..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"...Ve hepimiz az ya da çok rüyacı değil miyiz!" -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Kesinlikle Karşıyım! > nalan gök




8 Kasım 2007
Sabırtaşı mı?  
nalan gök
Sizin sabır taşınız ne kadar dayanıklı?


:BJFI:
Nerdeyse üç haftadır çatladığı söylenen sabır taşımız hala bilfiil işine devam ediyor; sabırla sabretmeye yani..Pekii neden? Bekliyoruz…Amerika’yı, Avrupa Birliği üyesi devletleri bekliyoruz.Irak hükümetini bekliyoruz.
Neleri beklemiyoruz ki; Kuzey Irak’ta yatırım yapan şirketlerin bir an önce işlerini yoluna koymasını bekliyoruz.Bush amcamın keyfin yerine gelip elini şöyle bir sallayıp “savulun bre teröristler, rahat bırakın Türkiye’yi” demesini de bekliyoruz.Yeni bir Mustafa Kemal’in çıkıp başa geçmesini memleketi kurtarmasını bekliyoruz.Canlarını verip kanlarını akıtarak şehit olan evlatlarımızın teröristlerin gözüne görünüp manevi güçleriyle onları mahvetmesini bekliyoruz.Erenlerin evliyaların sürece dahil olmasını bekliyoruz.
Tam sırası olduğunu düşündüğüm bir kıssa aktarmak istiyorum. Zamanında Hz.Musa Aleyhiselam, çevresindekilerden birinin peygamber olduğuna inanmayışı sonucunda iddiaya girerler.Adam derki eğer sen peygambersen şu nehrin tersine akmasını sağlarsın.Eğer bunu ben başarırsam sen değilsin, peygamber benim.Bunun üzerine Hz. Musa Allah’ın desteğine inanarak tamam der.Emindir çünkü kendisini bu müşkülattan kurtaracağına.Nitekim gider evine yatar.Ertesi gün akşam buluşurlar.Allah’a dua eder, nehri tersine akıtması için ama değişiklik olmaz.Adama sıra gelmiştir, ertesi günü akşama kadar da o çalışacaktır ve adam hiç durmadan nehir yatağını tersine doğru kazar, kazar, kazar…Süre bitiminde Hz. Musa gelir bakar ki nehir tersine doğru akıyor.İsyan eder.”Nasıl olur?Ben senin peygamberinim ve duamı kabul etmeyip bu adamın nehri tersine akıtmasını sağlıyorsun.”Bunun üzerine yüce Allah şöyle buyurur: “Ya Musa! Sen bana dua ettin ve dilekte bulundun ama bu dileğinin olması için hiç uğraşmadın.Diğer adam ise hem dua etti hem de durmadan çalıştı.Söyle şimdi; hanginiz yardımı gerçekten hak ediyor?”
Samimiyetlerinden zerre şüphe etmediğim halkımız her dem dua ediyor terör belasından kurtulmak için.Ama sadece dua yeterli mi?
Hisseye gelince; taşın altına elini koymazsan , kimse gelip senin için; kara kaşın, kara gözün için taşı ortadan kaldırmıyor.Uğraşacaksın; taşın altında elin de kalsa boynunda ilmek olmadan yaşayacaksın.Değmez mi?
Ayrıca bağımsızlık karşılığı hangi hesap kabul edilebilir? Ne kadar para için bağımsızlık feda edilebilir? Hem bu da farklı bir kölelik değil midir?Yani paraya kölelik…Büyük devletler güya; yani sermaye devletlerden höd diyecekler diye ödümüz patlıyor.Bu durumda hangi bağımsızlıktan söz edeceğiz? Köleliğin birbirinden farklı yüzleriyle yaşıyoruz.
Komşumuzdan gelip canımızı ciğerimizi yakacak, fidanlarımızı kıracak, ümüğümüze çökecekler ama biz el gün ne der diye elimiz kolumuz bağlı yutkunacağız.Öyleyse bağımsızlık nerde?
Tam bağımsızlık ilkemize ne oldu?Bu vatan bizim, bu memleket bizim, bu canlar bizim,bu ölen-yiten- yetim kalan bebeler bizim.Bush amcam hangisinin acısını ciğerinde hissedebilir?
Bırakalım ekonomimiz dünyanın en büyük yirmi ekonomisinden biri olmasın, İMF’den Dünya Bankası’dan alınan borçlarla ereceğimiz refahı istemiyoruz.Daha yoksul olalım, kendi yağımızla kavrulalım ama canlarımızı alamasınlar, ciğerlerimizi dağlayamasınlar, fidanlarımızı kıramasınlar, YETER…
Sabır taşı da çatlamakla kalmasın artık, patlasın da ne olacaksa olsun! Kalbimize sokulan bu zehirli hançeri söküp atalım hep birlikte…
Sağlıcakla NALAN… 8.11.2007




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın kesinlikle karşıyım! kümesinde bulunan diğer yazıları...
Türkiye'ye Verir Talkımı, Fransa Kırar Salkımı

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
21. Yüzyıl Savaşlarının Nedeni Su Olabilir Mi?1. Bölüm
21. Yüzyıl Savaşlarının Nedeni Su Olabilir Mi?2. Bölüm
Sevgili Amerika
Sayın Cevizoğlu ve Milletvekilliğine Adaylığı
Ahanda Buraya Yazıyorum
Millet Asillerinin Yemini
Bizim Askerimiz İsrailli Er Kadar Değerli Değil mi?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Berfin'im [Şiir]
Adım Mayıs [Şiir]
Aşk Mevsimi [Şiir]
Meraklı Kelebek [Şiir]
Müsemma [Şiir]
Alışveriş [Şiir]
İntizar [Şiir]
Düşümde Sen [Şiir]
Kahramanıma [Şiir]
Aşka Davet [Şiir]


nalan gök kimdir?

Yazar değilim. Keşke. . . Sadece duygularımı paylaşmak istiyorum

Etkilendiği Yazarlar:
Doğan güneş, açan çiçek, yağan ya da yağmayan yağmur, yapraklarda ki çiğ tanesi, bir gülün kokusu,bir bebeğin dokunuşu,sıcak bir ekmeğin buğusu, akan suyun şırıltısı....


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © nalan gök, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.