Bir sanatçı başarısız olamaz; sanatçı olabilmek bir başarıdır. -Charles Horton Cooley |
|
||||||||||
|
VELÎ Kelimesinin çoğulu (cem) ikimdir ve nasıl dır? diye marak edenimiz olmalı ki ,Türbelerimiz dolup taşıyor..Peki bir de kendi mihraplarından baksalar belki ..denildiği gibi…an dığınızda yanınızda olan ..olamasada kulağınızı çınlatan bir sezginiz vardır değil mi? Evliya yı bırakalım o zaman da hani deriz ya …Evliya gibi insan …ya da melek gibi .. bu kişi önce,Allahü Teala ya ve sıfatlarına vakıf olacak .Nasıl mı ..Bize bildirelinin vasfını öğrenerek alabildiğince aklımızın kısaca ALLAH C.CBize kendini nasıl bildirmiş ..?Zati sıfatlarını –subuti sıfatlarını kafanızı karıştırmayım .Hani şu genelde levha olsun diye alıp ta kapıların arkasında kaln Esma-ül Hüsnalar var ya onları ve anlamlarını iyice bellemek gerek .Aman ha sıkılma ..Adını bilmediğin komşunu bile çağıramazken ..Sana beni şu yönden çağır al sana 100 kapı diyene varmaktan sakınma …işte veli bu sıfatları bilir .hangi adrese hangi vasıtayla gidileceğini … Sıra geldi eyleme ,bildin de niye gitmiyon .Gel bana ..Nasıl ? Kolay…at kafandan beş dakika iöin de olsa şu mal sevgisini evlat sevgisini yüreğindeki tüm tek tek sevgileri at geri dönüşüm kutuna ..ama silme ..sadece odaklandığın tüm sana bu sevdiğin şeyleri veren olsun .Huzura huzurla var .Huzurda huzurlu ol.Bu yüzden dünya işini bırakta dur huzura .eğer oçakta aşın eşikte işin varsa önce o programları kapat.İnt ağzıyla saöylüyom .Ne de olsa bu dilden anlamak mecazi de olsa kolay …şimdi bu ibadet denilen huzurun da farkına vardın .artık sen günahtan sakınan birisin.Ya da öyle olmalısın.yoksa bir daha huzura huzurla varamazsın.İşte evliya huzura huzurla varmayı beceren dir .Ama dahası var. -Bir kere doğru itikat gerek .bunun için edile-i şeriyye mi desem yok basit olsun sana sunulan delilleri öğrenip .hiç şeksiz şüphesiz inanmak gerek.yani havada uçan bir adam görsen bile ..bunu sadece haktan bileceksin asla kendinden değil .serap ta olsa hlisünasyon da yapsan usta illüzyonist tte olsan O istemedikçe bir şey yapamazsın.kkısaca sebebe iman. -Farzları öğrendin ,Vacibi de geçtin ,yetmiyor coştun …nafileleri de aldın listene ve onlarla amel etmedesin… -çokça bilgilendin ya ..aman haaa oldum deme kibirlenme biliyom deme bildim dediğin an yanıltır seni bilginin sahibi ceza olarak sır bu dur ..yani ifşa ama neyi ilmi açıkla ama kendinin rütbeni mertebeni asla bırak seni bir şey sanmadan bilsinler ki sonra başın ağrımasın.hani olurda medyum gibi kapın gafil insanlarla dolar günaha sokmaktan onları ceza yersin…işte bu noktada İLLA EDEP YA HU..!Yani edep alçak gönüllülük hoş görülük ,sabır ,vb….hep bu sözleri deriz de icraat yok …! -edeplendin yetmez yani genişlet bunu güzel ahlakla ahlaklanmalısın..Bu arada da arada kötü ahlaktan sakınarak.Haya olacak .biraz deştinmi gevşemeden …Nasihat edeceksin.büyüklenmeden .İlmi kendinde hapsedip kimseyi uyarmazsan o da sende körelip gider bencil olursun ben yok biz deniyor hep bak Kuran da bile..ahlak dedikya yine sayalım…ŞEFKAT,MERHAMET,TEVAZU,TEVBE TEFEKKÜR ŞÜKÜR ZİKİR.TEKVA ,VERA,…..vb açıklarsak;Sevdin mi Allah için sevecen,verdin mi öyle..lüzümsüz kötü söz yok,ağzını açtığında ilk 3 dakikadan sonra Allah kelamı konuşacan ,hatta hep sözün kurandan olacak kendini kaldıracan ortadan sadece ..kitap ,sünnet ,icma ,ümmet için…tevekkül edecen sabredecen ve uyarıcan illede ..Nolur yapmayın ..Kavga etmeyin ..Allah tan korkun ..diye meydanlarda dolanacan…hatta baktın kötüyü bildin nehy edecen mani olacan .Ama o gafil sana ne be diye seni ittiğinde karşılık vermeycen.sana deli diyecekler .Kendini peygamber sanıyo diyecekler.Bilseler …evet Muhammedin ahlakıyla ahlaklandıysan ..bunu başarabildiysen O sun .Hadis –i şeriflere bak .Bendendir diyen…Muhammedin nuru değil mi ademden görünen ..ah bilselerdi ….ah bilsek….ah bilseniz…. BÖYLE BİR KİŞİMİSİNİZ?....DİYORUM İŞTE SİZ EVLİYASINIZ .NE İŞİNİZ VAR TÜRBEDE …KENDİNİZİ ZİYARET EDİN HER GÜN DEYİN Kİ BU GÜN KİM İÇİN NE FAYDAM OLDU.?Neye sabrettim …vb.. şimdi delil istersin ya da hani canım sende dersin .aman ha…Bak çok olaylar vardır ki senden sebep olurda bir başkasında tezahür eder .Evliyanın en makbulu zaten kerametini kendinden bilmeyip hak la olan olduğundan..hiç şaşmaz tezahür eden olaylara ama bir puzzle gibi olayları yerlerine yerleştirir .çünkü esas resmi biliyor bütünü parçaları görünce nereye yerleştireceğini bilir.İşte bu da keramettir.Bazı seçilmiş kişiler kendileri de bilmez bunu .O nu da Allah bilir Dilediğine dilediğini verir ya .İstemez kendindenliğini bilmesini..O kişilerde kendindeki cevherin farkında olmadan devamlı birilerine sebep olurlar.bu sınıflarda çeşidi boldur Rabbimizin…. Evliyaullah,Salih,ebrar,abid,zahid,müttaki,mutadeyn,şehit,şüheda,maşahik,süleha,vb…. kerametlerde de ..Celil-i keramat-ı maneviye ,esrar-ı hakikiye,marifet-i hassa,sıfat-ı hassa vb gibi ..Allah allem.. keramette sır …Her mümin ibadeti kadar evliya olur.Bir kimse bir veliye düşmanlık etse,alay etse,yalan yere ya alenen velilik iddia etse,Allah onu helak eder .kaldırır.Bir kimse şeriattan dışarı çıkmış ise örneğin .Mucizeleri belli ama fal bakıyor .büyü yapıyor .Kötü kullanımdan dolayı …programları karişir ve kendi kendini zaman aşımına uğratıp yok eder elinden alınır mertebesi … Bir işi murad etme,olduysa inat etme, Haktandır o reddetme, Sen Adli zulüm sanma,teslim ol oda yanma sabret sakın usanma..! Deme şu niçin şöyle,Yerincedir o öyle Bak sonuna syreyle.. Hiç kimseye hor bakma,incitme gönül yıkma sen nefsine yan çıkma Her sözde nasihat var,her nesnede ziynet var Her işte ganimet var … Mevla görelim neyler,Neylerse güzel eyler, (Erzurumlu Hakkı)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © fatma, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |