..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Olgular görmezden gelindikleri için var olmaya son vermiyorlar. -Huxley
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Zeynep Özge




13 Ekim 2007
Yataktaki Yatalak Hayatımıza Elveda…  
Zeynep Özge
Danışmanlığını yaptığım bir çok danışanımın temel sorunlarından birisi zaman programlama konusundaki yetersizlikleri oluyor. “Zamanım yetmiyor, 24 saat çok az” diyenlerin ardını “ eğer zamanım olsaydı neler yapmazdım” serzenişleri takip ediyor.


:CJEH:
“     Yataktaki Yatalak Hayatımıza Elveda…
Günaydın Ey Hayat…

Danışmanlığını yaptığım bir çok danışanımın temel sorunlarından birisi zaman programlama konusundaki yetersizlikleri oluyor.

“Zamanım yetmiyor, 24 saat çok az” diyenlerin ardını “ eğer zamanım olsaydı neler yapmazdım” serzenişleri takip ediyor.

Hangi sektörde çalışıyor olursa olsun, ister öğrenci ister iş adamı herkes bu sorundan yakınıyor. “Zamanım yetmiyor oysa ne de çok yapacaklarım var…”

“Saatlerce televizyon başında kadından kadına gibi Türk milletine hakaretler eden programları izleyenlere şaşıyorum, nasıl zaman buluyorlar” diyen danışanım Nermin Hanım’a günde kaç saat uyuduğunu sorduğumda;
“Bazı zaman 8 saat uyuyorum, bazı zaman 9 saat” cevabını aldığımda kendimi “ Ben de size şaşıyorum” demekten kendimi alamadım.

Artık “zamanım yetmiyor” sorunu ile kapımı çalan danışanlarıma “kaç saat uyuyorsunuz” sorunu soruyorum ve kendilerine Da Vinci uyku modelinden bahsediyorum.Ve bu uyku modelini uygulamaya çalışıyoruz.

Nedir Da Vinci uyku modeli…


Da Vinci deyince aklımıza talihsiz bir espri geliyor. “Ben kamyon kullanıyorum, Leonardo Da Vinci”. Oysa L. Da Vinci hem sanatçı kimliği ile hem de ilim adamı kimliği ile dünyaya kendisini kanıtlayan bir isim. Keşke L. Da Vinci denilince aklımıza talihsiz espri yerine eserleri gelseydi. Ama artık L. Da Vinci deyince aklınıza o muhteşem tablolarından sonra bir de bu uyku modeli gelecek.

Polyphasic Sleep, Uberman Sleep, gibi isimlerle de anılan bu uyku modeli çok fazlı uyku olarak biliniyor.

Nedir ÇOK FAZLI UYKU

Bizler tek fazlı uyku modelini kullanıyoruz. Gece saat 12 de yastığa başımızı koyuyoruz, sabah saat 7-8 gibi kalkıyoruz. Bu tip uykuya tek fazlı uyku deniyor.Ve yetişkin birisi için tek fazlı uyku modeli ile günde 7-8 saat uyumak gereksizdir.

Çok fazlı uyku modeli ise REM uyku evresinin tamamlanmasına yönelik bir uyku modeli.
Uyku 5 evreden oluşuyor. Ve bu evreler kendi arasında Rem ve Non-Rem olmak üzere ikiye ayrılıyor. Rem evresi kişinin bedensel ve ruhsal uyku ihtiyacının karşılandığı evredir. Beyinin tamiri bu evrede gerçekleşiyor. Rüyalarda bu evrede görülüyor.

Kişi günlük sadece REM uyku evresini tamamladığında asla uykusuzluk çekmiyor. Beden için gereken uyku ihtiyacı karşılanmış oluyor. Rem evresi dışındaki diğer evreler kısaltıldığında kişide asla her hangi bir sağlıksal sorunla karşılaşılmıyor.

Yapılan araştırmalarda Çok fazlı Uyku modelini kullanan kişilerin Tek Fazlı Uyku modelini kullanan kişilere göre daha dikkatli, aktif ve performansının yüksek olduğu gözlemlenmiş. Çok fazlı Uyku modelini kullananların beyni aktivitelerini daha hızlı ve verimli yerine getirdiği kanıtlanmış.


Günlük Yaşam Süresini 1.5 katına çıkarmak istiyor musunuz?

Bir çok ünlü isim Uberman Sleep modelini kullanıyormuş. Einstein, Tesla, Napoleon,Winston Churchill,Edison, Newton bu isimlerden bazıları…
Tekne yarışçıları, astronotlar (özellikle kriz anında) ve askerler de bu uyku modelini kullanıyorlarmış da bizler habersizmişiz.

Bu uyku modeli ile yaşam sürenizi 1.5 katına çıkarıyorsunuz. Artık “zamanım olsa neler yapardım” serzenişi sizden epey bir uzaklaşıyor.


Polyphasic Sleep veya Çok Fazlı Uyku nasıl modelleniyor?

Bu uyku modelinin temelinde Rem evresinin tamamlandığını dile getirmiştik. 4er saat aralıklarla 30ila 45 dk uyuyarak günlük Rem uyku evresi tamamlanabiliyor. Uygulaması zor olmasına karşın vücudun bu uykuya adapte olması hiçte uzun bir süre gerektirmiyor. 14 günün sonunda artık siz de Polyphasic Sleep uykusuyla hayatınızı devam ettirebiliyor oluyorsunuz. Bu 14 günlük sürecin 3. ve 10. günlerinde kişilerin zorlandıklarını ama bu zorluğun atlatıldığında Polyphasic Sleep uyku modelinin artık yerleştiğini uzmanlar araştırmalarında ortaya koymuşlar.


Yaptığımız çalışmalar neticesinde bir çok kişi artık günde 4-5 saat uyuyarak hayatını devam ettiriyor. Yatakta geçirilen yatalak hayata sizler de Da Vinci uyku modeli ile veda edebilirsiniz.

Günaydın Ey Hayat…

-Leonardo da Vinci : yalnızca her 4 saatte bir yarım saat uyurmuş.
-Isaac Newton : saatlerce bi dünya maketinin önünde çalışmasını sürdürüyormuş,ve uykusu geldiğinde eline bi metal alıp koltuğuna geçen uyuyormuş.15 dakika sonra o metali elinden düşünce tekrar düşünmeye başlıyormuş.ve uykusu geldiğinde tekrar onu eline alıyor ve 15 dk sonra düşünce yine uyanıyormuş.yani nerdeyse hiç uyumuyormuş.
-Edison : çalışmaları sebebiyle uyumayı ve yemek yemeyi bile beceremeyen büyük dahi her 3 saatte bir 15 dk uyuyarak geçirdi hayatını.yani günde 2 saat uyuyarak.
Zeynep Özge ÖZBAY

Kişisel Gelişim Uzmanı



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dedikodu Kazanındaki Hayatlar


Zeynep Özge kimdir?

Kişisel Gelişim Uzmanı


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Zeynep Özge, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.