
kapı çalıyo.. yada zil.. ne diyosanız.. benim için fark etmiyo.. ikisininde çalmasından nefret ediyorum.. iksinide sökmeyi çok ciddi anlamda düşündüm.. ve şimdi bu konuda mantıklı bi teori üretmeye çalışıyorum.. başarırsam kapısız ve zilsiz bi evde son derece sorunsuz bi şekilde yaşayabilirim..

kimsin..
Benim..

ne aydınlatıcı bi cevap.. "benim.." ne güsel bende benim.. herneyse sesi tanıyorum.. tanımasam da umrumda değil.. çok güven dolu bi kelime.. "benim..." "rahat ol kenks kapıyı açıp işinin başına dönebilirsin.." gibi bi cümlenin özetlenmiş hali.. dış kapıyı da giriş kapısınıda açıp işimin başına dönüyorum.. kısa bi ara.. ve beklenen ses..


yine mi içiyosun..

Emin olmak için biraz daha yaklaşabilirsin..



Neden bu kadar çok içiyorsun..

Bana bunu sormaya mı geldin..



Senin sorunun ne..

Ne yani şimdi bu.. sorunlarımı çözmeye geldiğin anlamı mı taşıyo..



Farkında mısın seninle iletişim kurmaya çalışıyorum..

Farkındayım.. ve bunu başarabilseydin muhtemelen bu kadar içmezdim..



Bu şartlar altında seninle nasıl iletişim kurmamı bekliyorsun ki..

Bekleyen ben değilim sensin..



Bak.. şunu yapmaktan vazgeç..

Neyi..



Of.. Bunu yapmaktan da vazgeç..

Sakin ol.. sadece Seninle iletişim kurmaya çalışıyorum..



Bunu hiç beklemediğim cevaplar ve sorularıma sorularla karşılık vererek mi yapmayı planlıyosun..

Hayır planlayan ben değilim sensin..



Of Of Of..

Biliyorum.. benden nefret ediyorsun..



ewet ama her zaman değil.. bazen çok hoşuma gidiyorsun..

eee buraya bana asılmaya mı geldin..



Of gelmedim.. yok unut gitsin.. gidiyorum..

gene bekleriz.. buralardayız..



ewet sen ve şarap şişen..

Sence de iyi bi ikili oluşturmuyomuyuz..



Mükemmelsiniz.. oysa biraz daha insancıl olsan.....

insancıl olsam seninlede mükemmel bi ikili olurduk.. biliyorum.. ve gene bekleriz..



senden nefret ediyorum..

Onuda biliyorum..



arkasından basit bi gülümseme.. güsel kız.. ama ruhu yok.. yeteri kadar değil.. sonra içmeye dewam ettim.. içiyordum.. köpek gibi içiyordum.. şarap şarap ve şarap.. ve tabi gazoz.. artık söylememe gerek yok.. öğrendiniz... ikisinide sek içmiyorum..

Çok yorgundum.. uykusuzluk..bütün beyin hüçrelerimi körelten baş ağrıları.. ve evde oturmaktan çok sıkılmıştım.. dışarı çıktım.. yürüdüm.. gelen ilk minübüse bindim.. kadıköy tarafına gidiyordu.. ve bende onunla gidiyordum.. ayaktaydım.. oturacak yer yoktu.. bundan kesinlikle şikayetçi değilim.. herkezi görebilmek hoşuma gider.. tek kötü yanı bazen canımı sıkacak insanlarda görüyor olmam.. tıpkı şu hatun gibi..

Kızıl saçlar.. siyah balyajlı.. Narin bir beden.. ve gözler.. mavi.. çok saf bi mavi.. bu tip gözleri heryerde göremezsiniz.. yok denecek kadar azdır.. nitekim sanrılarımda bile göremiyorum..

onun bir melek olduğunu söyleyemem.. ama en az onlar kadar masum olduğunu söyleyebilirim.. bu kadar masum insanlar için herşeyi yapardım.. buna kesinlikle değerler.. aynı masumluk yürümeye başlamamış her çoçukta vardır.. ewet onlar içinde herşeyi yaparım.. ama ne zamanki yürümeye başlarlar.. ruhlarıda kararmaya başlar..sözü açılmışken bide ağlayan kadınlara hiç dayananamam.. ağlamalarından nefret ediyorum.. ve hepsi ağlarken bi çoçuk kadar masumlaşırlar.. herneyse ne diyoduk..

he hatun..
bu hatun ruhunu çok iyi korumuş..

Çok insan tarafından kullanılmış.. kullanılmaya çalışılmış.. ama onu koruyan birşeyler var.. çok iyi bi aileye sahip.. her ikisiylede çok iyi anlaşıyo.. bu herkeze kısmet olmaz.. özelliklede gençlik çağlarında.. zordur aile ile anlaşmak.. özellikle bi süre ailenizden ayrı kalmışsanız.. şehir dşında üniversite gibi.. geri geldiğinizde.. anlaşamassınız.. yada zorlanırsınız..

sevgilisi.. çok canını yakmış.. eğer küfür etmek isteseydim.. bu konuyu oldukça uzatırdım.. ama istemiyorum havamda değilim.. tek merak ettiğim ona nasıl kıyabildiği..

herneyse bu hatun hakkında daha fazla konuşmiycam.. onun hakkında yanlış birşeyler söylemek istemem..

şöföre geçelim.. ehe çok eğlenceli adam.. gözlerini tam olarak göremiyorum.. aynadan yansıdığı kadarı.. ve ben aynalara inanmam.. o yüzden onu da geçelim..

En arkadaki elemana geçelim..
büyük hayallerin adamı.. çok cimri bi tipleme.. ve bu nefret ettiğim tiplemeler arasında yer alması için yeterli..
bencillik.. bu iç güdüden çok fazla nefret ediyorum.. ve hepimiz benciliz.. defalarca söylediğim gibi çektiğimiz acıların en büyük nedeni de bencilliklerimiz.. hala fikrimi değiştirmedim.. ahh herneyse tüm herkesi anlatmanın anlamı yok.. kitap değil.. fanzin yazıyoruz.. Ben en iyisi minübüsten iniyim.. hatta biraz da dolanıyım ortalıkta.. şu dilenciye rastlayana kadar..

dilenci.. benden ve tanıdığım bi çok insandan daha zengin.. çoğunluğu böyledir.. işi sayıasala dökmek gerekirse.. günklük 30-40 lira hasılat yaptıklarını var sayalım.. ki iyi bi mekanda daha fazlası eder.. yada daha azı. biz ortalama alalım.. çarpın otuzla.. oldukça iyi para he.. aslında en iyi iş dallarından birisi.. düşünsenize.. özgürsünüz.. sürekli bi gezme halindesiniz.. hep farklı insanlar görüyorsunuz.. patron derdi.. yok.. tabi bağımsız çalışanlar için.. yoksa onlarında teşkilatları var.. hatta ben bi dayanışma cemiyeti.. yada bi dernek sahipleri olma ihtimallerini de odukça yüksek buluyorum..

İki hayat yaşarlar.. biri oturdukları yerde.. diğeri tanınmayacakları yerlerde.. her sabah arabalarına atlayıp gelirler.. hiç minübüse binen bi dilenciye rastladınız mı.. ben işe yeni başlayanları bile görmedim.. gerçi onlar yakın mekanlarda takılırlar.. yeteri kadar hasılat kaldırdıklarında ikinci hayatlarını kurmaya geçerler.. Herneyse

asıl sorum.. hiç bi dilencinin yanına oturup sohbet ettiniz mi.. ben ettim.. az önce..


Allah bereket versin hocam..

Allah sanada bereket versin.. Allah rızası için......

şişşt... nasıl gidiyo işler..(bu noktada ses tonu bi anda değişip.. acınası halden çıkarak kültür abidesi bi insanla konuşuyorum izlenimi veren bi hal aldı..)

polismisin..

yeni iş deneyimlerine açık kaybetmiş bi gencim..

Ne istiyorsun benden..

Yardım..

Ne konuda..

Benim için yeni senin için uzmanlık kıvamında bi konuda..

Dilenci mi olmak istiyorsun..

İşi öğrenmek istiyorum.. bu ikisi farklı şeyler..

Ne öğrenmek istiyorsun..

Herşeyi.. nasıl bi iştir.. ne kadar geliri vardır.. şebeke sistemi nedir..

Sen polissin..

Hayır değilim.. ve onlardan en az senin kadar nefret ediyorm.. bi polis olsaydım.. hayat hikayeni dinlemek için yanına oturmazdım..

Polis olmayan bi insan bu konuda bilgi istemez..

Polislerde bu şekilde bilgi istemez.. hiç bi polisle uğraşmadın mı.. sanırım onların tarzı daha farklı seni senin mekanında değil kendi mekanında dinlerler..

Çok ikna edicisi bi tipVsin sen.. senden kurtuluş yok dimi.. öğrenmeden rahat bırakmayacaksın..

Eğer istiyorsan hemen gidebilirim.. ama karşılıklı çıkar söz konusu.. gitmemi istemezsin..

Bana ne gibi bi çıkar sağlayabilirsin ki..

Bi süre sana komisyon ödeyebilirim.. tabi işi yapmaya karar verirsem..

Anlaştık sor bakalım..

Ne kazanırsın günde..

değişir.. bi çok şeye bağlı.. insanların ruh hali..takıldığın mekana.. çevredeki rakiplere.. hava durumuna kadar..

mafyası var mı bu işin..

Her işin mafyası vardır.. herkes çalışdığı alanın kini bilir.. komisyonlarını verirsen seni rahatsız etmezler..

en kötü ihtimalle ne kazanırsın..

inan bu hiç birşey söyleyemem.. 100 lira kazandığımız da olur.. 10 lira kazandığımızda..

hmm pekiii..polislerle başınız çok derde girer mi..

pek fazla değil.. bazen onların bile para verdiği olur.. sonuçta insanlar biz duygulara hitap ediyoruz..

Biliyorum.. acıma hissi.. yardım etme güdüsü.. iç karışıklıktan arınma yöntemleri.. iyilik yapma güdüleri.. dini hisler.. insanların size yardım etmesi için çok neden var..

ewet.. aslında insanların bize kızmaması gerek.. bu işi karşılıksız yapmıyoruz.....

ewet onlarıda bilyorum.. ruhu rahatlatma hissi.. iç rahatlık onlara huzur veriyorsunuz.. insanlar.. kendi çıkarlarına zarar vermediği sürece yardım etmekten büyük zevk alırlar..

sen bayaa bi akıllı çoçukmuşsun be..

hayır aptalın tekiyim.. herneyse.. ewin buralarda değil heralde..

tabiki hayır.. etilerde oturuyorum..

ikinci bi hayat.. hepiniz buna sahipsiniz.. hiç çekinmiyormusun tanıdık birilerinin görmesinden..

Hayır.. genelde tanıdıklarımız bizim çevremizden olur..

Ewet anlıyorum.. zengin insanlar..

hepimizi aynı kefeye koyma.. bunu gerçekten ihtiyacı olduğu için yapanlarda var.. yada mecbur oldukları için..

herşeyini kaybetmiş.. yada mafyanın eline düşmüş insanlar.. özellikle çoçuklar ve kadınlar..

aynen öyle..

Peki eywallah hocam.. ben gidiyorum..

iyi görüşürüz sonra buralardayım ben.. haftada bir yada iki gün gelirim.. istersen telefon bırak arıyım seni..

yok hocam eywallh.. bi kez daha konuşucağımızı sanmıyorum..

E hani dilenci olacaktın..

Sana işi öğrenmek istediğimi.. ve bu ikisinin farklı olduğunuda söyledim..

Peki.. kararın değişirse dediğim gibi..

tamam hocam.. bol kazançlı günler..





ewet işte gördüğünüz gibi.. dilenciler.. insanlar.. ve ben insanları hala anlayamıyorum.. herneyse galiba uykum geldi.. kararını değiştirmeden.. yadağa doğru yol almalıyım..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yeraltı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ne Yedüğü Belirsiz

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hüzünlerden Bozma Mutluluklar...


LawLess kimdir?

Gereksiz. . Bu alan deil. . ben. . Gereksz olan benim. .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © LawLess, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.